Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@06:00:16 GMT

ما نفوذ مخرب ایران در منطقه را تشخیص می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۴۲۱۴

ما نفوذ مخرب ایران در منطقه را تشخیص می‌دهیم

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز لایو، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در اظهاراتی گزاف ایران را به انجام اقدامات «مخرب» در منطقه و جهان متهم کرد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن به سعودی‌ها به عنوان متحدی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه می‌نگرد، مدعی شد: به نظرم ما منافع مشترکی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما منافع مشترکی در خصوص موضوع مبارزه با تروریسم داریم. ما «نفوذ مخرب ایران» در منطقه و سراسر جهان را تشخیص می‌دهیم. ما خواهان مشاهده صلح و ثبات در عراق هستیم. ما همین طور خواهان مشاهده صلح و ثبات در دیگر مناطق هستیم. ما تا آنجایی که بتوانیم با همدیگر تعامل خواهیم کرد. ما با عربستان و دیگر کشور‌ها همکاری خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه برسیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: اقدامات حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در بهبود روابط با عربستان گامی در جهت کاهش نفوذ ایران در منطقه است.

نائورت در پاسخ به پرسشی درباره بی‌ثباتی‌هایی که عربستان در منطقه و به ویژه در یمن به وجود آورده است نیز با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان گفت: ما به دقت می‌دانیم مسئولیت بیشتر بی‌ثباتی در منطقه در کجا قرار دارد. ما شاهد فعالیت‌های ایران بوده‌ایم. ما شاهد فعالیت‌های ایران در یمن بوده‌ایم. ما شاهد دست‌های ایران در سوریه بوده‌ایم. ما شاهد دست‌های ایران در جا‌های دیگر بوده‌ایم. لازم است به طور شفاف درباره این موضوع بگویم و به دولت ایران اشاره کنم؛ زیرا ما این موضوع را به مردم ایران مربوط نمی‌دانیم. ما این موضوع را به دولت تهران مربوط می‌دانیم. آن‌ها نشان داده‌اند که راه مزاحمت و ایجاد دردسر را در پیش گرفته‌اند.

او در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره موضع برخی کشور‌های عربی منطقه بر ضد حزب‌الله گفت: آن‌ها قطعا نمایندگانی در لبنان دارند. لبنان به طور کلی یکی از متحدان آمریکاست. آن‌ها نهاد‌هایی در مبارزه با تروریسم دارند. آمریکا از نهاد‌های مشروع در کشور لبنان حمایت می‌کند. ما انتظار داریم که تمامی اعضای جامعه بین‌المللی به این نهاد‌ها و حاکمیت و استقلال لبنان احترام بگذارند. ما با تمام قدرت از دولت لبنان حمایت می‌کنیم و حزب‌الله را یک «سازمان تروریستی» می‌دانیم.

او درباره موضوع کردستان عراق نیز گفت: ما به آینده و مذاکرات بیشتر نگاه می‌کنیم تا آن‌ها (اربیل و بغداد) بتوانند به سازوکاری برای وفاداری به قانون اساسی برسند. به نظرم گام‌های مثبتی برداشته شده است.

 

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت

با توجه به اجرای طرح غربالگری سرطان پستان از سوی دولت گروهی از فناوران کشور دستگاهی را برای غربالگری این سرطان طراحی کردند که با کاهش هزینه‌ها کشور را در اجرای این طرح یاری می‌کند.

دکتر صادق کاظمی‌فرد، محقق این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساخت دستگاهی برای غربالگری و شناسایی سرطان پستان را از محصولات این شرکت دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در تشخیص سرطان پستان، تشخیص آن در کمترین زمان است، ضمن آنکه با توجه به شرایط اقتصادی، همه مردم کشور بتوانند به خدمات غربالگری این بیماری دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در متدهایی که برای تشخیص سرطان پستان ارائه شده مانند سونوگرافی و ماموگرافی، اگر مسایل هزینه‌ای آنها را کنار بگذریم، روش تشخیصی با این روش‌ها با دقت بالایی نیست.

کاظمی‌فرد خاطر نشان کرد: بر این اساس ما در این شرکت در ساخت دستگاه تشخیص سرطان پستان، از فناوری سنسورهای سنجش خازنی بهره بردیم. در حال حاضر تاییدیه کاربرد این سنسورها از سوی FDA آمریکا صادر شده است و به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان پستان تلقی می‌شود.

محقق این طرح اضافه کرد: ما در کنار ساخت این دستگاه، اقدام به بومی‌سازی سنسورهای خازنی کردیم.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، اظهار کرد: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد است.

کاظمی‌فرد کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه ذکر کرد و گفت: این دستگاه با آنالیز بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند و در نهایت به کاربر اعلام می‌کند در کدام نواحی بافت سرطانی مشاهده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص بافت سرطانی در این دستگاه از سنسورهای خازنی است و این سنسورها بافت‌های نرم را از بافت‌های سخت متمایز می‌کند و بافت‌های سفت را به عنوان سرطان تشخیص می‌دهد و آنالیز در این دستگاه با سرعت بالایی انجام می‌شود.

به گفته این محقق، این دستگاه با امواج آلتراسونیک که صادر می‌کند، قادر به تشخیص غیرتهاجمی‌بودن بافت سرطانی است.

کاظمی‌فرد افزود: از دیگر مزیت‌های این سیستم آن است که قادر است سرطان‌های پیشرفته و سرطان‌های در حال توسعه را تشخیص دهد.

وی درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه تشخیص سرطان در حین حراجی، گفت: دستگاهی که ما ساختیم، در حوزه غربالگری کاربرد دارد. در حال حاضر اجرای طرح غربالگری سرطان پستان در دستور کار دولت قرار دارد و این دستگاه می‌تواند در کاهش هزینه‌های غربالگری مؤثر باشد.

این فناور اضافه کرد: در مناطقی از کشور سونوگرافی و ماموگرافی برای این امر موجود نیست و با این دستگاه می‌توان با کمترین هزینه فرایند غربالگری را اجرایی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است