Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از فعالیت ۲۶۵ موکب در مرز چذابه خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این ۲۰۵ موکب هم در چهار ورودی استان از سمت اندیمشک تا سه راهی بستان کار خدمت رسانی به زائران حسینی را بر عهده گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، امیدوار آقایی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با بیان ان مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به عنوان کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه همگام با سایر کمیته های ستاد اربعین از ابتدای برنامه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در پایانه چذابه 265 موکب استقراری در محل پایانه از ابتدا تا انتها و 205 موکب از ورودی استان از سمت اندیمشک تا سه راهی بستان کار خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) را بر عهده گرفتند و خوشبختانه تاکنون زائرینی که از این مرز عبور کردند با کمترین مشکل هم در جهت اسکان و هم تغذیه مواجه بودند.

 

وی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سه بخش اسکان، جمع آوری کمک های مردمی و تغذیه فعالیت خود را از ابتدای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی آغاز کردند و ما برای ورود زائر به خوزستان از چهار مسیر اصلی خوزستان شامل اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان تمام بقاع متبرکه، حسینیه ها و مساجدی که اسکان داشتند و همچنین راه اندازی مواکب اسکان در چهار ورودی را هماهنگ کردیم و هر زائری که از استان های مختلف وارد خوزستان می شود با استقبال مردم هم در جهت اسکان و هم تغذیه مواجه می شوند.

 

آقایی، تصریح کرد: بعد از ورودی های استان، ورودی های هر دو پایانه از سیاحی و عین 2 در اهواز و از سمت خرمشهر از فلکه مقاومت تا پایانه، مواکب به ترتیب استقرار پیدا کردند و شناسنامه دار و پروانه دار شدند و کار اسکان و تغذیه را انجام می دهیم.

 

وی عنوان کرد: کاری که امسال با فرهنگ سازی انجام گرفت این بود که در طول یک سال از مسیر اهواز تا بستان خانه های شخصی افراد برای اسکان زائران اعلام آمادگی کردند و فقط در دشت آزادگان 400 خانواده ثبت نام داشتند و در حال حاضر در اختیار هستند و هر زائری که وارد سوسنگرد می شود به خانواده های دشت آزادگانی تحویل داده می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در حمیدیه سال گذشته پنج موکب داشتیم و امسال این تعداد به 40 موکب افزایش یافته و آماده خدمت رسانی هم در جهت اسکان و هم تغذیه هستند، ادامه داد: در بستان هم وضع به همین شکل است و هر زائری بخواهد از مرز چذابه عبور کند در جهت اسکان و تغذیه هیچ گونه مشکلی نداریم.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در رابطه با ساماندهی کمک های مردمی که به مواکب انجام می گیرد، اظهار کرد: شهرهای پشتیبان پایانه چذابه 16 شهرستان هستند و هر آنچه کمک مردم آن شهرستان جمع آوری می کنند تقدیم مواکب همان شهرستان می شود.

 

وی با بیان اینکه در بحث آب شرب، یخ و نان به صورت متمرکز در مرکز استان پشتیبانی می کنیم، اذعان داشت: در بحث پخت نان روزانه 100 هزار قرص نان پخته و به صورت متمرکز بسته بندی شده در اختیار مواکب قرار می گیرد.

 

آقایی، با اشاره به اینکه چهار مرکز پخت نان و 6 موکب پخت نان مردمی (نان سنتی) در چذابه و سه مرکز پخت نان در بستان و سوسنگرد به صورت مردمی روزانه کار پخت نان مواکب را بر عهده دارند، ابراز کرد: مابقی امور مواکب که در پایانه چذابه و بین راهی وجود دارد، توسط خود موکب داران و با امکانات شخصی و مردمی اداره می شود.

 

وی با بیان اینکه که آنچه ما هم به عنوان آب یخ، میوه و پشتیبانی های دیگر به مواکب کمک می کنیم همه از طریق خیرین تامین می شود، گفت: از اول ماه صفر تا صبح روز 18 صفر، 365 هزار و 731 زائر از مرز چذابه با سلامتی کامل به عراق اعزام شدند و از این تعداد 82 هزار و 669 نفر به سلامتی زیارت کردند و برگشتند و خوشبختانه هیچ زائری از این مسیر با مشکل مواجه نشده است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟