Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز،  28 میلیون دلار؛ این رقمی است که یک تاجر یونانی تبار از منابع بازنشستگان کشورمان دریافت کرده و به رغم آنکه دستگیر شده، بی پرداخت آن از ایران گریخته است؛ اتفاقی که حالا با استعفای عجیب مدیرعامل صندوق بازنشستگی، بازخوانی آن خالی از لطف نیست.   در روزهایی که آثار تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، یکی پس از دیگری متجلی می‌شد و اقتصاد کشورمان را به محاق می‌برد، تصمیمی در اتاق فکر یک مجموعه وابسته به دولت گرفته شد که بر اساس آن، 260 میلیون دلار از منابع این مجموعه به خرید اجناس دست دوم از یک کشور دست چندم اختصاص یافت؛ سرمایه‌گذاری عجیبی که حالا لطمات بزرگ آن آشکار شده، ولی کسی مسئولیتش را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست بد نیست مبلغ این سرمایه گذاری را یک بار دیگر مورد توجه قرار دهیم؛ 260میلیون دلار در سال 2012 که با احتساب نرخ حدود 1900 تومانی دلار، عدد سرگیجه آور 500 میلیارد تومان را به دست می‌داد؛ اما این مبلغ گزاف صرف چه شد و به راستی در آن روزهای اوج تحریم، مهم ترین نیاز کشور از دید تصمیم گیرندگان این سرمایه گذاری چه بود؟

پرسش‌هایی کلیدی و اساسی که بد نیست پیش از پرداختن به آنها، منبع مالی این قرارداد هنگفت را نیز مشخص نماییم؛ «شرکت ملی نفتکش ایران» وابسته به "صندوق بازنشستگی کشور" (34 درصد سهام)، شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با 33 درصد سهام و صندوق بازنشستگی صنعت نفت با 33 درصد دیگر سهام. مجموعه هایی که عهده دار پرداخت مستمری ماهانه میلیون ها بازنشسته هستند، ولی به قدر دخل و خرج خود نیز توانایی ندارند و دست کم در مورد صندوق بازنشستگی کشور، قطع ردیف بودجه آن، معاش حدود یک و نیم میلیون بازنشسته و خانواده شان را فلج خواهد کرد.

بعد از این یادآوری، محل این سرمایه گذاری هنگفت و چرایی چنین تصمیمی، در کانون توجه قرار خواهد گرفت که بر ابهامات و سؤالات خواهد افزود. اینکه این سرمایه‌ عظیم صرف خرید چند فروند نفتکش (بعضا کشتی‌های مستعمل و فرسوده!) شده و معاون وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ که دو سهام دار عمده "شرکت ملی نفتکش" در زیرمجموعه آن است ـ در توضیح چرایی آن می‌گوید: «این معامله به پیشنهاد شرکت ملی نفت در آن زمان از سوی شرکت ملی نفت‌کش انجام شده است.»    
سهام داران شرکت ملی نفتکش ایران که از جمله شرکت های مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری به شمار می‌آید.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.

به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد. 

بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • انتقال سند سهام آلومینیوم جنوب برای مطالبات بازنشستگان
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه