Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@17:12:03 GMT

ورود آفرودسوارها به مرنجاب ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۵۰۹۲

ورود آفرودسوارها به مرنجاب ممنوع شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل گفت: ورود خودروهای آفرود و دو دیفرانسیل و تورهای بدون مجوز به مناطق گردشگری کویر مرنجاب ممنوع شد.

جواد صدیقیان به مهر گفت: حدود ۷۰۰ خودروی دو دیفرانسیل و آفرود در روزهای اخیر به کویر مرنجاب برای برگزاری همایش آفرودسواران رفته بودند که موجب اعتراض ما شد. آن‌ها به فرمانداری قم نامه‌ای نوشته بودند تا این همایش را برگزار کنند چون مبدا آن‌ها از شهرستان قم بوده است و فرمانداری قم نیز به فرمانداری آران و بیدگل نامه نوشته که همکاری لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه به ادارات مختلف از جمله محیط زیست و میراث فرهنگی و نیروی انتظامی و... رونوشت شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که کویر مرنجاب گنجایش حضور این تعداد خودرو را نداشته است موجب تخریب‌هایی شده‌اند از جمله اینکه برخی از گونه‌های گیاهی را از بین برده‌اند چون از جاده اصلی حرکت نکرده بودند و باعث شدند که اداره‌های منابع طبیعی و محیط زیست گله‌مندی خود را با دادستان شهرستان مطرح کنند. براساس نامه این دو اداره، دادستان و رئیس پلیس امنیت شهرستان دستور دادند تا با هماهنگی ما جلوی این ماشین‌های شاسی بلند آفرودسوار و موتورهای کراس و دو دیفرانسیل گرفته شود اجرای آن نیز به پلیس امنیت عمومی شهرستان داده شده است.

صدیقیان بیان کرد: امیدواریم گردشگر واقعی در کویر داشته باشیم ما رغبتی به حضور کسانی که به قصد تخریب محیط زیست و یا خوشگذرانی وارد کویر می شوند؛ نداریم.

وی افزود: مهلت زمانی برای ممنوعیت اعلام شده برای ورود تورهای بدون مجوز و یا خودروهای آفرود اعلام نشده است. همچنین در اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل نامه‌ای نوشته‌ایم که در آن آمده بر اساس گزارش مطروحه از طرف اداره‌محیط‌زیست‌ومنابع‌طبیعی‌ شهرستان آران‌وبیدگل، اعتراض مرتع داران، ساربان‌ها، سرنشینان خودروهای سواری تورهاودفاتر خدمات گردشگری در خصوص پیشگیری از ادامه روند خسارات و تخریب‌های وارده به طبیعت زیبای منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب به دستورکتبی‌دادستان محترم شهرستان آران و بیدگل ورود موتورهای سنگین و خودروهای دو دیفرانسیل و تورهای بدون اخذ مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویر شهرستان آران و بیدگل (ابوزیدآباد، سیازگه، یخاب، چاه عروس، مرنجاب) اکیداً ممنوع است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل