Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - پس از آنکه بانک مرکزی بخشنامه ۸ بندی کاهش نرخ سود را به بانک‌ها ابلاغ کرد، بر کاهش سود سپرده‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت در بانک‌ها، تاکید شد چرا که به دلیل حجم بالای سپرده‌گذاری این صندوق‌ها، بانک‌ها نرخ‌های سود بالایی به منابع این صندوق‌ها پرداخت می‌کردند.

این مساله موجب گرایش شدید صندوق‌های بادرآمد ثابت به سپرده‌گذاری در بانک‌ها شده بود، در حالی که اساسا هدف از تشکیل این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در بخش اوراق مالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت صندوق‌ها نرخ سود سرمایه‌گذاری را آرام آرام تعدیل کردند به طوری که از مجموع ۱۸ صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ، نرخ سود صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر که بزرگترین صندوق بادرآمد ثابت بود از ۱۹-۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.

همچنین پیش‌بینی سود صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی از بیش از ۱۸ درصد به ۱۶ درصد افت کرده است.

در مجموع، نرخ سود این ۱۸ صندوق بزرگ بادرآمد ثابت که بازدهی آن در ۳۶۵ روز گذشته ۱۹٫۸ درصد بوده، ۱۶٫۷ درصد پیش‌بینی شده است. بنابراین نرخ سود این صندوق‌ها در مجموع ۳٫۱ درصد کاهش یافته است.

التبه همچنان برخی صندوق‌ها مانند ارزش آفرینان دی، بانک گردشگری و صندوق بادرآمد ثابت کوثر یکم و گسترش فردای ایرانیان، با وجود تعدیل اندک، همچنان ۲۰ درصد پیش‌بینی سود کرده‌اند.

مدتی پیش رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده بسیار رضایت بخش بوده است، گفت: عامل دیگری که موجب بی نظمی و عدم تعادل شده، وجود صندوق‌های با درآمد ثابت -بورسی-در بانک هاست که به طور طبیعی در حال هماهنگی با سازمان بورس درباره آنها هستیم.

وی تصریح کرد: بحثی که در رابطه با صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد، این است که تعهد سود بالاتر از نرخ سودی که شورای پول و اعتبار اعلام کرده، موجب عدم ایجاد تعادل در بازار شده است. این در حالی است که هر فعالیتی درآمد خاص خود را داشته و در پایان دوره باید بین سرمایه گذاران تقسیم شود، اما وعده سودهای متنوع موجب التهاب در بازار پول خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است