Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@16:41:57 GMT

قرآنیان؛ منزل به منزل تا حرم حضرت سیدالشهدا(ع)

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۳۸۳۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان‌نیوز، کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین روز از آغاز فعالیت خود در کشور عراق، روز گذشته 15 آبان‌ماه در راستای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و تلاش برای پررنگ کردن نقش قرآن در قیام سیدالشهدا(ع) برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد.
بر این اساس، بیش از 20 محفل قرآنی مختلف در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف اشرف به کربلا در روز گذشته، 15 آبان‌ماه‌ با حضور قاریان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح برجسته کشور در این مسیر اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله مهمترین برنامه‌های روز گذشته می‌توان به برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی در سه نقطه از مسیر پیاده‌روی اربعین، اشاره کرد.
نخستین کرسی تلاوت رضوی روز گذشته با حضور محمداسماعیل خورشیدی، در موکب اهل بیت(ع) واقع در عمود 203 و اجرای برنامه تلاوت اذان‌گاهی و اقامه نماز ظهر و عصر با نوای دلنشین اذان این قاری بین‌المللی همراه بود.
دیگر کرسی تلاوت رضوی روز گذشته نیز با حضور حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری کشورمان در موکب سفیر آفتاب واقع در عمود 975 مسیر پیاده‌روی و تلاوت آیات روح‌بخش قرآن کریم برگزار شد، محفلی که با اجرای بسیار تأثیرگذار گروه تواشیح الغدیر قم در میان خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد.
در دیگر کرسی تلاوت رضوی نیز، اجرای گروه تواشیح معراج قم که با پرچم‌گردانی حرم مطهر رضوی همراه شده بود، فضای این محفل قرآنی را در شب‌های منتهی به اربعین سید و سالار شهیدان، آکنده از محبت بی حد و حصر شیعیان به اهل بیت(ع) کرده و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
و سرانجام، تلاوت دلنشین مهدی تقی‌پور و اجرای گروه تواشیح فدک‌الزهرا(س) مشهد، در حرم حضرت خورشید، امام حسین(ع)، در میان انبوه جمعیت زوار حرم حسینی، پایان بخش کرسی های تلاوت رضوی شب گذشته بود.
همزمان با برپایی این کرسی‌های تلاوت، محافل بسیار دیگری در مسیر پیاده راه عاشقی، با حضور اعضای کاروان نور برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای گروه محمد رسول الله(ص) تهران، در موکب حضرت معصومه(س) واقع‌ در عمود 1080، موکب حضرت صاحب‌الزمان(عج) واقع در عمود 828  و همچنین در موکب بسیج مردمی عراق(حشدالشعبی) واقع در عمود1122 اشاره کرد.
در ادامه برپایی این محافل همچنین امیرلعل اول و امید حسین‌نژاد در موکب احباب الحسین(ع) واقع در عمود 132 مسیر پیاده‌روی اربعین، در میان شور و شوق وصف ناپذیر زائرین حرم سیدالشهدا(ع)  به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.
همچنین محفل باشکوه دیگری با حضور احمد رحیمی در موکب حضرت فاطمه(س) واقع در عمود 497 مسیر نجف اشرف به کربلای معلی برگزار شد.
بیش از 20 محفل قرآنی دیگر نیز با حضور سایر قاریان و گروه‌های تواشیح بین‌المللی و اعضای کاروان نور در مسیر پیاده روی اربعین برگزار شده است که جزئیات آن‌ها طی روزهای آتی متعاقبا اعلام می‌شود.
گفتنی است؛ برنامه‌های کاروان نور متشکل از 74 قاری، مبتهل و فعال قرآنی از 12 آبان‌ماه آغاز و تا 19 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم