Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی - امنیتی استاندار لرستان گفت: همه دستگاه‌های زی ربط، دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان تلاش و آگاهی بخشی کنند تا شاهد کاهش آمار پرونده‌های تعزیرات حکومتی باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب الله خجسته پور صبح امروز در مراسم تجلیل از نمایندگان جامعه صنفی بازار که به مناسبت بیست و سومین تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که جامعه امروز با آن دست‌به‌گریبان است بحث اقتصاد و اشتغال است، موضوعی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده و در نام‌گذاری‌هایی که طی دهه اخیر صورت گرفته تأکیدات خاصی نسبت به مباحث اقتصادی و مباحث تولیدی و اشتغال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بنا است در حوزه تولید و اشتغال به نقطه مطلوبی برسیم لازم است به‌صورت کلی و جامع به این مسئله توجه کنیم؛ عوامل بسیار مختلفی در بحث بازار و تولید دخیل است و از طرفی مردم از دولت به‌عنوان متولی رفاه و آسایش جامعه انتظار دارند که نیاز است سازمان‌های مختلفی تعریف شوند تا بتوانیم نظارت لازم و کافی در راستای تولید، تجارت و اشتغال داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بابیان اینکه دست نامرئی بازار است که می‌تواند در بحث قیمت‌گذاری‌ها و ایجاد ارتباط بین عرضه و تقاضا حکم‌فرما باشد عنوان کرد: بخشی از اقتصاد کلان ما دولتی و بخشی در قالب تعاونی است و چون بازار و اقتصاد ما به‌صورت کامل آزاد نیست نیاز است دولت یا حکومت در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای مردم ورود کند، در همین زمینه است که سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی در طول چهار دهه از جمهوری اسلامی تعبیه‌شده‌اند تا به مردم در حوزه بازار و اقتصاد کمک کنند که یکی از این نهادها تعزیرات حکومتی است.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی به دنبال این نیست که چالشی بر چالش‌های بازار و کسبه ایجاد کند بلکه بنا است یاری گر کاسبان باشد؛ اگر تعزیرات حکومتی با موضوع قاچاق کالا مبارزه می‌کند و باکسانی که در این زمینه اقتصاد و بازار ما را موردحمله قرار می‌دهند مبارزه می‌کند به‌نوعی به تولیدگران و تجار خوش‌نام کمک می‌کند.

خجسته پور تصریح کرد: تعزیرات حکومتی برآمده از مردم و در خدمت مردم، تجار، بازاریان و تولیدکنندگان است و اگر جلوی قاچاق کالا گرفته شود اولین نفع آن به تولیدکنندگان برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی درعین‌حال که یک وظیفه قهریه و برخورد دارد، وظیفه ذاتی و فلسفه وجودی آن خدمت گذاری است؛ عملکرد بیش از 20 ساله تعزیرات حکومتی نشان داده این سازمان خوشبختانه از حالت یک‌نهاد ثانویه خارج و تبدیل به نهاد حکومتی شده است و این نهاد با نگاه جامع و کاملی که دارد می‌تواند هم در خدمت مردم و هم در خدمت بازاریان باشد.

این مسئول اظهار داشت: وجود پرونده‌های تشکیل‌شده در این سازمان واقعیتی است که قابل کتمان نیست اما تنها جایی که شاید انسان از آمار بالا احساس خوبی نداشته باشد همین مراجع قضایی و شبه قضایی است، کثرت آمار در این حوزه‌ها به معنای وجود تخلف است و امیدواریم همه‌کسانی که در این جامعه تلاش و کوشش می‌کنند در بحث فرهنگ‌سازی نیز تلاش کنند تا شاهد کاهش حجم پرونده‌ها باشیم.

وی افزود: وجود پرونده‌ها نشان از اراده قوی این سازمان برای مبارزه و مقابله دارد ولی از این حیث که در جامعه ماکسانی برای کسب روزی دنیوی خود دست‌به‌کارهایی می‌زند که خلاف قانون است جای نگرانی دارد که انجام کارهای فرهنگی را می‌طلبد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های زی ربط، دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان تلاش و آگاهی بخشی کنند تا شاهد کاهش آمار این پرونده‌ها باشیم.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد