Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: ۹۰۰ پرونده در هفت‌ماهه گذشته از امسال درزمینه قاچاق کالا و ارز در استان لرستان مورد رسیدگی و اجرای حکم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بهرام براری ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمایندگان جامعه صنفی بازار که به مناسبت بیست و سومین سالروز تأسیس تعزیرات حکومتی با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تعزیرات رشد قدم‌به‌قدم و محکم خود را در طول سال‌های اخیر طی کرده و در همه استان‌های کشور تشکیلات اداری و ساختاری این سازمان فعالیت می‌کند و در حوزه بیشتر شهرستان‌ها نیز این سازمان فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سازمان در بخش‌های رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان از فعالیت می‌کند و سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان شبه قضایی است که به لحاظ ساختار اداری در پیکره دولت تعریف‌شده است و صلاحیت‌هایی از جنس مراجع قضایی درزمینهٔ رسیدگی به تخلفات اقتصادی دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در طول هفت ماه گذشته از امسال در استان لرستان عنوان کرد: درزمینهٔ کالا و خدمات مجموعاً قریب به 5000 پرونده تشکیل‌شده و درزمینهٔ قاچاق کالا و ارز 900 پرونده مورد رسیدگی و اجرای حکم قرارگرفته و در بخش بهداشت و درمان نیز نزدیک به 170 پرونده رسیدگی شده است.

به گفته وی ثبت مطالبات و تقاضاهای عمومی در راستای اعمال نظارت از ناحیه دستگاه‌های ذی‌ربط نظارتی در سه حوزه یادشده و برخوردهای قاطع با متخلفین و هنجارشکنان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از کارکرد این سازمان بوده است.

براری با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها و موانع در حوزه صلاحیت تعزیرات حکومتی بیان کرد: به‌صورت درون‌سازمانی در جهت رفع این محدودیت‌ها عمل می‌کنیم و از همه دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و انتظامی که به نحو خاص در فرآیند مبارزه با تخلفات اقتصادی به‌ویژه درزمینهٔ قاچاق کالا و ارز همراه این سازمان بوده‌اند می‌خواهیم بهتر از گذشته همراه و همکار این سازمان باشند.

وی بابیان اینکه نگاه ما به بازار نگاه یک حکومت اسلامی به اصناف است، تصریح کرد: بیشتر جامعه صنفی آداب و ضوابط کسب مبتنی بر ضوابط و مقررات صنفی خود و مبانی دینی را رعایت می‌کنند و عده‌ای قلیل ممکن است از اجرای این قوانین تخلف کنند.

به گزارش تسنیم، در ادامه این برنامه از تعدادی از صاحبان اصناف استان لرستان به نمایندگی از دیگر اصناف به دلیل همکاری با این سازمان تقدیر شد.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۱۲۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخلف اعلامی را در پی گزارش مردمی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز