Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس واحد استان فارس از کربلای معلی، جدا از صحنه‌های بی‌بدیل و فراموش‌نشدنی مسیر راهپیمایی اربعین، توجه به نماز «اول وقت» و اقامه این فریضه الهی درخور توجه بوده که در نوع خود نشان‌دهنده فرهنگ والای عاشورایی و تفکر ژرف حسینی است.

اقامه نماز ظهر عاشورا در وسط میدان نبرد از سوی امام حسین (ع) حاوی این پیام مهم به حاضران در صحنه عاشورا و آیندگان بود که «فریضه نماز» آن‌هم در «اول وقت» دارای چنان اهمیتی است که می‌تواند تمام موارد دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه ویژه به نماز اول وقت در مسیر راهپیمایی اربعین یکی از نقاط قوت و بسیار مهم این مناسبت بی‌نظیر در کل دنیاست که مشتاقان حسینی را کنار یکدیگر در صفوف منظم دورهم جمع کرده و موجبات همدلی و صمیمیت بیشتر آنان را بیش‌ازپیش فراهم می‌کند، آئین باشکوهی که در تمام طول سفر از نجف تا کربلا به زیبایی هر چه تمام‌تر قابل‌مشاهده بود.

نماز جدا از اینکه یک واجب الهی است، برکاتی دارد که در زندگی اجتماعی انسان تأثیری شگفت بر جای می‌گذارد و وی را برای حرکت به‌سوی یک زیست متعالی و الهی مهیا خواهد کرد و دقیقاً همین نکته‌هاست که ضریب حساسیت اولیای خدا را بر اقامه آن در اول وقت بالا برده است.

در راهپیمایی اربعین ویژگی‌های خوب، انسان‌ساز و جامعه‌ساز بسیار است که باید حتماً به آن پرداخته شود، چراکه مردم باید بدانند در این حماسه باشکوه و کاملاً مردمی چه لحظات تابناکی به وقوع می‌پیوندد؛ از بذل محبت بی‌دریغ و بدون ریای انسان‌ها به یکدیگر گرفته تا فراهم کردن خدمات رفاهی این سفر از سوی موکب داران به‌صورت رایگان و بدون هیچ‌گونه چشمداشت مالی، صحنه‌هایی بی‌بدیل را رقم زده است، اما اقامه نماز اول وقت را می‌توان «شاه‌بیت» این منظومه بی‌نظیر دانست.

اهمیت فریضه نماز در راهپیمایی اربعین بیانگر این نکته نیز خواهد بود که تمام خدمات دیگر در جهت پررنگ‌تر کردن این واجب الهی صورت گیرد، چراکه تمام مسائل دیگر فرع بر ماجراست و اصل برافراشتن ستون دین یعنی نماز است.

باوجود اینکه تمام امکانات غذایی و رفاهی در حد وسع و توان مردم و عاشقان حسینی در طول مسیر اربعین برای راهپیمایان فراهم است اما ذکر این نکته ضروریست که هدف عالی این سفر هرگز «خور و خواب» و تفریح و گشت‌وگذار نبوده و نیست بلکه زنده نگاه‌ داشتن نهضتی است که در پی افزایش بصیرت انسان‌ها و رشد و تعالی آنان می‌باشد.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)