Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@17:16:41 GMT

داروخانه های ورشکسته دربه در به دنبال پول خود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۲۰۴۴

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، عدم پرداخت مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر را مشکل فعلی داروخانه ها دانست.

دكتر محمد منفرد گفت: عدم پرداخت مطالبات داروخانه ها توسط سازمان هاي بيمه گر، به نابساماني اقتصادي منجر شده است و با تداوم آن در آينده اي نزديك شاهد ورشكستگي داروخانه ها خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براساس ماده 38 قانون الحاقي مربوط به 4 اسفند 93، سازمان هاي بيمه گر خدمات درماني موظفند 60 درصد صورتحساب هاي ارسالي از طرف موسسات طرف قرارداد را قبل از رسيدگي ظرف مدت دو هفته به عنوان علي الحساب و مابقي مطالبات موسسات و مراكز بهداشتي- درماني را تا 3 ماه پس از تحويل اسناد مربوطه به مراكز طرف قرارداد پرداخت نمايند.
مسئول روابط عمومي انجمن داروسازان استان فارس بيان داشت: در صورت عدم احراز اين حكم و اين ماده قانوني، سازمان هاي بيمه گر موظف به تامين ضرر و زيان آن معادل نرخ اوراق مشاركت ميباشند.
دكتر منفرد با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده 02 در استان فارس، گفت: سازمان هاي بيمه گر موظف هستند 80 درصد مبلغ صورتحساب مطالبات داروخانهها را به صورت نقد و مابقي را ظرف دوماه پرداخت نمايند اما متاسفانه مدت طولاني است كه پرداخت صورتحساب داروخانه هاي استان توسط سازمان هاي بيمه گر به تاخير افتاده و پرداخت آن به 6 تا 7 ماه موكول شده است. در اين رابطه سازمانهاي بيمهگر تاكنون به هيچ كدام از تعهدات كشوري و استاني خود پايبند نبودند.
وي افزود: ادامه وضعيت موجود و عدم پرداخت مطالبات داروخانهها، اقتصاد داروخانه هاي استان را به طور جدي تهديد مي كند و زمينه ورشكستگي آنها را فراهم مي نمايد.
عضو هيات مديره انجمن داروسازان ايران با اشاره به اينكه انجمن داروسازان استان فارس طي ماههاي قبل با هدف اطلاع رساني به مردم اقدام به نصب بنرهايي در سطح شهر مبني بر عدم تعهد سازمان هاي بيمه گر در زمينه پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها كرده است، گفت: ما ضمن هشدار به سازمان هاي بيمه گر، عنوان كرديم كه به رغم ميل باطني، ادامه اين روند، راهي جز آزاد پيچيدن نسخه ها براي ما نمي گذارد.
وي بيان داشت: پس از نصب اين بنرها، سازمانهاي بيمه گر اقدام به پرداخت معوقات 2 ماه داروخانههاي بخش خصوصي استان كردند و قول دادند كه در يك بازه زماني مشخص و منظم، مطالبات ما را پرداخت ميكنند اما پس از گذشت نزديك به 2 ماه، فقط مطالبات فروردين 96 را كه مبلغي ناچيز بود پرداخت كردند و همچنان داستان عدم پرداخت مطالبات داروخانه ها ادامه دارد.
دكتر منفرد با اشاره به مكاتبات انجمن داروسازان استان فارس با استاندار و درخواست اجازه تجمع مقابل استانداري فارس گفت: در وضعيت فعلي، اجراي طرح پزشك خانواده در استان فارس و نبود نقدينگي كافي در داروخانهها و همچنين عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط سازمان هاي بيمه گر عملاً موجب مي شود كه كشتي اقتصاد داروخانه ها به گل بنشيند و بسياري از داروخانه ها توان خريد داروهاي گران قيمت بيمه اي و عرضه آن به بيماران را نداشته باشند و اين قضيه منجر به سردرگمي بيماران و آزار آنها براي تهيه برخي داروهاي مصرفي مي شود.
دكتر منفرد ادامه داد: نكته قابل توجه اين كه بسياري از شركت هاي بزرگ توزيع كننده دارو، زير مجموعه سازمان تامين اجتماعي هستند و بسياري از داروهاي حياتي و پر مصرف خود را در بازه هاي زماني كوتاه مدت يك تا دوماهه در اختيار داروخانه ها قرار مي دهند و اين داروها پس از نسخه شدن در دفترچه درماني بيمار و تحويل با احتساب زمان خواب (زماني كه دارو در داروخانه ها نگهداري مي شود)، 7 تا 8 ماه طول مي كشد كه مبلغ آن به صندوق داروخانه برگردد.
وي با تاكيد بر اينكه با وضعيت موجود، فعاليت داروخانهها هيچ سودي براي آنها ندارد، گفت: اين مراكز براي پرداخت هزينههاي جاري روزانه خود و وصول چك هاي شركت هاي دارويي مجبور به گرفتن تسهيلات از سيستم هاي بانكي هستند كه بازپرداخت اين وام ها با بهره هاي بالا، مشكلات خاص خود را دارد و در درازمدت منجر به ورشكستگي آنها مي شود.

46

کلید واژه‌ها : استان فارس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

10 میلیون عدد "وارفارین" ایرانی به‌زودی وارد بازار می‌شود

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 190، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • همه مطالبات کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداخت شد
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود