Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه 17 آبان ماه 96) تعداد 5 هزار و 983 نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کرده اند.

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1396 از سوم آبان آغاز شده و تا اول آذرماه 96 ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تمامی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (اعم از داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) می توانند بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تا مهلت زمانی اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش افزود: متقاضیان می‌توانند تا اول آذرماه 96 با مراجعه به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و کسب اطلاع از رشته‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله نسبت به شرکت و انتخاب کدرشته محل مورد تقاضای خویش اقدام کنند.

** 30 آبان آخرین مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی‌ ها
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: متقاضیان تا 30 آبان 96 فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1396 موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور شرکت کنند.
توکلی افزود: تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1396 موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از 29 مهرماه 96 آغاز شده است و تا 30 آبان 96 ادامه دارد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه تا امروز (17 آبانماه) نیز تعداد 39 هزار و 768 نفر برای ثبت نام به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی مراجعه کرده اند، افزود: داوطلبان علاقه مند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 96 ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه و موسسات شرکت کنند.
توکلی ادامه داد: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه داوطلب می تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند، خاطرنشان کرد: تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 96 دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.
توکلی یادآور شد: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 96 موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

** تازه ترین آمار ثبت نام کنندگان در تکمیل ظرفیت کاردانی نظام جدید
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید روز 9 آذرماه به پایان می رسد و تاکنون بیش از سه هزار نفر ثبت نام کردند.
توکلی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش در برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید از روز شنبه 6 آبان 96 آغاز شده و متقاضیان می توانند تا 9 آذر 96 برای ثبت نام به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
وی ادامه داد: علاقه مندان به تحصیل در این موسسات اعم از اینکه در این آزمون ثبت نام کرده یا ثبت نام نکرده اند می توانند برای ثبت نام در رشته تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود در شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش موسسات آموزش عالی پذیرنده با مراجعه به لینک جستجو و کد رشته در سایت سازمان سنجش، ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه با مدارک لازم به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
توکلی یادآور شد: بر اساس آمار تا امروز 17 آبان ماه 96 تعداد 3 هزار و 701 نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید ثبت نام کرده اند.
فراهنگ**9187**خبرنگار: حمیدرضا بازگشا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای آنان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

کد خبر 6092907 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است