Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه لایپزیک آلمان در زمینه بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در محل دانشکده انقلاب اسلامی منعقد شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید نجفی زنگنه مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در مراسم امضایتفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه آلمان که با حضور تیم مذاکره کننده آلمانی و برخی از مدیران ستادی و اساتید دانشکده انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه تاکنون چند تفاهم نامه و طرح مشترک میان این دانشگاه با دانشگاه‌های آلمانی منعقد شده است، گفت: این تفاهم نامه با تمرکز بر تربیت و آموزش مدیران کارآفرین و نوآوری در صنعت خودرو میان دو طرف منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فعالیت و تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست‌های کلی و بالا بردن رتبه علمی دانشگاه در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا و رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه آموزش، پژوهش و فن آوری افزایش یافت، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیز از این قاعده مستنی نبوده و فعالیت‌های خود را در حوزه بین الملل گسترش می‌دهد.
نجفی به تشابه سیستم فنی و حرفه‌ای در ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: برنامه منسجم درسی از آغاز تا پایان تحصیل، تدوین محتوای درسی رشته‌های گوناگون به تناسب نیازهای حرفه‌ای، دوره تحصیل کوتاه‌تر در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر و تحقیقات با توجه به نیاز در زمینه‌های کاربردی از جمله مزیت‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.
جاسب نیکفر مدیرکل امور بین الملل نیز درباره تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه گفت: در مرحله نخست موضوع روی این تفاهم و تمرکز روی صنعت خودروست، ولی در مراحل بعدی این اتفاق می‌افتد.
بوستون برگر استاد دانشگاه لایپزیک آلمان و سر تیم مذاکره کننده نیز در این مراسم گفت: هدف ما از همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتقال دانش و تجربه و البته ارائه آموزش‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های علمی دو طرف و نظام نوآوری در ایران است.
وی درباره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در ایران افزود: در دانشگاه‌ها دانش بسیار بالایی تولید می‌شود، ولی مسئله مهم آن است که روی فعالیت‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها باید بیشتر تمرکز شود، چون این امر موجب تولید دانش و انتقال آن به صنعت و اقتصاد کشور می‌شود.

در پایان نشست جلسه‌ای با حضور ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای تشریح فعالیت‌ها و همکاری‌ها گزارشی ارائه شد.
دانشگاه لایپزیگ آلمان universität leipzig یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا و دومین دانشگاه قدیمی کشور آلمان واقع در شهر لایپزیگ است. این دانشگاه ۹ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و همچنین شخصیت‌های بزرگی مثل نیچه و گوته را در تاریخ خود می‌بیند. دانشگاه لایپزیگ در سال ۱۴۰۹ تاسیس شده است، پردیس اصلی این دانشگاه در شهر لایپزیگ قرار دارد و مجموعه پردیس‌های دانشگاه در سراسر شهر و سایر نقاط آلمان واقع هستند. این دانشگاه حدود ۲۹۰۰۰ دانشجو دارد که حدود ۳۰۰۰ نفر از آن‌ها دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای