Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان‌قلی قلی‌زاده دبیرکل سابق مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره انتقادات اصلاح طلبان به چرخش روحانی به راست اظهارداشت: من هیچگاه اصلاح‌طلبی را مستقل از اصولگرایی و دیگر جناح‌ها نمی‌بینم و اینگونه نیست که هر یک از ما بخواهیم رقیبمان را حذف کنیم.

وی افزود: هر اصولگرا و اصلاح‌طلبی که بخواهد قدرت را در دست بگیرد باید از جمیع جناح‌ها و اندیشه‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی‌زاده گفت: روحانی هیچگاه ادعا نکرده بود که تابلوی اصلاح طلبی دارد که حالا بخواهد از اصلاح طلب‌ها جدا شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در سال 92 و 96 روحانی خیرالموجودین بود، خاطرنشان کرد: ما از روحانی به عنوان روح‌الموجودین حمایت کردیم چرا که وی می‌تواند تعادل عقلانی ایجاد کند و ملت و نظام با کمترین هزینه بیشترین فایده را ببرد.

وی تأکید کرد: حتی در سال 92 که آقای عارف رقیب آقای روحانی بود ترجیح من در صحنه ماندن روحانی بود و بسیاری از نزدیکان به همین دلیل به من حمله می‌کردند و می‌گفتند از شما که اصلاح‌طلب هستید بعید است این حرف‌ها را بزنید.

مسئول ستاد نمایندگان ادوار حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در پاسخ به این پرسش که برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند که روحانی آنگونه که باید و شاید از اصلاح طلبان در دولت استفاده نکرده است، گفت: به نظر بنده روحانی در حد توان در مورد وزارتخانه‌ها خیرالموجودین را انتخاب کرده است البته در مورد وزارت علوم این نقد به ایشان وارد است اما معتقدم روحانی در کل سعی کرده رضایتمندی اصلاح‌طلبان را پیش ببرد.

قلی‌زاده با بیان اینکه رضایتمندی اصلاح‌طلبان همان قدرت خواهی است، گفت: من قدرت‌خواهی را مذموم نمی‌دانم اما قدرت‌خواهی باید عقلانی باشد. بنابراین اگر روحانی تمام کابینه را اصلاح طلب می‌گذاشت کار بسیار بدی بود و بالعکس. 

وی درباره حذف مجید انصاری از کابینه و کمرنگ شدن جهانگیری تأکید کرد: بحث آقای انصاری و آقای جهانگیری بحث بسیار جزئی است چرا که اگر آقای انصاری از کابینه حذف شده این حق آقای روحانی است و معتقدم انتقادات اینچنینی برای اصلاح طلبان فایده‌مند نخواهد بود.

دبیرکل سابق مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی  افزود: اینکه انتقاد می‌شود که نقش آقای جهانگیری کمرنگ شده این به آقای روحانی چه ربطی دارد؟ خود آقای جهانگیری در کمرنگ و پررنگ شدن خود دخیل است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند که کمرنگ شدن آقای جهانگیری در کابینه به دلیل مسئله مالی و بازداشت برادر ایشان است، گفت: این شخصی کردن امور است، این مسئله برای آقای روحانی هم پیش آمد اما ایشان به جای کمرنگ کردن خود، بیشتر پررنگ‌تر شد.

قلی‌زاده درباره دوز اصلاح طلبی کابینه نیز گفت: نمی‌توانیم اندازه‌گیری کنیم اما در سطح وزرا باید بگویم که مثل دولت یازدهم هست و کمی دوز اصلاح‌طلبی آن بیشتر هم شده اما در سطح معاونان، استانداران و رؤسای سازمان‌ها دوز اصلاح طلبی بسیار پررنگ است.

عضو مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان در 2 انتخابات 92 و 96 ریاست جمهوری چاره‌ای جز حمایت از روحانی نداشتند، گفت: این صحیح نیست که امروز برخی اصلاح طلبان های و هوی راه بیاندازند و بگویند روحانی از اصلاح طلبان فاصله گرفته و به اصلاح طلبان میدان نداده است چرا که این حرف‌ها اشتباه است.

وی در پاسخ به نقد دیگری از سوی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه جهانگیری و عارف برای 1400 سوخته‌اند، گفت: خیر، معتقدم هیچ یک از این دو بزرگوار نسوخته‌اند، البته کسی هم به آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 چک سفید امضا نداده بود، این اشتباه است که به خاطر اینکه کسی نقش خوبی را در مناظرات و انتخابات دور قبل ایفا کرده باشد بگویید حتماً گزینه قطعی ما برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی است البته آقای جهانگیری خوب هم نمی‌درخشید باز جزء گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای سال 1400 بود.

به گزارش فارس، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی جزو احزاب 18 گانه عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری در این مراسم گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداریها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

کد خبر 6092991 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟