Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا - ایرنا - نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در همایش بین المللی و علمی اربعین، بر ضرورت حرکت دانشمندان و علما در مسیر همگرایی امت اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و والمسلمین نجف نجفی روحانی روز چهارشنبه در این همایش با موضوع «وحدت اسلامی» وحدت و همبستگی مسلمانان در شرایط کنونی جهان را بسیار ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) پرچمدار وحدت آفرینی در میان مسلمانان و قرآن کتابی وحدت آفرین است چرا که رمز حیات جهان اسلام، وحدت و انسجام امت اسلامی است و اندیشمندان و علمای جهان همواره به این موضوع تاکید دارند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، همچنین نقش و رسالت خطیر اندیشمندان در گسترش و همگرایی امت اسلامی را مهم و موثر ارزیابی کرد.
همچنین دکتر راشد، استاد دانشگاه بحرین نیز در این همایش، اربعین را یکی از محورهای وحدت امت های مسلمان برشمرد و گفت: هم اکنون در کشورهای اسلامی بویژه عراق، سوریه، یمن، بحرین با مشکلات زیادی مواجه هستیم که دشمن مشترک مسبب آنهاست.
وی تصریح کرد: این که چگونه باید این مشکلات را از پیش پای مسلمانان برداریم، جای سوال دارد. این تفرقه در موضوع وحدت موجب سوء استفاده دشمن و غارت ثروت کشورهای اسلامی شده است.
دکتر راشد با مطرح کردن دو پیشنهاد در این باره گفت: برای یافتن راهکارهای ایجاد وحدت در میان ملت های مسلمان باید اتاق فکر اخوت و برادری ملت های مسلمان را به منظور بررسی ابعاد این مسئله مهم تشکیل داد.
وی ادامه داد: ضروری است سالانه نمایشگاهی متشکل از کشورهای اسلامی برپا شود و فرهنگ های مختلف کشورها به منظور بهره برداری و معرفی به دیگر ملت ها در آن به نمایش درآید.
شیخ شفیق عریس، امام جماعت سازمان الجهاد، فعال مذهبی، اجتماعی و رهبر شیعه نیز در این نشست گفت: حرکت بزرگ اربعین،‌ محور اصلی وحدت اسلامی است و مهمترین عامل وحدت جهان اسلام، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند.
این متفکر آفریقای جنوبی ادامه داد: مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که می‌تواند محور وحدت قرار گیرد و اربعین حسینی یکی از این اشتراکات است.
همچنین حسن عبدالله البیتی، شهردار سابق لاموکینا و کاندیدای پارلمان کنیا نیز برپایی این همایش را یک فرصت برشمرد که بهترین زمان و مکان برای معرفی اهل بیت(ع) و اسلام است.
این فعال مذهبی و سیاسی بیان داشت: الگوی همه ما رسول الله (ص) است اما در برخی از فرق و مذاهب، رهبرانی وجود دارند که بر اختلافات متکی هستند.
البیتی، کربلا را پایگاه مهمی برای طرح و بررسی مشکلات جامعه اسلامی دانست و گفت: بررسی این موضوعات حائز اهمیت است که نمود آنها را در برخی از موارد می‌توان مشاهده کرد. وابستگی برخی از کشورهای مسلمان به دشمنان نیز یک آسیب است. کمتر کشوری در جهان اسلام است که از این موضوع مستقل باشد و آفریقای جنوبی نیز از آن جدا نیست.
همایش بین‌المللی اربعین حسینی با موضوع «اربعین؛ محور وحدت در جهان اسلام» روزهای 17 و 18 آبان ماه با حضور اندیشمندانی از کشورهای ایران، عراق، اندونزی، آفریقای جنوبی،‌ نیجریه، یمن، بحرین، کنیا، آلمان، افغانستان و آمریکا به همت ستاد مرکزی اربعین در هتل جواهر کربلا برگزار می شود.
خاورم**1067**380**1049
خبرنگار: رضا رمضانی/انتشار دهنده: مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در نشست با مسئول و نیروهای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و قدردانی از تلاش‌های مجموعه سپاه پاسداران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه گذشته در جمع نمایندگان ولی‌فقیه فرمودند مهم‌ترین وظیفه نمایندگانم ارتباط با مردم است که  سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات است.

وی با بیان اینکه کار عقیدتی و ارتباط با بدنه بسیار ارزشمند و مهم است، گفت: ارتباط با مردم لزوماً ارتباط عرفانی و عام نیست بلکه ارتباط در دسترس قرار گرفتن است، در طول شبانه‌روز باید پاسخ‌گوی تماس‌ها و ارتباطات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ضرورت  تقویت اعتقاد و ایمان تصریح کرد: به عنوان یکی از وظایف اصلی، «مطالعه، پشتوانه‌سازی و تقویت عقیده»، از جمله کارهای حیاتی، به ویژه در بخش‌های عقیدتی است.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید قدر کار را دانست چراکه هر کسی پاسبان عقیده دیگران و بیان‌کننده عقیده نیست، طبق روایتی (دوکار نباید انجام داد که هلاک مردان است)، نخست باطلی را به دین خدا نسبت داد و دوم اینکه هر چیزی را در قالب  حدیث و روایت تحویل مخاطب نداد.

پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه اختلاف و سرقت فکری تأکید کرد و یادآور شد: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است.

شهید مطهری یک معلم به تمام معنا بود

حجت‌الاسلام طه توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: نفس، نگاه، تواضع، جایگاه و حضور نماینده حضرت آقا در استان برای همه ما بسیجیان و سپاهیان درس و الگو‌ست و این فضل و علم در مأموریت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: به فرمایش آقا امیرالمومنین حضرت علی(ع) باید نقاط مثبت مردان بزرگ روزگار را بیان کرد، نگاه، تعامل، وحدت رویه و همراهی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به مردم و‌ مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی بسیار بزرگ بوده و‌ باید از این خوبی‌ها تکریم شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده رهبری افزود: «هدایت معنوی و سیاسی و خدمات اجتماعی» سه وظیفه عمده روحانیت است. یکی از مباحث محوری شهید مطهری؛ شهید این ایام به عنوان یک واقعیت در همه دوران و‌ عرصه‌ها درک صحیح روحانیونیت نسبت به وظایف خود است.

وی استاد شهید مطهری را عارف، فیلسوف و متکلم به تمام معنا خواند و اظهار کرد: این شهید والامقام یک معلم به تمام معنا بود که سراسر وجودش را در راه انقلاب تقدیم کرد، راه شهید مطهری امروز باید ادامه پیدا کند.

توکلی  تأکید کرد: امروز ادامه راه شهید مطهری که همان تبیین اسلام ناب محمدی(ص) است بایستی به جهانیان اعلام شود.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد