Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@14:45:22 GMT

نامه محرمانه بارزانی به سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۹۹۰۰

نامه محرمانه بارزانی به سردار سلیمانی

منابع خبری کرد از ارسال نامه محرمانه رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبری اس ان جی، رانج طالبانی، یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر داد که مسعود بارزانی دو نامه‌ محرمانه را برای سردار قاسم سلیمانی فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبانی در کاربری توییتر خود مدعی شد بارزانی دو نامه به سردار سلیمانی فرستاده است، یکی درباره ابراز تسلیتش بابت درگذشت پدر سردار سلیمانی که رسانه‌ای شد و دیگری، درباره موضوعاتی که محرمانه ماند.

طبق ادعای این رهبر کرد، بارزانی از سلیمانی خواسته است تا برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ها و کشتار مردم، بغداد را به گفت‌وگو با اربیل تشویق کند.

طالبانی نوشت:‌ «بارزانی در نامه‌اش به سلیمانی گفت که آمریکایی‌ها دوباره به کردها خیانت کردند، همانطور که در توافق‌نامه سال 1975 در الجزایر این کار را انجام داده بودند.»

کنسولگری ایران در اربیل پیشتر اعلام کرده بود بارزانی پیام تسلیتی را برای سردار سلیمانی فرستاده است.

تاکنون این ادعا از سوی مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران تایید یا تکذیب نشده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی(ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفت‌وگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بارها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت.

یکی از سندهایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲) ، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷

نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالیها نظریه اعلام دارند.

رئیس شهربانی کل کشور . سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901447

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش کیهان به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی: جعلی است و ارزش جواب ندارد
  • واکنش کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاکرمی
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس