Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوری دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: ماموران اورژانس با کنترل مرزهای شرقی ورود زائران  کشورهای خارجی اربعین را  به خوبی کنترل کرده‌اند و   بسیاری از خطرهای‌ بروز بیماری‌های واگیر‌ در داخل ایران‌ از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری با بیان اینکه اورژانس‌های بیمارستانی در مسیرهای مواصلاتی‌ برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائران اربعین مستقر‌ هستند، افزود: چهار هزار دستگاه‌ آمبولانس‌ در همه مسیرهای‌ مواصلاتی‌ و در سه مرز اصلی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران استقرار پیدا کرده اند و در همین راستا 9 دستگاه بالگرد‌ و 9 بیمارستان صحرایی‌ در مناطق مرزی‌  استقرار دارند تا در صورت نیاز  به زائران اربعین‌ خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: 800 دستگاه آمبولانس‌ در شهرهای مرزی برای پوشش بهتر خدمات درمانی مستقر هستند که در این میان 400 پزشک از سوی اورژانس به مرزها‌ اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به زائران اربعین‌ بیش از 200 پزشک متخصص در رشته‌های طب‌ اورژانس، ارتوپدی، جراحی، زنان، مغز و اعصاب‌ مستقر و در حال خدمت‌رسانی‌ هستند، همچنین بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه 28 بیمارستان مناطق مرزی‌ و شهرهای‌ پشتیبان‌ آماده ارائه خدمات‌ بهداشتی و درمانی به زائران اربعین‌ هستند.

نوری با اشاره به پروازهای‌ بالگرد  اورژانس‌ در زمان اجرای مراسم اربعین‌، اظهار کرد: تا به امروز 36 مصدوم به وسیله بالگردهای‌ اورژانس‌ برای درمان به شهرهای‌ خود منتقل شده اند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور یادآور شد: خوشبختانه‌ تا به امروز هیچ مورد خاصی‌ درباره ابتلای افراد به بیماری های واگیردار در مناطق مرزی‌ گزارش نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند