Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 600 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شامل پیراپزشک، پزشک عمومی و نیروی تخصصی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مرز مهران مستقر شده اند.

به گزارش ایرنا، دکتر علی دل پیشه روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد پرسنل در سه حوزه شامل خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت پزشکی به مدت 20 روز (10 روز قبل و بعد از اربعین) در مرز مهران مستقر شده و به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین استان ایلام است و دستگاه ‌های مختلفی شامل بسیج جامعه پزشکی، تامین اجتماعی، سپاه، ارتش و هلال احمر در این کمیته با دانشگاه همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از چهار برابر جمعیت استان در طول این 20 روز از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند، تاکید کرد: با توجه به تردد این جمعیت عظیم، به طور قطع حجم فعالیت های بهداشتی درمانی نیز چندین برابر شده و حجم سنگینی از فعالیت ها توسط پرسنل بهداشتی و درمانی ارائه می شود.
**اربعین منشا خیر و برکت برای حوزه بهداشت و درمان استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تردد زائران اربعین حسینی برای استان و حوزه بهداشت و درمان استان منشأ خیر و برکت بوده است زیرا با احتساب فاکتور جمعیت اربعین در جذب اعتبارات ملی و استانی، دستگاه‌ها و امکاناتی وارد استان شده است که با توجه به وضعیت جمعیتی استان و استانداردهای موجود، امکان در اختیار گرفتن آنها فراهم نبود.
دکتر دل پیشه اضافه کرد: بخش آنژیوگرافی و دستگاه سی تی اسکن مهران، دستگاه سی تی اسکن دهلران و آبدانان، دستگاه ام آر آی بیمارستان امام(ره) و دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام به برکت تردد زائران اربعین حسینی استقرار یافته و به مردم استان خدمت دهی می‌کنند.
وی با اشاره به استقرار بخش جراحی عروق در استان در آینده نزدیک، یادآور شد: با استقرار این بخش، ایلام در ردیف 11 استان کشور قرار می گیرد که صاحب این تخصص خواهد بود که از برکات اربعین برای استان است.
**هماهنگی با وزارت بهداشت عراق برای تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در داخل کشور عراق هماهنگی های بهداشتی و درمانی توسط وزارت بهداشت عراق انجام گرفته است، اظهار کرد: با حضور معاونان وزارت بهداشت ایران و عراق، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران و عراق در پایانه مرزی مهران منعقد شد که بر اساس آن قرار است ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین در داخل کشور عراق نسبت به گذشته تسهیل یابد.
دکتر دل پیشه افزود: همچنین در یک بند این تفاهمنامه آمده است که آمبولانس‌های هلال احمر بتوانند به راحتی در جاده های کشور عراق آزادانه برای خدمات‌دهی به زائران تردد کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌ های آمبولانس به تعداد مورد نیاز در جاده های مواصلاتی مرز مهران به نجف، کربلا و بغداد مستقر است، یاداور شد: کارشناسان بهداشتی نیز در این مناطق مستقر بوده و بر سلامت آب آشامیدنی و مراحل طبخ و توزیع مواد غذایی در موکب ها نظارت کامل دارند.
**خدمت به زائران اربعین خللی در ارائه خدمات به مردم استان ایجاد نکرده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: خدمات دهی به زائران اربعین خللی در ارائه خدمات به مردم استان ایجاد نمی کند و تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیریم خدماتی که در حال حاضر در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود، به خاطر تردد میلیونی زائران در استان با محدودیت روبرو نشود.
دکتر دل پیشه تاکید کرد: به همین دلیل تلاش شد بخشی از نیروی های مورد نیاز برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مردم استان از خارج از استان بکارگیری شود و اکنون هیچگونه محدودیتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، انتظار می رود شمار زائرانی که از مرزهای سه گانه ایران و عراق برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین به کربلا مشرف شده اند به 2.5 میلیون نفر برسد. سال گذشته حدود 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق شدند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.

کد خبر 6092779 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳