Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@01:36:49 GMT

تحویل 19 طرح عمرانی بهداشتی در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۹۶۹۰

تحویل 19 طرح عمرانی بهداشتی در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ها در جلب مشارکت خیرین سلامت گفت: یکی از ابزارهای مهمی که می تواند در فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم نقش اساسی داشته باشد رسانه ها هستند تا زیرساخت های نظام سلامت از توسعه بیشتری برخوردار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است اما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با توجه به وضعیت منطقه لازم است که در زمینه گسترش مشارکت مردم در امور خیر در راستای توسعه اقدامات بهداشت و درمان گام برداشته شود.

قاسم زاده با اشاره به فعالیت های حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: مقوله سلامت در کشور به ویژه در مناطق محروم نمی تواند صرفا توسط دولت حمایت شود بلکه مشارکت مردم در این راستا لازم و ضروری است.

وی افزود: وزارت بهداشت با منابع محدودی که در اختیار دارد قادر نخواهد بود هزینه های این بخش مهم و حیاتی را تأمین کند بنابر این لازم است مردم به طور جدی به اجتماعی شدن دانشگاه کمک کنند چرا که تجربه ثابت کرده است هر جا مردم برای پیشبرد هدفی مشارکت داشته باشند، نتیجه بهتری کسب شده است.

قاسم زاده تصریح کرد: متأسفانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نسبت سایر مناطق کشور مشارکت خیرین و به طور کلی بحث اجتماعی شدن نظام سلامت کمرنگ بوده است که لازم است کار فرهنگی و زیربنایی بیشتری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان 19 طرح عمرانی بهداشت و درمان توسط خیرین احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شده است، اظهار کرد: مردم برای کمک به توسعه خدمات بهداشت و درمان جنوب کرمان پیش‌قدم باشند و خیرین در این زمینه بازوی توانمند دولت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سایر بخش های دولتی و مولفه های اجتماعی که در سلامتی مردم تأثیر دارند خواست با توجه به اینکه بیش از 70 درصد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مردم در بخشهای خارج از حوزه بهداشت و درمان از جمله کشاورزی، امنیت اجتماعی و ... هستند در برنامه های خود موضوع سلامت مردم را مد نظر داشته باشند.
انتهای پیام/ح

احداث طرح های عمرانی بهداشتی در جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند