Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تکمیل راه آهن گیلان و برقراری خط ریلی رشت - انزلی - آستارا ، دستور و تاکید رئیس جمهوری برای شکل گیری کریدور شمال - جنوب را محقق می کند.

به گزارش ایرنا ، محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن گیلان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال جاری، پنج طرح ریلی جزو طرح های اقتصاد مقاومتی هستند که اولین آنها، خط ریلی همدان بود که افتتاح شد و دومی، خط ریلی کرمانشاه است که مقرر شده در فرخنده سالروز میلاد حضرت رسول (ص) افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خط ریلی بعدی از مراغه به ارومیه می رود و ریل دیگر که فراتر از اتصال چند استان و حتی شبکه سراسری بوده و به عنوان اتصال کریدور شمال - جنوب کشورهای همسایه است، خط ریلی قزوین - آستاراست.
نوبخت افزود: قطعه قزوین به رشت با توجه به تلاش همگان که جزو برنامه های امسال است، باید همزمان به سمت بندرانزلی نیز پیش رود چون از یکسو بنادر و دریانوردی و از سوی دیگر منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین، اهمیت زیادی دارند و ظرفیت بزرگی است که می توانیم محموله های جمهوری آذربایجان و روسیه را از این مسیر به آنها برسانیم.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: اینچنین بررسی شده که کالایی که از هند و از طریق چابهار وارد کشور می شود را از این مسیر به آستارا و در نهایت جمهوری آذربایجان برسانیم تا آنها نیز به روسیه منتقل کنند.
وی بازدید امروز از این خط ریلی که با حضور استانداران گیلان و قزوین انجام شده را بررسی مشکلات فنی و پیگیری ها برای رفع آنها عنوان و ابراز امیدواری کرد که براساس برنامه ریزی های قبلی و آنچه که جزو تعهدات سال جاری است، این قطعه تکمیل و به انجام برسد و استمرار آن به انزلی و آستارا دنبال شود.
نوبخت به برگزاری اجلاس سه جانیه تهران با حضور رئیسان جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در دهم آبان ماه جاری اشاره و اضافه کرد: دکتر روحانی در این اجلاس نیز تاکید کرد که باید کریدور شمال - جنوب تکمیل و بر اساس توافق ها انجام شود بر این اساس، لازم است از ظرفیت های فنی پیمانکاران بخوبی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه هم موظف شده نیازهای اعتباری را تامین کند البته پیشرفت کار به خوبی احساس می شود و امیدواریم شاهد به ثمر نشستن تلاش ها برای رفاه بیشتر مردم کشورمان باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت حدود 78 درصد از اعتبارات مورد نیاز امسال پروژه راه آهن رشت - قزوین گفت: از نطر مالی هیچ مشکلی برای این پروژه نداریم و تخصیصی که 90 میلیارد تومانی بود، صادر شده و باید به این خط ریلی با توجه به آثاری که درراستای توسعه ایران و همچنین برای منطقه و کشورهای همسایه دارد، توجه شود.
نوبخت در خاتمه سخنانش گفت: بدون تردید، بزودی شاهد شنیده شدن سوت قطار در گیلان و برقراری خط ریلی این مسیر خواهیم بود که این امر، پیام توسعه را به گوش ها می رساند.
مسیر خط آهن قزوین - رشت 164 کیلومتر است و ساخت آن از سال 1386 آغاز شده؛ این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. تکمیل پروژه این خط ریلی تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند.
جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز شنبه هفته آینده به ریاست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار خواهد شد. پس از این جلسه، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان خواهد داشت.
خبرنگار:رضااکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی

رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به ۴۷۰ هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص داشت. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص پیدا کرده بود.

حسن سالاریه، رییس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برآورد سطح زیرکشت برنج در استان‌های قطب این محصول کرد.

وی با اشاره به اینکه در این برآورد از داده‌های فضایی بهره گرفته شده است، افزود: استفاده از داده‌های فضایی در حوزه‌های مختلف به ارتقای کیفیت زندگی مردم می انجامد و تاثیر مشخصی بر اقتصاد کشور و رفع ایرادات و معایب دارد.

جزئیات پایش محصولات کشاورزی و سطح زیرکشت کشور با تصاویر ماهواره‌‌های ایرانی

سالاریه با بیان اینکه در برآورد صورت گرفته استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این برآورد بر اساس پردازش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره ای با استفاده از فناوری سنجش از دور و بکارگیری هوش مصنوعی در کنار جلسات مشترک و ارزیابی‌های میدانی در سطح استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های قطب، در سال گذشته صورت گرفت.

رییس سازمان فضایی ایران در مورد نتایج برآوردهای صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس تخمین که هم اکنون مورد تایید پژوهشگاه فضایی و وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته در سطح این سه استان به عنوان استان‌های قطب، در مجموع حدود 470 هزار هکتار از مساحت زیرکشت برنج (کشت اول) رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مختص استان گیلان به شمار می‌رود، افزود: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک  به 208 هکتار از سطح استان گیلان زیر کشت برنج بوده است.

سالاریه با اشاره به اینکه بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشت داشتند، اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که بیش از 260 هزار هکتار از مساحت این دو استان نیز در سال گذشته زیرکشت برنج بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس