Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربیعی از تصویب طرح اشتغال روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: در این طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ده هزار نفر تخصیص خواهد یافت.

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح اشتغال روستائیان  و شهرهای زیر ده هزار نفر در جلسه امروز هیئت وزیران، گفت: بر اساس این مصوبه حدود ۶ هزار میلیاد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار خواهد گرفت و به همین مقدار نیز سرمایه توسط بانک ها تزریق خواهد شد که در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و عشایر منابع تخصیص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نرخ سود تسهیلاتی که در این طرح در اختیار روستاییان و عشایر قرار خواهد گرفت ۶ درصد است که تقریبا ۳ درصد آن از طریق سپرده گذاری ها به دست خواهد آمد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از منابع این طرح در بخش های مختلف استفاده خواهد شد، گفت: در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط آن بیش از ۴۰ درصد این منابع صرف خواهد شد و در دیگر بخش ها شامل باغداری، دامپروری، پرورش آبزیان، زنبورداری و صنایع جانبی نیز سرمایه گذاری از محل منابع این طرح صورت می پذیرد.

ربیعی ادامه داد: توسعه گردشگری، ICT، معدن، صنایع تکمیلی و مکمل و بخش پوشاک نیز دیگر حوزه هایی است که از منابع طرح اشتغال روستاییان و عشایر از آن استفاده خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ریاست کارگروه های اجرایی این طرح در استان ها بر عهده استانداران است، خاطرنشان کرد: دبیر این کارگروه مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ها خواهند بود که مسئول پیگیری آن نیز خواهند بود.

ربیعی با تاکید بر اینکه بنای ما در اجرای این طرح پاشیدن پول و صرفا اعطای وام نیست، ادامه داد: در این طرح که با توجه به نقاط ضعف های طرح های قبلی تدوین شده است، تدابیری اندیشیده شده تا افراد داوطلب دریافت تسهیلات آموزش های فنی و حرفه ای را نیز بیاموزند و در کنار آن هم تلاش داریم تا بین واحد های مولد در این طرح و بازهای ملی و جهانی ارتباط ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در هفته آینده منابع این طرح به حساب بانک ها واریز خواهد شد و آیین نامه اجرایی نیز ظرف یک هفته به استان ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی

به گزارش ورزش سه، کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین جلسه خود که با حضور میرشاد ماجدی، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران، در دوحه برگزار شد، تصمیمات جدیدی را تصویب کرد.

در ابتدای این جلسه، اعضای کمیته از توانمندی‌ بالای فدراسیون قطر برای برگزاری جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا تقدیر کردند.

همچنین در ادامه تصویب شد که از فصل آینده جوایز انفرادی جدیدی از جمله جایزه بهترین بازیکن زن لژیونر خارج از قاره و بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا به جوایز بهترین بهترین‌های آسیا اضافه شود.

دیگر خبرها

  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • رسمی؛ علی خطیر برکنار شد
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • فصل جدید آبی