Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:11:53 GMT

«نفس» نامزد ایرانی اسکار، برنده جشنواره بلاروس شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۴۱۴۹

«نفس» نامزد ایرانی اسکار، برنده جشنواره بلاروس شد

تهرن - ایرنا - فیلم سینمایی «نفس» که نماینده ایران در اسکار معرفی شده است اکنون جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر کودک و نوجوان را از بیست و چهارمین جشنواره فیلم «مینسک، لیستاپاد» بلاروس دریافت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره فیلم «مینسک، لیستاپاد» از تاریخ جمعه 12 آبان ماه آغاز شده و تا جمعه 19 آبان ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جشنواره فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در بخش مسابقه فیلم های کودک و نوجوان این جشنواره که با شعار «حقیقت، عشق و زیبایی» در حال برگزاری است، عنوان بهترین کارگردان را دریافت کرد و ساره نورموسوی بازیگر خردسال فیلم «نفس» نیز بهترین بازیگر کودک جشنواره فیلم بلاروس شد.
عرضه و پخش بین فیلم سینمایی «نفس» به عهده محمد اطبایی است و این فیلم تاکنون ٦ جایزه خارجی دریافت کرده که سه جایزه آن به عنوان بهترین کارگردان به نرگس آبیار اهدا شده است.
این فیلم درونمایه‌ای لطیف و ضد جنگ دارد که زندگی چهارکودک به نام‌ های بهار، نادر، کمال و مریم را روایت می کند که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 خورشیدی، در کشاکش جنگ تحمیلی ایران و عراق بزرگ می‌شوند.
مهران احمدی، پانته ‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم ‌پور ایفاگر نقش‌ های فیلم سینمایی نفس هستند.
فراهنگ**9246**1823 خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۹۰ نامزد برای نشستن بر ۴۵ کرسی باقیمانده تا ۸ صبح پنجشنبه این هفته، مجاز به تبلیغات هستند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023