Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان از راه اندازی کتابخانه دیجیتال نابینایان کودک و نوجوان طی یک ماه آینده با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد حسین زاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یکی از دستگاهایی که به طور مستقیم در زمینه کتاب و کتابخوانی خانه نقش بسزایی دارد نهاد کتابخانه های عمومی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرمان یک استان فرهنگی و دارای ۱۳۲ باب کتابخانه عمومی است که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کتاب و ۱۳۰ هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی دارد و این در حالی است که به ازای هر ۲۰ هزار و ۳۷۹ نفر یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

حسین زاده با اشاره به اینکه به دنبال فضای فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان کرمان هستیم، گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار  مراجعه به کتابخانه های استان داشتیم و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کتاب امانت گرفته شد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان تصریح کرد: فعالیت های نو و ابتکاری در کتابخانه ها ایجاد کرده ایم و این در حالی است که بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص در کتابخانه های عمومی استان مشغول به کار هستند.

وجود ۱۰۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه های استان کرمان

حسین زاده با بیان اینکه بخش کتاب کودک در همه کتابخانه های استان فعال است، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب در این زمینه در کتابخانه ها وجود دارد.

وی از راه اندازی کتابخانه دیجیتال نابینایان کودک و نوجوان طی یک ماه آینده با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: کتاب های کرمان‌شناسی و دفاع مقدس از دیگر ظرفیت های کتابخانه عمومی استان است.

حسین زاده خیران کتابخانه ساز را یکی از ظرفیت های خوب استان دانست و اظهار کرد: ۳۰ باب کتابخانه در استان با ۱۷ هزارمتر مربع  با مشارکت خیران ساخته شده است.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر ۶۲ انجمن و ۲۳ کمیته مطالعه مفید در استان کرمان وجود دارد و انجمن خیران کتابخانه ساز ایجاد شده است.

وی مسابقات نقاشی با موضوع کتاب، جلسات جمع خوانی کتاب و مسابقات کتابخوانی را از جمله  برنامه های هفته کتاب دانست و گفت: بیش از ۵۰۰ عنوان فعالیت و ۳۰۰ نشست کتابخوان در سطح استان در هفته کتاب برگزار می شود که  بازنمایی کتاب های جدید، نذر کتاب، از جمله برنامه های هفته کتاب است.

وی ادامه داد: اهدا ۲۰ هزار جلد کتاب از سوی مردم در جنوب استان، تکریم از کتاب داران، احیای بعضی از کتابخانه های مدارس و ایجاد ایستگاه های مطالعه در مراکز پر رفت و آمد شهر از دیگر اقداماتی است که در هفته کتاب در راستای توسعه امر کتاب و کتابخانی در استان اجرایی خواهد شد.

حسین زاده  با اشاره به اینکه  سال گذشته ۳۰ هزار نفر در هفته کتاب به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان درآمدند، یادآور شد: عضویت رایگان در هفته کتاب در ۲۴ آبان ماه صورت می گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است