Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- شبکه های آبگرد مسی (پانل) خنک کننده بدنه کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه با تکیه بر دانش و توان صنعتگران داخلی، برای اولین بار با موفقیت بومی سازی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، تکنسین قطعات یدکی این شرکت گفت: اشتغال‌زایی، تأمین پایدار و پشتیبانی از تولید محصولات استراتژیک فولاد مبارکه همچنین جلوگیری از خروج ارز، مهمترین دستاورد بومی سازی ایجاد شبکه های آبگرد مسی خنک کننده بدنه کوره های قوس الکتریکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد مردانی با اشاره به عملکرد این پانل‌ ها افزود: به منظور خنک نگه داشتن بدنه و کاهش مصرف نسوز در بدنه کوره‌های قوس الکتریکی واحد فولادسازی، از شبکه‌های آبگرد به نام پانل که از دو جنس فولادی و مسی تهیه شده، استفاده می شود.
وی گفت: برای جلوگیری از ذوب ردیف های پایینی پانل ها و احتمال نشتی آب درون آنها در ردیف های پایین (حداقل 8 ردیف) از پانل های مسی استفاده می شود.
به گفته مردانی، پیش از این، ساخت پانل‌های فولادی در داخل کشور انجام می شد، اما پانل‌های مسی به علت برخورداری از فناروی خاص وارداتی بود.
کارشناس آماده سازی ساخت داخل فولاد مبارکه نیز با اشاره به چگونگی بومی سازی این تجهیز گفت: با توجه به رویکرد مدیریت فولاد مبارکه در بومی سازی هرچه بیشتر تجهیزات و تأمین پایدار اقلام مورد نیاز خطوط تولید، تهیه نقشه ساخت از قطعه اصلی توسط مشاور واحد طراحی و مهندسی قطعه و تجهیز، ساخت داخلی این قطعات از سال 89 شروع شد.
سید ابوالفضل موسوی زاده، افزود: با تلاش مداوم کارکنان واحدهای بهره برداری، بخش فنی و همکاری شرکت ماشین سازی نجف آباد مغایرت ها و مشکلات فنی برطرف شد و پانل های مسی بومی سازی شده با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این قطعات ( پانل ها) تاکنون یکهزار و 500 ذوب را طی کرده و پیش بینی می شود تا 13 هزار ذوب امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد.
بگفته وی نمونه های خارجی این پانل ها 12 هزار ذوب طول عمر دارند و باتوجه به دست یابی فناوری ساخت آنها توسط کارشناسان داخلی، دیگر نیازی به واردات این تجهیز وجود ندارد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دیدار گیتی پسند مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • فردا گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد