Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:07:03 GMT

نجف در آغوش سیاه‌پوشان/حرکت کاروان مشتاقان حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۵۳۲۴

نجف در آغوش سیاه‌پوشان/حرکت کاروان مشتاقان حسین(ع)

نجف تا کربلا، سیاه پوش شده است از بسیاری مشتاقان زیارت امام حسین(ع) که در روز منتهی به اربعین فاصله میان عمودها را طی می کنند و اشک می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کربلا، نجف گام اول است، برای مدد خواستن و لبیک به اباالحسن و حرکت سوگوارانه به سوی حسین بن علی(ع).

باب القبله مملو از جمعیت است؛ آن هایی که برای دیدار با امام شان به عراق آمده اند؛ از کشورهای مختلف ایران، لبنان، پاکستان، مالزی، بحرین و بسیاری از کشورهای آفریقایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جا زبان مشترک، فقط یاحیدر است و یا حسین، و اشک که لحظه ای متوقف نمی شود.

در مقابل باب القبله از حجم جمعیت لحظه ای کاسته نمی شود؛ در گوشه و کنار گروهی به عبادت مشغول اند و عده بسیاری هم تلاش می کنند خود را به محوطه داخلی بارگاه برسانند؛ ورودی ها از بسیاری جمعیت تکان نمی خورد و سیل خروشان سیاه پوشان اینجا متوقف می شود.

جماعتی که پیش از دیدار با امام حسین می خواهند بار دیگر با امام علی (ع) بیعت کنند و بعد رهسپار کربلا شوند.

و راه، زائران را فرا می خواند؛ ۱۴۵۲ عمود که فاصله هرکدامشان ۵۰ متر است.

گرمای هوا و اشتیاق به چای عراقی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هر شیفت کاری ۴۰۰ نیروی داوطلب در نجف به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند، به خبرنگار مهر، گفت: نیروهای ما از ۲۵ روز قبل در نجف و کربلا حضور دارند و خدمات رسانی تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد.

در میان جمعیت سیاه پوش گریان، پوشش خاص زرد رنگ، نیروهای داوطلب را آشکار می کنند؛ از جمع کردن زباله ها تا تهیه غذای زائران و حتی واکس زدن به کفش ها.

پیرمردی که سفیدی موها، بارزترین ویژگی اوست و با وسواس خاص خود، کفش های زائران را واکس می زند، می گوید: هنوز فرصت زیارت پیدا نکرده ام، اما خدمت به زائران برایم از زیارت هم شیرین تر است.

خیل جمعیت لحظه به لحظه به سمت کربلا رهسپار می شوند اما ایوان نجف لحظه ای خالی نمی شود.

یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه می دهد: نیروهای ما در حوزه هایی فعالیت دارند که به ما ماموریت داده شده است. این همکاری به صورت کاملا هماهنگ به اسیولان عراقی صورت می گیرد.
وی درباره تعداد دقیق نیروهای داوطلب شهرداری می گوید: ۱۲۳۰ نفر نیرو در کربلا و نجف مشغول خدمات رسانی به زائرا هستند. ۹۰ نفر نیز در کوفه مستقر شده اند که با هماهنگی مسئولان عراقی فعالیت می کنند.

یزدانی درباره خدمات رسانی در مرزها نیز می گوید: نیروهای شهرداری تا ۲۲ ابان در مرزها حضور دارند که بیشترین آن ها مربوط به مرز مهران با ۴۴۰ نیرو است.

در دو طرف جاده نجف به کربلا، نخل ها قد کشیده اند و در لا به لای آن ها، موکب‌ها بی دریغ مهربانی هدیه می کنند. در دو سوی مسیر، سوگواران در میان سوگواران، به سمت حسین بن علی رهسپار هستند و گرمای هوا، "عطش" را غم گنانه تکرار می کند... العطش

اینجا همه موکب ها، آب هدیه می برند؛ آب که از حسین و یارانش دریغ شده بود.

و هر چه به کربلا نزدیک تر می شویم، عطش بیشتر زبانه می کشد و نوشیدن آب با اشک، همراه می شود.

کربلا منتظر ماست

یک روز به اربعین مانده است اما کربلا در آغوش اشک ها و فریادهای مظلوم حسین و عطشان عطشان زائران قرار گرفته است.

تاریکی هوا کوچه به کوچه کربلا را تسخیر می کند، و هر چه هوا تاریک تر می شود، بر حجم ناله ها می افزاید. این جناعت شرمگین تاریخ هستند. شرمگین ظلمی که به پاکترین انسان شده است؛ اینجا کربلاست؛ جایی که تاریخ و انسان را شرمسار خود ساخته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز زائران گیلانی از تهران به سمت جده پرواز کردند.

وی با بیان اینکه طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روزه است، افزود: زائران پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه استقرار می‌یابند و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان نیز ۱۲۰ و ۱۳۵ نفر سوم خرداد ماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان تصریح کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی گفت: ۶۳۰ نفر زائر حج تمتع امسال از گیلان را ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد تشکیل می‌دهند که از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

کد خبر 6089949

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی