Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهرستان میرجاوه  درسیستان وبلوچستان تنها مرز قانونی در جنوب شرق کشور است که رفت آمد سیاحان خارجی و داخلی از این معبر صورت می‌گیرد و از طریق راه آهن ایران را به شبه‌قاره هند متصل شده است و یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور است که قدمت ان بیش از صد سال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با ورود زوار پاکستانی اربعین از طریق مرز میرجاوه به کشور این شهرستان رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است و مردم مرزدار میرجاوه با پذیرایی و استقبال از زائرین ابا عبدالله الحسین، عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

مردم شیعه و سنی میرجاوه با برپایی موکب در پایانه مرزی میرجاوه از زائرین پاکستانی امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.این مرز که شرقی ترین مرز کشور نیز شناخته می شود در آستانه مراسم اربعین، میزبان بیش از 35000زائر حسینی است.

این روزها بسیاری از محبان امام حسین (ع) در حال سفر به کربلا برای زیارت اربعین هستند  آنقدر این شور و شوق حسینی در قلب های مومنان و آزادگان جهان اثرگذار است که افراد بسیاری از أقصی نقاط جهان به این سرزمین کشانده می‌شوند و در قالب کاروانی عظیم با نژاد ها و سلیقه‌های متفاوت اما با هدفی یکسان به سوی مقصدی واحد حرکت می‌کنند.

 در این میان استان سیستان و بلوچستان نیز از این نعمت بی بهره نمانده است و علاوه به اینکه تعداد زیادی از دلدادگان اهل بیت(ع) اعم از شیعه و سنی از این استان برای زیارت اربعین عازم کربلا می شوند چند سالی است که با حضور زائران خارجی به استان حال و هوای این خطه از جغرافیای اسلام ناب محمدی نیز اربعینی شده است.

با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد و تنها راه عبور شیعیان پاکستانی برای سفر به عراق این مسیر است خوشبختانه در سال های اخیر در ایام اربعین خیل عظیمی از عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) از این مسیر به کربلا عزیمت می کنند.

داستان های شنیدنی زائران حسینی از عشق و ارادت به مولایشان حسین

پدری که صاحب فرزند نمی شد نذر کرده بود اگر صاحب فرزند شوند به زیارت امام حسین (ع) برود و حالا به همراه علی اصغرش راهی کربلا بود.

زائری دیگر که قبلا به کربلا رفته بود آنقدر این سفر معنوی رویش تاثیر گذاشته بود که حالا همسرش را هم با خود می برد .

خانم پاکستانی می گفت عشق ارادت به امام حسین (ع)آنقدر در وجودشان بود که هر سال باید به همراه خانواده در ایام اربعین کربلا باشند.

دیگری می گفت آرزوی قلبیش رفتن به کربلا بوده و حالا خوشحال و شاکر بود که آرزویش برآورده می شد .

در ارادت این زائران همین بس که ثابت قدمند در راه ولایت

زائران حسینی پاکستانی عشق و ارادت خاصی به مقام معظم رهبری دارند زائری در حالی که عکس رهبر را می بوسید از ایشان به عنوان دل و زندگی اش یاد می کرد.

دیگری برای سلامتی ایشان دعا می کرد و زیر لب زمزمه می کرد و میگفت :تا انقلاب حضرت مهدی عجل الله امام و رهبر ما امام خامنه ای است.

 

 ورود بیش از ۴۸ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه به  خاک ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  از تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ زائر پاکستانی عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

علی خانقائی با اشاره به اینکه ورود این زائران در این مدت با اتوبوس و یا پای پیاده انجام شده است، افزود: در حال حاضر و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حجم ترددهای مرزی به شدت افزایش یافته است به طوری که روز گذشته افزون بر ۶ هزار زائر از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۲ هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شدند، ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.

با توجه به اینکه تعداد زائران پاکستانی که از طریق استان سیستان و بلوچستان قصد سفر به کربلا معلی را دارند سال به سال افزایش می یابد قطعا نیاز به برنامه ریزی دقیق و همچنین تهیه زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرایی از این عزیزان است.

از همین رو چند سالی است که نیروهای مردمی استان در قالب ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان به صورت کاملا خودجوش کار پذیرایی و اسکان این زائران را برعهده گرفته اند.

ساماندهی هزار خادم به منظور تکریم ومیزبانی از زائران پاکستانی 

 دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شرایط برای پذیرایی و اسکان این زائران فراهم شده است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  به منظور تکریم و میزبانی از زائران پاکستانی تاکنون حدود ۱۰۰۰خادم ساماندهی شده اند.

 بختیاری افزود:پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار زائر پاکستانی فقط در ایام اربعین از مرز میرجاوه به مقصد شلمچه وارد استان سیستان و بلوچستان شوند.

وی ادامه داد: ستاد مردمی اربعین در استان سیستان و بلوچستان در ۵ بخش حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطعام، اسکان و فرهنگی به این زائران عزیر خدمت رسانی می کند.

 

بختیاری  با اشاره به اینکه خدمات دهی به زوار پاکستانی از دوم آبان ماه آغاز شده، خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از۳۵۰۰ نفر از زوار پاکستانی وارد زائرسرای امام رضا (ع) شدند که ۱۸۰۰ نفر آنها امروز از این مکان خارج شدند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل اینکه این زوار به موقع به نجف برسند مسیر خود را کوتاه کرده و به جای عزیمت به قم مستقیما به شلمچه می روند.

بختیاری گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین پیش بینی می شود امروز نیز قریب به ۳۵۰۰ زائر دیگر وارد زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان شوند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده موکب های حسینی در ۱۵ استان کشور ایجاد شده و زائران پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان به طور متوسط یک تا دو روز در بحث اسکان و پذیرایی حضور دارند.

بختیاری با تاکید بر اینکه این حجم از خدمت رسانی علاوه بر کمک های مردمی کمک مسئولین را نیز می طلبد، خاطر نشان کرد: قطعا به صرف برگزاری جلسات تشریفاتی و تبلیغاتی نمی توان به زوار پاکستانی خدماتی ارائه کرد از همین رو حفظ حرمت این زائران حسینی باید در اولویت همه دستگاه های استان باشد.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات ارائه شده مردمی است، افزود: مردم نوع دوست شیعه و سنی استان می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و یا زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان تحویل بدهند.

در مجموع آن چیزی که مشخص است این است که همه در هر سطح و توانی که توانسته اند پای کار پذیرائی از این زوار عزیز آمده اند و انواع خدمات از جمله بهداشت و درمان به این عزیزان ارائه می شود.

 ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۲۶ هزار زائر پاکستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اظهار داشت: بیش از ۲۶ هزار زائر پاکستانی اربعین از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در استان سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

محمودرضا میری افزود: تنها در روز گذشته ۸ هزار و ۳۲۰ زائر پاکستانی اربعین حسینی در بدو ورود به کشور از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار گرفتند و واکسیناسیون «پولیو» نیز برای همه این عزیزان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاهد اوج ورود این زوار عزیز از کشور دوست و همسایه پاکستان به مرز میرجاوه بودیم، ادامه داد: از همین رو در این مدت حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه میرجاوه با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و همکاران بهورز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال است، گفت: علاوه بر آن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همچنین معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز علاوه بر مشارکت جدی در تامین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو وتجهیزات، ۲ دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را به پایانه مرزی اعزام نموده است.

میری بنجار افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) افتخار و سعادتی بزرگ است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده خدمت رسانی در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی تا آخرین نفر از زائرینی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند، ادامه دارد.

تسهیل ورود زائران پاکستانی به خاک ایران

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به مشکلات چند روز گذشته زائران پاکستانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در پی رایزنی های مسئولان وزارت امور خارجه و همچنین مسئولان استان ورود زائران پاکستانی به خاک ایران تسهیل شده است و حضور فعال نیروهای مردمی و کارکنان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی در روند خدمت‌ رسانی به زائران پاکستانی اربعین وجود ندارد.

 

میرشکاری افزود: همچنین به جهت تسریع در روند خروج زائران پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه ۳۰ دستگاه اتوبوس ایرانی در این پایانه مستقر شده که کار انتقال این زوار عزیز را به‌ طور رایگان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین باید از تلاش همه از جمله نیروهای ستاد مردمی اربعین، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان(عج) که به‌ صورت شبانه‌ روزی برای خدمت ‌رسانی به زائران پاکستانی در تلاش هستند قدردانی کرد.

در مجموع آن چیزی که مشخص است این است که شور وشوق به زیارت اربعین ابا عبدالله الحسین  رنگ ونژاد و سن وسال نمیشناسد .

شهرستان میرجاوه در شرق استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و بیش از 350 کیلومتر با کشور پاکستان هم مرز است .

این شهرستان از شمال شرق ، شرق و جنوب شرق به کشور پاکستان و از شمال و غرب با شهرستان زاهدان و در جنوب و جنوب غرب با شهرستان خاش ارتباط دارد .

گزارش از عاطفه گنجعلی بنجار

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌ای که می‌خواستند به زور از استقلال بیرونش کنند! +عکس

با فشار برخی کانال های هواداری، استقلال در فصل نقل و انتقالات دروازه بان با تجربه و ملی پوش خود را در لیست مازاد قرار داده بود.

سرویس ورزش مشرق _ در عمده فصول اخیر لیگ برتر فوتبال ایران تیمی که خط دفاع و دروازه مستحکم تری داشته در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است؛ در قهرمانی فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تیم استقلال تهران که پس از ۹ سال ناکامی به دست آمد این موضوع به شکل ویژه ای رقم خورد.

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد بدون متحمل شدن حتی ۱ شکست قهرمان لیگ شود و با تنها ۱۰ گل خورده انواع و اقسام رکوردهای دفاعی را به ثبت رساند؛ در قهرمانی درخشان استقلال در آن فصل نقش یک بازیکن بسیار پر رنگ تر از دیگران بود؛ سنگربان و کاپیتان استقلال سید حسین حسینی.

حسینی در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بیست و شش بار درون چارچوب دروازه استقلال قرار گرفت و ضمن انجام ۱۹ کلین شیت تنها ۹ بار دروازه خود را باز شده دید.


در فصل گذشته فوتبال ایران سید حسین حسینی نتوانست عملکرد درخشان فصل پیش از آن را تکرار کند و ۲۲ بار دروازه تیم استقلال باز شد اما این موضوع بیشتر به سبک تهاجمی فوتبال تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو و ضعف در ساختار دفاعی تیم بازمی گشت؛ همچنین حسینی به ندرت دچار اشتباهات فاحش شد و در عمده گل های دریافتی تیم بی تقصیر بود.

اما یک شکست تلخ در فینال جام حذفی برابر پرسپولیس و از دست رفتن دومین جام برای استقلال و حواشی گسترده ای که پس از این بازی ایجاد شد موجب شد تا برخی کانال ها و صفحات هواداری به دنبال یک مقصر برای ناکامی کل مجموعه تیم باشند؛ به شکل عجیب و دور از انصافی قرعه به نام سنگربان اصلی استقلال افتاد.


با مشاهده چندین و چند باره دو گل دریافتی استقلال برابر پرسپولیس در فینال جام حذفی به قطعیت می توان گفت سید حسین حسینی مقصر هیچ کدام از دو گل رقیب نبود؛ در صحنه گل نخست مهدی ترابی آزادانه چسبیده به محوطه جریمه و در فضای خالی مانده از مدافعین استقلال ضربه ای غیر قابل مهار را به کنج دروازه استقلال وارد کرد و در صحنه گل دوم در وقت های اضافه نیز مدافعین استقلال به سادگی اجازه دادند ضربه ایستگاه ارسال شده امید عالیشاه از میان آنها عبور کرده و زمانی برای واکنش دروازه بان باقی نمانده بود.

با این وجود برخی کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی به شکل مشکوک و عجیبی شروع به ایجاد هجمه های سنگین علیه حسینی کردند؛ هجمه هایی که در مقطعی روی تصمیم جواد نکونام برای انتخاب سنگربان شماره ۱ تیمش نیز اثر گذاشته بود.


با فشار برخی کانال های هواداری، استقلال دروازه بان با تجربه و ملی پوش خود را در لیست مازاد قرار داده بود؛ آنها ابتدا به دنبال جذب حسین پورحمیدی دروازه بان فصل قبل آلومینیوم اراک بودند اما پورحمیدی از قبل با باشگاه تراکتور تحت قرارداد رسمی بود.


سپس گزینه جذب دروازه بان خارجی مطرح و رزومه چند بازیکن بررسی شد اما در نهایت به جایی نرسید؛ در این میان حسینی با توجه به جو سنگین و انتقادات بی رحمانه و ناجوانمردانه علیه خود با قرار دادن پست خداحافظی از هواداران استقلال در صفحه اینستاگرام در آستانه جدایی رسمی از استقلال قرار گرفت اما در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات جواد نکونام از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده و خواستار عقد قرارداد با سید حسین حسینی شد.


علی رغم هجمه های گذشته و تضعیف روحیه شدید، حسینی از همان نخستین بازی های فصل با عملکرد درخشان و کم نظیر خود بار دیگر محبوب هواداران و البته عصای دست نکونام شد؛ با توجه به سبک فوتبال نتیجه گرا و البته قابل احترام جواد نکونام حسین حسینی با انجام ۱۴ کلین شیت و ثبت کمترین اشتباهات فردی ممکن در طول فصل جاری از عوامل اصلی حفظ صدرنشینی طولانی مدت استقلال بوده است.


اما اوج عملکرد درخشان حسینی را شب گذشته در دقایق پایانی دیدار با ذوب اهن مشاهده کردیم؛ یک واکنش فوق العاده که شاید قهرمانی احتمالی استقلال در پایان فصل مدیون این حرکت باشد.

در دقیقه ۸۲ دیدار شب گذشته استقلال و ذوب اهن حرکت خطرناک بازیکنان میهمان از سمت راست و ارسال روی دروازه در آستانه قرار گرفتن برابر مهاجمان این تیم در برابر دروازه خالی بود اما شیرجه دیدنی حسینی و اثرگذاری روی توپ موجب شد دروازه استقلال از خطر باز شدن قطعی حفظ شود؛ همین نجات دروازه استثنایی حسینی در ادامه موجب بازگشت استقلال به بازی به ثمر رسیدن گل برتری در دقیقه ۹۳ بازی شد.

استقلال بدون شک برد شب گذشته خود را مدیون همین سوپر واکنش حسینی بود و شاید در انتهای فصل نیز قهرمانی اش را مدیون دروازه بانی باشد که می خواستند به زور از استقلال بیرونش کنند.

دیگر خبرها

  • اجلاس پیرغلامان به دنبال تکریم جایگاه ذاکران امام حسین است
  • ستاره‌ای که می‌خواستند به زور از استقلال بیرونش کنند! +عکس
  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • ترکیب تیم های فولاد و تراکتور
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی