Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

در این بیانیه آمده است: واشنگتن با استقبال از بیانیه دولت عربستان برای محکوم کردن اقدامات ایران در یمن برای تامین تسلیحات پیشرفته از جمله موشک های بالستیک به حوثی های آن کشور برای حمله شنبه گذشته به عربستان، به ریاض می پیوندند.

ما همصدا با ریاض فعالیت های تهران را محکوم و از عربستان سعودی و دیگر شرکای خود در حوزه خلیج فارس علیه تجاوز ایران و موارد نقض آشکار قوانین بین الملل از سوی تهران حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که تا پیش از جنگ داخلی یمن، سامانه های موشکی در آن کشور وجود نداشت، ما از سازمان ملل متحد خواستیم تا شواهدی را که نشان می دهد ایران برای گسترش جاه طلبی های منطقه ای خود جنگ در یمن را استمرار می بخشد، کاملا بررسی کند.

دولت آمریکا از همه ملل جهان می خواهد ایران را در برابر موارد مکرر نقض قطعنامه های 2216 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل پاسخگو بدانند، قطعنامه هایی که آن کشور را از انتقال تسلیحات به حوثی ها باز داشته و نیز تهران را از صدور هر نوع سلاح و موارد مرتبط با تسلیحات به ویژه موارد مربوط به موشک های بالستیک منع می کند.

موشک هایی که حوثی های یمن با کمک سپاه پاسداران ایران به سوی عربستان روانه کردند، تهدیدی علیه امنیت منطقه بوده و موجب تضعیف فعالیت های سازمان ملل برای پایان دادن به منازعات به شمار می رود.

به همین منظور، ایالات متحده به دنبال حل و فصل این مناقشه از طریق مذاکره است تا از در عین حال زمینه برای انتقال کمک های بشر دوستانه به مردم یمن را فراهم آورد.

لذا ایالات متحده برای پاسخ دادن به این حملات و گسترش فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه، با همکاران دیگر همکاری خواهد کرد.

لذا واشنگتن به تلاش های خود برای پاسخگویی به این قبیل حملات و همکاری با شرکا برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده حکومت ایران در منطقه ادامه می دهد.

در ضمن پیش از صدور این بیانیه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز دیروز/سه شنبه خواستار انجام اقدامات بین‌المللی برای پاسخگو کردن ایران در قبال سیاست‌هایش در یمن شد.

روز دوشنبه وزارت دفاع آمریکا نیز از عربستان سعودی برای آنچه که افشای نقش ایران در انتقال سامانه‌های موشکی برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن توصیف کرده بود، تمجید کرد.

عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرده بود که موفق به دفع حمله یک موشک بالیستیک شد که حوثی‌ها به سوی فرودگاه بین‌المللی ریاض شلیک کرده بودند. 

بر همین اساس، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیروز/سه شنبه اعلام کرده بود که شلیک موشک بالستیک از سوی حوثی های یمن به عربستان سعودی به منزله تهاجم نظامی مستقیم ایران به این کشور است. 

یادآوری می شد سعودی ها در واکنش به حمله موشکی روز شنبه یمنی ها به سوی ریاض، همه مرزهای یمن را بسته و از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به آن کشور نیز جلوگیری کرده اند، اقدامی که هشدار سازمان ملل متحد برای تأثیر منفی آن بر بحران انسانی یمن را در پی داشته است.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند

تصاویر منتشر شده توسط حوثی‌ها از سرنگونی یک پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا خبر میدهد./ یورونیوز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه