Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@06:48:36 GMT

مهمترین اخبار جهان(7-19)

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۹۹۰۱

ارتش سوریه و رزمندگان محور مقاومت شهر البوکمال را از تروریست های گروهک تکفیری صهیونیستی داعش بازپس گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مهمترین رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است ..

آمریکا

یک مسئول وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در کنگره کشورش از سیاستی که بانک جهانی برای وام دادن به کشورهای عضو در پیش گرفته است، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/پایگاه کاخ سفید بیانیه مطبوعاتی مشترک روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی را منتشر کرد./یکی از کارگروه‌های مجلس سنای آمریکا حمایت شکننده خود را از نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تصدی سمت ریاست آتی ناسا اعلام کرد./نشست وزرای کشورهای عضو مجمع همکاریهای اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام ( اپک ) روز چهارشنبه به علت درخواستهای آمریکا برای تغییر لحن بکار رفته در ارتباط با مسائلی نظیر تجارت آزاد و حمایت گرایی اقتصادی تمدید شد./معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه داری آمریکا گفت دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به طور خاص، فشار به ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به علت فعالیت های بدخواهانه اش ، شدت بخشیده است.

عراق 

معاون رئیس جمهور عراق گفت:حمایت ما از حیدر العبادی در انتخابات آینده به صورت مشروط خواهد بود./یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان از نخست‌وزیر عراق خواست برای اطلاع از امور استان های کردستان عراق، به این منطقه سفر کند./نخست وزیر عراق اظهار داشت، مفسدان با قاچاقچیان نفت در کردستان شریک شده اند./کمیسیون حقوق بشر عراق درباره وضع ساکنان شهر راوه که در محاصره تروریستهای گروه تکفیری وهابی داعش هستند، ابراز نگرانی کرد.

 

سوریه 

مقر رسانه ای اتاق عملیات محور مقاومت در سوریه از پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق منطقه المحطه الثانیه و رسیدن این نیروها به مرزهای عراق و سوریه در چارچوب عملیات والفجر3 خبر داد./، یک منبع رسمی سوری  گفت دمشق بر اساس فرمانی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه امضا کرد به توافقنامه آب و هوایی پاریس پیوسته است.  /ارتش سوریه و رزمندگان محور مقاومت شهر البوکمال را از تروریست های گروهک تکفیری صهیونیستی داعش بازپس گرفتند.

بین الملل 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن رد مذاکره مجدد درباره برجام گفت باید به سایر موضوعات مورد نگرانی از جمله برنامه موشک بالیستیک و سیاست های منطقه ای ایران در قالبی جداگانه پرداخته شود./

انگلیس 

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد برجام یکی از بزرگترین پیروزی های دیپلماتیک در بیش از دو دهه گذشته بود./وزیر امور خارجه انگلیس به واشنگتن سفر کرده است تا در خصوص اهمیت توافق هسته ای ایران برای امنیت جهانی با مقامات کنگره آمریکا دیدار و گفتگو داشته باشد./پریتی پاتل، وزیر توسعه بین الملل انگلیس که سفرش به اسرائیل و ملاقات با 12 مقام رژیم صهیونیستی در 13 روز اقامت شخصی در آنجا افشا شد سفر کاریش به افریقا را نیمه تمام گذاشت وبه لندن بازگشت و استعفای خود را تسلیم ترزا می کرد .

لبنان 

عقاب صقر نماینده جریان الستقبل در پارلمان لبنان خبر حرکت هواپیمای سعد الحریری به بیروت را رد کرد و گفت: این خبر بی پایه و اساس است و این هواپیما از ریاض حرکت نکرده است./رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد استعفای سعد حریری پذیرفتنی نیست.

فرانسه

رئیس جمهور فرانسه گفت: جامعه بین المللی باید با فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران قاطعانه برخورد کند./معاون اروپا و آمریکا وزیر خارجه کشورمان با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت و گو کرد/پارلمان فرانسه روز چهارشنبه مصونیت قضایی «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی این کشور را لغو کرد./­رسانه های فرانسه روز چهارشنبه گزارش دادند پارلمان این کشور با افزایش دو میلیارد دلاری بودجه دفاعی سال 2018 موافقت کرد./رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه راه حل نظامی در بر خورد با درگیری ها و تنش های موجود در خاور میانه پاسخگو و نتیجه بخش نیست گفت: در سوریه نیز چاره ای جز اتخاذ همین روش (مذاکره) نداریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی