Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد مهدهای کودک‌ شهر تهران مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد باقی مانده را مهدهای کودکی تشکیل می‌دهند که هیچ گونه مجوزی از این سازمان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت، باید پروانه فعالیت و برنامه کاری تمام مهدهای کودک در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی صادر شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، هر یک از سازمان‌هایی که به راه اندازی مجموعه‌ای برای نگهداری از کودکان اقدام می‌کنند، باید مجوزهای لازم را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کنند و فعالیت آن‌ها در راستای نگهداری و آموزش کودکان باید پس از اخذ مجوز و تایید بهزیستی صورت گیرد.

بهزیستی حق برخورد با مهدهای کودک غیرمجاز را ندارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور حق ورود به مسائل مرتبط با مهدهای کودک غیرمجاز را ندارد و قانون در این رابطه اجازه هیچ گونه دخالتی را به سازمان بهزیستی نمی دهد.

خاکی خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان بهزیستی کشور برای بررسی برخی از موارد و تخلفات گزارش شده در برخی از مهدهای کودک‌ قصد ورود به آن مجموعه ها را داشت که متاسفانه با برخورد و ممانعت مدیران مهدهای کودک متخلف مواجه شدیم.

اتاق اصناف و قوه قضاییه مجری رسیدگی به تخلفات مهدهای متخلف

وی یادآور شد: مسئولیت رسیدگی به تخلفات مهدهای کودک متخلف با قوه قضاییه و اتاق اصناف است و همان طور که گفته شد سازمان بهزیستی نمی‌تواند در مسائل این مجموعه ها ورود کند.

معاون امور اجتماعی تصریح کرد: اگر در هر یک از مهدهای کودک‌ کشور که از سوی  سازمان بهزیستی مجوز دارند تخلف و تخطی رخ بدهد، سازمان بهزیستی کشور ضمن ارسال اخطار به مدیریت آن‌ها، در صورت تایید تخلف به شدت با آن مهد کودک متخلف برخورد می‌کند و در صورت لزوم مهدهای کودک متخلف پلمپ خواهند شد.

خاکی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری جشن هالووین در برخی از مهدهای کودک شهر تهران و دیگر شهرهای کشور تاکید کرد: این جشن در مهدهای کودک مجاز برگزار نشده است و در مجموع برگزاری چنین جشن‌هایی آن هم در آستانه مراسم اربعین حسینی در مهدهای کودک امری مغایر با قوانین و چهاچوب تعیین شده برای فعالیت آن ها است و در صورت مشاهده به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت

 سیدمحمدجواد حسینی گفت: در ماه مبارک امسال برای نخستین بار در سطح گسترده روایت ها، موضوعات و مسائل جامعه هدف، مددجویان، همکاران، خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان در راستای جهاد تبیین و شناخت بیش از پیش سازمان معرفی شد و به مدت یک ماه علاوه بر جلب مشارکت‌های نقدی مردم، بسیاری از نظام مسائل خاص افراد دارای معلولیت، ایتام، بانوان سرپرست‌خانوار، کودکان کار، مادران و پدران فداکار در رسانه ملی روایت و بیان شد.

وی افزود: در این ماه مبارک به میزان قابل توجه‌ای رسانه ملی به افراد دارای معلولیت، مددجویان سازمان بهزیستی و مسئله آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مختلف پرداخت و مخاطبان با نظام مسائل مددجویان سازمان بهزیستی آشنا شدند.

حسینی در زمینه بستر‌های دریافت مشارکت‌های مردمی گفت: امسال به روز رسانی و نوآوری بستر‌های مشارکت مردم، مانند راه اندازی برخی درگاه ها، اتصالات با برخی شتاب‌دهنده‌ها و راه اندازی درگاه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به نشانی mosharekat.behzisti.ir صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام مشارکت مردم مزین شده‌است، بتوانیم با استفاده از بستر‌های نوین و ایجاد ارتباط مؤثر نسبت به استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و منابع مردمی و گروه‌های غیردولتی اقدام کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهر تهران نیز درباره کمک‌های مردمی به مددجویان گفت: ۱۷ میلیارد ریال فطریه بین مددجویان و جامعه هدف بهزیستی در شهر تهران توزیع شد.

ژیلا اصلانی با قدردانی از خیرین شهر تهران از جمع آوری مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به مناسبت عید فطر در این شهر خبر داد و گفت: با استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری فطریه در روز عید فطر مبلغی بالغ بر ملبغ ۳ میلیارد ریال در مراکز دولتی و بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در مرکز غیردولتی جمع آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است که هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود و امیدوار هستیم این مبالغ بتواند در رفع مشکلات مددجویان نقش اثرگذاری داشته باشد.

اصلانی یادآور شد: در سال گذشته خیرین نقش بسزایی در کمک به اقشار نیازمند از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار داشتند و امیدوار هستیم با توجه به مشکلات کنونی جامعه هدف از جمله تامین تجهیزات توانبخشی، هزینه درمان و معیشتی همچنان شاهد حضور خیرین به عنوان بازوان توانمند در این اداره باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است