Web Analytics Made Easy - Statcounter

انزلی -ایرنا-مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 20 درصدی صدور مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه خبر داد.

امین افقی عصر چهارشنبه به ایرنا گفت: تعداد مجوزهای اقتصادی صادر شده از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در هفت ماه امسال با یکهزار و 227 فقره در قیاس با یکهزار و 24 فقره مجوز صادر شده طی مدت مشابه سال 95، با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در خصوص تنوع مجوزهای صادره می توان به 304 مجوز صادرات-واردات، 375 مجوز فعالیت خدماتی، 396 مجوز خرده فروشی در سطح منطقه، 107 مجوز فعالیت تولیدی، 23 مجوز خدمات خودرو، 18 مجوز فنی-مهندسی، 3 مجوز فعالیت کشاورزی و در نهایت یک مجوز خدمات شغلی اشاره کرد.
بنابراین گزارش مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی در راستای بهره مندی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران از ماده 13 قانون برنامه چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است؛ که براساس آن اشخاص حقیقی و حقوقی مشغول فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم معاف خواهند بود.
وی در خصوص دلایل دست یابی به این مسیر رشد به مواردی همچون اجرای مزایا و معافیت های قانونی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی،بهبود فضای کسب و کار منطقه ، تلاش به منظور فعال سازی واحدهای صنعتی و بازرگانی راکد که منجر به رونق افزون بر50 واحد تولیدی راکد و بیش از یک هزار واحد بازرگانی در مجتمع های تجاری منطقه شده، رشد شاخصهای اقتصادی منطقه ،تکمیل پروژه های عمرانی-زیرساختی مجتمع بندری کاسپین، اجرای طرح های مختلف توسعه ای ، توسعه و تکمیل زیرساخت های گردشگری، فعالیت بورس کالا و مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه و افزایش روابط فرامنطقه ای از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشورهای هدف و در این منطقه اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دکتر امین خوش اخلاق مسئول واحد کنترل کیفی شرکت بن‌یاخته‌های رویان و مهندس هادی جوشقانی، مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان با حضور در زاهدان از نمایندگی بانک خون بند ناف مستقر در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بازدید کردند.

در این بازدید دکتر خوش اخلاق ضمن ابراز خرسندی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های اخذ شده در استان نسبت به سال گذشته خواستار هماهنگی با معاونت درمان استان و پزشکان متخصص زنان و زایمان مستقر در استان جهت برگزاری همایش بانک خون رویان با حضور اساتید کشوری شده و بر موضوع تبلیغ و ترویج این خدمت قابل ارائه به مردم استان تاکید کردند.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت نمایندگی بانک خون استان بر تبلیغات رسانه ای در سطح ملی و تولید محتواو انتشار آن در سطح گسترده جهت آگاهی بخشی و آشنایی عموم مردم با مقوله ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان و فواید انجام این کار تاکید کردند.

وی افزود: نباید از بانک خون بند ناف بعنوان یک فعالیت صرفاً اقتصادی در جهاددانشگاهی نام برده شود بلکه باید بعنوان یک افتخار ملی و یک خدمت ملی مختص جهاددانشگاهی از آن یاد شده و بعنوان یک فعالیت گزین از آن نام برده شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته و فراهم شدن مقدمات کار، نمایندگی بانگ خون بند ناف در شهرستان چابهار راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد