Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:09:32 GMT

مردم نصف جهان در عزای سالار شهیدان به سوگ نشستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۲۲۴۹

مردم نصف جهان در عزای سالار شهیدان به سوگ نشستند

در چهلمین روز شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع)، مردم استان اصفهان همزمان با سراسر کشور سیاه‌پوش و یکدل به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مردم ‌نصف‌جهان از شامگاه چهارشنبه با حضور در هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینه‌ها، بقاع متبرکه و منازل خود برای اباعبدالله الحسین(ع) به سوگ نشستند و عزاداری کردند، برافراشتن پرچم‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذورات و اطعام، قرائت قرآن، زیارت عاشورا و اربعین، برپایی مراسم سوگواری و عزاداری در منازل از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مراسم بزرگ اربعین در میدان امام علی)

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم روز اربعین در اصفهان گفت: در اصفهان با میانداری شورای هیئت‌های مذهبی تدارک برنامه بسیار بزرگی در میدان امام علی (ع) دیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله اروجی اظهار داشت: با توجه به حضور اکثر میان‌داران و روسای هیئت‌های مذهبی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سعی شد تا با هوشمندی لازم، در اجرای مراسم‌های مذهبی کوتاهی نشود، در این راه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبات استان در تمام شهرستان فعال بوده است.

مردم اصفهان با تجمع در میدان امام علی (ع) این شهر به عزاداری برای سید و سالار شهیدان پرداختند و برخی نیز نذورات خود را میان مردم عزادار توزیع می‌کردند.

برگزاری مراسم اربعین در 40امامزاده شاخص استان اصفهان

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم ویژه عزاداری اربعین حسینی در 40 امام‌زاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به شور و حال عزاداری اربعین در مردم اصفهان اظهار داشت: همه ساله مردم اصفهان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ناشدنی برپا می‌کنند، گلستان شهدا، بقاع متبرکه امامزادگان و هیئت¬‌های بزرگ و کوچک همواره پذیرای عزادارن اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیشتاز بوده، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سالار شهیدان در بیش از 350 امامزاده در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌‌شود، این مراسم به طور ویژه در 40 امامزاده شاخص استان اجرا خواهد شد.

بیش از 61 هزار اصفهانی در پیاده روی اربعین شرکت کردند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: 70 هزار و 853 ویزای اربعین توسط سامانه سماح در استان اصفهان صادر شده است.

غلامعلی زاهدی اظهار داشت: 70 هزار و 853 نفر برای راهپیمایی اربعین حسینی از استان اصفهان و چهار محال بختیاری ثبت نام کردند که از این تعداد 61 هزار و 153 نفر از استان اصفهان و مابقی از استان چهار محال بختیاری هستند.

مراسم روز اربعین در اصفهان

برگزاری مراسم عزاداری در میدان امام علی(ع) اصفهان، آیین سوگواری در امامزاده شاه کرم، عزاداری در گلستان شهدای اصفهان، از مهم‌ترین برنامه‌های سوگواری روز اربعین در شهر اصفهان است.

امسال حدود 100 هزار زائر از استان اصفهان برای حضور در حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی اعزام شدند.

برپایی موکب اصفهانی‌ها در مراسم اربعین

هم‌اکنون 57 موکب از استان اصفهان در مراسم اربعین حسینی برپاست و بالغ بر 70 درصد از شهرستان‌های استان در این مراسم موکب دایر کرده‌اند.

مردم مذهبی استان اصفهان با برپا کردن موکب‌ها از عزاداران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند و خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند.

امروز مردم استان اصفهان در شهر و دیار و روستای خود، در هر نقطه‌ای که هستند به اندازه توانشان برای سالار شهیدان عزاداری می‌کنند، کربلا نرفته‌ها اشک می‌ریزند و از اربابشان طلب مغرفت می‌کنند و دست به دعا برمی‌دارند که سال آینده افتخار زیارت از امام حسین (ع) را داشته باشند.

بسیاری از مردم با پخش نذورات خود میان نیازمندان به این حضرت ادای دین می‌کنند و عده‌ای دیگر با برگزاری مراسم روضه عزاداری می‌کنند.

امروز در اصفهان مانند سایر شهرهای کشور حماسه‌ای بزرگ رقم خورده است، حماسه‌ای که سبب اتحاد و یکدلی بیشتر مسلمانان می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود