Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی کرباسیان در حاشیه برگزاری کنفرانس معدن و منابع استرالیا (آی مارک 2017) درملبورن از امضای قراردادهایی با بانک‌های اروپایی و آسیایی به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و افزود: در ماه های اخیر توافقنامه‌هایی را با کشورهای کره جنوبی، دانمارک و اتریش داشته ایم و در حال توافق با کشورهای دیگری همچون آلمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ایران به دنبال همکاری با تولیدکنندگان و معدنکاران خارجی است و نهایت تلاش خود را برای یافتن بهترین‌ها انجام می‌دهیم. همچنین معادن و کارخانه‌های ایران فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی است.

کرباسیان تأکید کرد: ایران به دنبال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال 2025 است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه ایران، قصد داریم ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را از 450 هزار تن در سال گذشته به سالانه 1.5 میلیون تن تا سال 2025 برسانیم که برای رسیدن به این هدف نیازمند تامین منابع بوکسیت از خارج از کشور هستیم.

کرباسیان گفت: ایران درحال مذاکره با تولیدکنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل است و در 2ماه آینده با شریک گینه ای خود SBDTدر مناقصه بین المللی بوکسیت شرکت می کند. ایمیدرو به عنوان بزرگترین سرمایه گذار SBDT سهم 51 درصدی دارد. توسعه معدن از زمان تمدید توافقنامه 25 ساله در سال 2015 سرعت یافته است. همچنین در حال مذاکره با شرکت های استرالیایی، برزیلی و دیگر شرکت های گینه ای و دومینیکن هستیم.

او یادآور شد: ایران به دنبال افزایش تولید سالانه کاتد مس به 800هزار تن تا سال 2025 است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: امیدواریم روابط ایران و امریکا در دوره رییس جمهوری دونالد ترامپ مشکلاتی را برای هدف سرمایه گذاری ایران ایجاد نکند.

ترامپ قبلا گفته بود که توافقنامه بین المللی 2015 را که تحریم هایی را که به دلیل برنامه هسته ای علیه ایران لغو کرده بود را ادامه نخواهد داد.

کرباسیان گفت: پس از توافق بین ایران و سازمان ملل فرصت خوبی برای همکاری سایر کشورها با ایران به وجود آمد. بر خلاف نظر ترامپ که تمایلی به این توافق ندارد ما به توافق مذکور احترام می گذاریم.

بنا به گفته دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی : ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کرده و ناظران سازمان ملل درگزارش های خود با مشکلی مواجه نشده اند.

منبع: ایلنا

403

جذب بخش معدنی سرمایه گذاری تولید مس آلومینیوم توافق

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند