Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@01:25:45 GMT

واکنش مداح مشهور به حواشی سیاسی - امنیتی برخی مداحان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۵۱۲۱

خرداد: سیدمجید بنی فاطمه می گوید: مداح اهل روضه است، کسانی که اهل روضه هستند اهل مطالعه هم هستند و این افراد یقینا کنار علما هستند.

به گزارش خرداد، سیدمجید بنی‌فاطمه از مداحان مشهور تهران که هیاتش در ایام محرم و دیگر مناسبت های مذهبی پاتوق چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری و ..است در نمایشگاه مطبوعات مهمان خبرآنلاین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است مداحی که اهل روضه باشد اهل مطالعه هم هست و در کنار علما قرار دارد نه مقابل شان. بنی فاطمه منتقد مداحانی است که کوچکتری و بزرگتری را رعایت نمی کنند و البته پاسخش به حواشی سیاسی - امنیتی پیش آمده برای چند مداح جالب بود.

مشروح این گفتگوی کوتاه را در ادامه بخوانید؛

***

در سال های اخیر انتقادی به فضای حاکم بر مراسم های مذهبی خصوصا پررنگ شدن نقش مداحان در مقابل روحانیون و منبری ها مطرح شده است، حاشیه سازی برخی مداحان هم این انتقادات را پررنگ تر کرده است، نگاه شما به این قسم ازانتقادات چیست؟

مداح یعنی مدح کننده.یقینا آن بزرگواران سر صحبتشان با کسانی که مدح می کنند، نیست. چون مداح اهل روضه است، کسانی که اهل روضه هستند اهل مطالعه هم هستند و این افراد یقینا کنار علما هستند. پس منظور این نقدها کسان دیگری هستند.

چه کسانی؟

ببینید امروز مداحی را همه به شور خواندن می دانند اما مداحی شور خواندن نیست. متاسفانه در نسل جدید اینگونه نیست.

بخشی از انتقادها هم به این نسل جدید مداحان است؟

بله. باید این افراد را از هم تفکیک کرد.

پررنگ شدن نقش مداح ها در مراسم مذهبی از نگاه شما آسیب است یا...

بهرحال کم کاری هایی صورت می گیرد. باید برای منبرها و جذب جوانان فکر کرد. من خودم یک عده ای از منبری ها را دوست دارم که مدام می خواهم پای منبرشان بروم.

جالب تر این است که خود مداح ها هم گاها منتقد خودشان هستند.

این نقدها وجود دارد اما یک عده از جوانان قائل به بزرگتری و کوچکتری نیستند.

حاشیه های امنیتی - سیاسی که اخیرا برای برخی مداحان ایجاد شده ...

این مسائل به ما ربطی ندارد. الان من با ماشین به کسی بزنم باید جوابگوی قوه قضائیه باشم. ما نباید در زندگی کسی سرک بکشیم. بدانیم که اگر کسی اشتباهی داشته باشد از آن افراد نمی گذرند. این ها مباحث حاشیه ای هستند.

برچسب ها: واکنش ، مداح مشهور ، سیاسی ، امنیتی ، مداحان ، سیدمجید بنی فاطمه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته گفت: «تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند.»

درهمین‌باره یکی از استادان اخراج شده دانشگاه تهران به سخنان وزیر علوم واکنش نشان دادو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آماده مناظره با وزیر علوم هستم. اخراج من و بسیاری از استادان دانشگاه سیاسی است. زلفی‌گل وزیر علوم به ایسنا گفته: «جوسازی ایجاد شده درباره #اخراج_استادان صحت ندارد». شرط مناظره ما با وزیر محترم راست‌گویی باشد نه تهمت و دروغ مثل آنچه رئیس دانشگاه تهران در مناظره گفت.»

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی