Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- آتش سوزی در انبار و کارگاه مواد شیمیایی و اسیدی در شهرک شهرک حاج میرزایی روشن دشت اصفهان موجب مصدوم شدن 9 نیروی آتش نشانی شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه آتش سوزی ساعت 14 و 22 دقیقه امروز رخ داد که 15 ایستگاه شامل 60 نیروی آتش نشان و پنج رییس ایستگاه و مدیر عامل سازمان به همراه 23 دستگاه اطفائیه سنگین و فوق سنگین و خودروی نجات و حمل دستگاه تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد شریعتی افزود: آتشپاد بزرگزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور در محل حادثه هدایت این عملیات را برعهده گرفت و پس از سه ساعت تلاش نیروهای آتش نشان این حریق اطفاء و کنترل شد و با توجه به حساسیت موضوع و وجود مواد شیمیایی و اسیدی عملیات پاکسازی، جداسازی و لکه گیری نیز پنج ساعت به طول انجامید و در ساعت 22 به پایان رسید.
وی ادامه داد: در حریق انبار و کارگاه مواد شیمیایی و اسیدی 9 نفر از نیروهای آتش نشانی دچار سوختگی و مشکلات تنفسی ناشی از استنشاق بخارهای اسیدی شدند و علاوه بر این خسارتی نیز به تجهیزات آتش نشانی از جمله شلنگ های آبرسانی وارد شد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان نیز درباره مصدومان این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت:6 نفر از نیروهای آتش نشانی مصدوم شده در این حریق پس از دریافت خدمات اولیه درمانی و اکسیژن رسانی در محل عملیات، به بیمارستان های الزهرا (س) و فارابی منتقل شدند.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
فوریت ‌های پزشکی شهرستان اصفهان با برخورداری از 47 پایگاه شامل 35 پایگاه شهری، 11 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 260 نفر پرسنل عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی است.
گ/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشاردهنده: عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد

حمید رضا عابدی  گفت: در ۷۲ ساعت گذشته و از زمان وقوع حادثه سیلاب در شهر زاهدان، در تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و تقاضای کمک مبنی بر گرفتار شدن در سیلاب، ناجیان آتش نشانی زاهدان در بیش ۳۴۴ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

وی عنوان کرد: همزمان با بروز سیلاب ۷۲ ساعت گذشته و آمادگی سازمان آتش نشانی زاهدان با توجه به برگزاری جلسات بحران و تاکیدات شهردار، آتش نشانان زاهدان به صورت فعال در کنار مردم در فرآیند امدادرسانی حضور داشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان با بیان اینکه عمده اقدامات انجام شده از سوی آتش نشانان در شهر مربوط به تخلیه آب از منازل و معابر بود، گفت: آتش نشانان با تمامی امکانات موجود به کمک این افراد رفتند و همچنان نیز در حال بازدید ایمنی از برخی از منازل در معرض آب در سطح شهر زاهدان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • دود گسترده در شهرری مربوط به حریق بیمارستان نیست
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین