Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمانو می گوید: ایران هم اکنون هدف سختگیرانه ترین رژیم راستی آزمایی در جهان قرار دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی اماکنی که به بازدید از آنها نیازمند بوده است، دسترسی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به قنل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت آژانس تاکنون به همه مکانهایی در ایران که بازدید از آنها لازم بوده است در ایران دسترسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با نماینده آمریکا در سازمان ملل، در نیویورک و در مقر سازمان ملل دیدار کرد. آنها در این دیدار درباره موضوع راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت آن بر اجرایی سازی تعهدات اتمی ایران بر اساس طرح جامع اقدام مشترک گفتگو کردند.

آمانو در این دیدار گفت طرح جامع اقدام مشترک نشان دهنده استفاده قابل توجه و مفید از راستی آزمایی و این موضوع است که ایران به تعهدات اتمی خود بر اساس توافق عمل کرده است. او در این دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل را در جریان فعالیت های پادمانی موثر و قدرتمند آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران قرار داد.

ایران هم اکنون هدف سختگیرانه ترین رژیم راستی آزمایی در جهان قرار دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی اماکنی که به بازدید از آنها نیازمند بوده است، دسترسی داشته است. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار خود به روشی بی‌طرفانه و واقعی ادامه خواهند داد.

مدیر کل آژانس همچنین اعلام کرد که در جریان سفرش در بیست و نهم اکتبر به تهران بر روی اهمیت اجرای کامل تعهدات اتمی ایران مرتبط با طرح جامع اقدام مشترک تاکید کرده است.

هیئت دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعلام کرد هیلی از حرفه ای گری و توانایی های بالای آژانس قدردانی و حمایت آمریکا را از تلاش های آژانس برای نظارت دقیق و قاطع بر فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرده است. این بیانیه در پایان افزود: هیلی بار دیگر بر اهمیت دسترسی کامل و شفاف آژانس به تاسیسات هسته ای ایران، تاکید کرد.

یوکیا آمانو در حال حاضر در آمریکا به سر می برد. وی با تعداد زیادی از نمایندگان کنگره دیدار داشته و قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل هم سخنرانی کند.

آمانو در حال دیدار از آمریکا است و دیدارها و سخنرانی هایی در واشنگتن،نیویورک و بوستون خواهد داشت و روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی سالیانه خود را انجام خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد یوکیا آمانو مدیر کل این آژانس روز پنجشنبه در دیدار با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، بر این موضوع تاکید کرد که ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای سال 2015 عمل کرده است.

این برای دومین بار بود که هیلی و آمانو دیدار می کردند. نخستین دیدار آنها به اواخر اوت در وین و در زمان بازدید هیلی از مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی باز می گردد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،در آستانه سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه یکم مه (۱۲ اردیبهشت) با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کرد.

آنها درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردند.

بورل در فرسته‌ای که در ایکس همرسان کرد درباره موضوع این گفتگوی تلفنی نوشت که مجددا بر اهمیت خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه صحبت کرده و گفته «همچنین باید بر روی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کار کرد».

او درباره تحریم‌های جدید اروپا نوشت: «درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه پهپاد‌ها و موشک‌های ایران توضیح دادم.» و افزود: «من همچنین پرونده شهروندان اتحادیه اروپا را که خودسرانه در ایران بازداشت شده بودند مطرح کردم.»

وزارت امور خارجه ایران نیز در فرسته‌ای در ایکس نوشت که امیرعبداللهیان در این گفتگو «با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته و گام‌های مثبت» ایران در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به «زیاده‌خواهی» برخی طرف‌های مقابل در مذاکرات اشاره کرده و گفته است: «همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می‌کنیم.»

وزیر خارجه ایران همچنین از اروپا خواسته به نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی «احترام» بگذارد.

در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در ایران تا یک درجه فراتر از میزان مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای و نیز موضوع محدودیت بازرسی‌های بین‌المللی بر فعالیت هسته‌ای ایران به نگرانی‌های جهانی دامن زده است، رافائل گروسی قرار است روز ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کند.

سفر رافائل ماریانو گروسی همزمان با کنفرانس انرژی هسته‌ای ایران در اصفهان برگزار می‌شود، شهری که میزبان سایت‌های حساس غنی‌سازی است و در حمله آشکار اسرائیل در ۱۹ آوریل مورد هدف قرار گرفت. همچنین این سفر همزمان با تنش‌های منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه از جمله جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه و حملات شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به کشتی‌ها در یمن، انجام می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مقر آن در وین، پایتخت اتریش است، اعلام کرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های ۶ و ۷ مه به ایران سفر می‌کند، اما در مورد برنامه و جلسات او توضیحی نداد.

تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه به نقل از محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که گروسی در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای» شرکت کرده و با او و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد.

اسلامی گفت: «مطمئنم که ابهامات برطرف می‌شود و ما می‌توانیم روابط خود را با آژانس در چارچوب پادمان‌ها و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی تقویت کنیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ادامه تعامل تهران با آژانس همچنین گفته که در حال حاضر بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجازند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند