Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حميدرضا مقدم فر کارشناس مسائل سياسي و فرهنگي با اشاره به برگزاري پرشور راهپيمايي اربعين تاکيد کرد که به خواست خداوند راهپيمايي اربعين حسيني هر سال پر رونق تر و پرشور تر از سال هاي قبل خواهد بود و نهايتاً به يک نقطه عطف بزرگ در تاريخ جهان منتهي خواهد به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا اعزامي به عراق, حميدرضا مقدم فر کارشناس ارشد مسائل سياسي و فرهنگي در همايش موسسه دانشجويان مسلمان جهان که در جوار حرم امام حسين(ع) برگزار شد با اشاره به برگزاري پرشور راهپيمايي اربعين تاکيد کرد که به خواست خداوند راهپيمايي اربعين حسيني هر سال پر رونق تر و پرشور تر از سال هاي قبل خواهد بود و نهايتاً به يک نقطه عطف بزرگ در تاريخ جهان منتهي خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اربعين را مظهر و نماد تغيير و تحول در جهان امروز توصيف کرد و گفت که رسانه هاي بزرگ غربي, اجتماعات چند ده هزار نفري را به طور گسترده پوشش مي دهند اما تعمداً بزرگترين راهپيمايي تاريخ بشري يعني راهپيمايي اربعين حسيني را بايکوت مي کنند چرا که به خوبي مي دانند اين مراسم نماد و سمبلي است براي جريان حق که هر چه گسترده تر و نهادينه تر شدن آن اربابان ظلم و همدستانشان در جهان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.
مشاور رسانه اي و فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران به حضور اهل سنت و مسيحيان در راهپيمايي اربعين اشاره و تصريح کرد: آمريکايي ها و دشمنان اسلام بسيار تلاش کردند که از طرق هاي مختلف و متنوع که آخرين آن ها راه اندازي و پشتيباني از داعش بود, چهره اسلام را مخدوش کنند اما به اراده خداوند همين اقدامات آنها به بهتر شناخته شدن اسلام واقعي منجر شد و نامه هاي رهبر معظم انقلاب به جوانان در غرب بسيار در اين زمينه مؤثر بود.
مقدم فر با بيان اينکه نهضت حسيني کانون جوشان بيداري اسلامي است, گفت: عاشورا اکنون الهام بخش قيام هاي مردمي عليه ظلم و ستم طواغيت و ستمگران است و آنچه در نهضت عاشورا مهم است شناخت واقعي جبهه باطل و شيوه هاي دشمني آنان در برابر جبهه حق است.
وي ادامه داد: آغاز انحراف نهضت هاي رهايي بخش از اشتباه محاسباتي است که دشمن, دوست پنداشته شده است و دشمن او ديده شده و از آن غفلت شده است.
اين کارشناس فرهنگي تصريح کرد: آنهايي که اهل مبارزه نيستند بزرگترين اشتباهشان غفلت از دشمن و از آن بدتر و خطرناک تر تغافل نسبت به دشمن و دشمني هاي اوست.
مقدم فر افزود: آنها پنجه فولادين دشمن را در پس دستکش مخملين نمي بينند و هنگامي طعم زخم آن را خواهند چشيد که بر اعماق جانشان فرود آمده باشد. اين همان واقعيت جنگ نرم است که امروز دنياي اسلام باآن مواجه است.
مشاور رسانه اي و فرهنگي فرمانده کل سپاه اربعين را درس فراموش نکردن اين واقعيات برشمرد و بيان کرد:اربعين درس گم نکردن جبهه حق و نقش آفريني شايسته در جبهه حق است و مانور بزرگ اربعين نظام سلطه حهاني را پيش از پيش به قدرت بسيج کنندگي شيعه آگاه خواهد ساخت. امروز پاسداشت اربعين و استمرار حرکت حضرت زينب(س) بسيار مهم است.
مقدم فر ادامه داد: آمريکا و رژيم منحوس صهيونيستي تلاش خواهند کرد جهت اعتراض, اين حرکت عظيم را منحرف سازند. مشغول شدن جهان اسلام به اختلافات داخلي و چند دستگي هاي قبيله اي و گروهي آمريکا و اسرائيل را از خشم انقلاب اربعيني ها نجات خواهد داد.
وي خاطرنشان کرد: بايد تلاش کرد در هر اربعين مرز بندي دو جبهه حق و باطل را پر رنگ تر و انگيزه ها براي حضور در جبهه حق را در شيعيان و بلکه هر مسلمان افزون ساخت. اگرچه بايد براي هر سطخي و هر نوعي از جنگ, استطاعت و استعداد داشت اما براي حضور مؤثر در جنگ نرم بايد توانمندي هاي سخت افزاري و نرم افزاري خود را تقويت کنيم.
مسئول فرهنگي مجمع بيداري جهان اسلام با اشاره به آيه« وَ اَعِدّوا مَا استَطعم مِن قوه و من رِباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوهم» تصريح کرد: در اين جنگ هم به عِده نياز است و هم به عُده که اربعين نمايش توانمندي عِده اي ماست و در کنار آن بايد توانمندي هاي عُده اي مان را نيز افزون سازيم.
مقدم فر در ادامه به اين توانمندي ها اشاره کرد و گفت: بصيرت و دوري از غفلت و تغافل, مجاهدت و تلاشگري مؤمنانه در برابر پيشروي دشمن, صبر و مقاومت و پاسداري از مرزهاي جغرافيايي عقيدتي و دفاع سلحشورانه از سرمايه هاي شناختي و ارزش هاي معنوي و آرمان ها و شعائر اسلامي,بي اعتمادي به دشمن و تکيه به توانمندي هاي داخلي و توسعه همکاري هاي درون ديني و طمع نکردن به وعده هاي پوچ دشمنان و افزايش توانمندي هاي علمي راي ايفاي نقش مهم و موثر در پيشرفت هاي علمي و تغيير تصورات افکار عمومي دنيا از مسلمانان به عنوان پيروان آئيني که دعوت به توصيه در کنتر دعوت به علم آموزي مطرح شده است از جمله اين توانمندي ها است.
وي افزود: نبايد بگذاريم تصور جهاني از مسلمانان, شخصيتي توسعه نيافته و گرفتار بدبختي و جهالت و فقر بسازد و توجه کنيم که يکي از مهم ترين راهکارهاي استکبار جهاني براي جلوگيري از گسترش موج اسلام گرايي در جوامع غربي اين طور تصوير سازي از اسلام و مسلمانان در افکار عمومي غرب است.
اين کارشناس سياسي و فرهنگي به ديگر موارد اين توانمندي ها اشاره و اظهار کرد: از ديگر اين توانمندي ها عمل مومنانه به آيه شريفه «لا يجعل الله الکتفرين علي المومنين سبيلا» خصوصا در عرصه فرهنگ و سبک زندگي است. ملت هاي مسلمان بايد خود را از سيطره فرهنگ و سبک زندگي غربي رها کنند و روش و سيره اولياي ديني را در زندگي خويش حاکم کنند.
وي ادامه داد: تلاش براي تعامل صحيح و شرافتمندانه با غير مسلمانان خصوصا در کشورهاي غربي براي نشان دادن چهره واقعي, جذاب و دوست داشتني از اسلام به صورت عملي که بايد اين تعامل مبتي بر محبت و کرامت پايه گذاري شود تا شيريني اين دو عنصر مطلوب غير مسلمانان را بدون واسطه به شناخت اسلام واقعي ترغيب کند. نبايد اسلام واقعي را غير مسلمانان فقط در لباس جهاد ببينند بلکه بايد وجه انساني اسلام را در مناسبت با مردمان ديگر برجسته سازي کنيم.
مقدم فر تلاش براي درک و تحليل صحيح از مسائل جهان اسلام و خصوصا جهات غرب را يکي ديگر از توانمندي هاي عُده اي عنوان و بيان کرد: بدون تحليل صحيح نمي توان از حوادث و فتنه ها سالم بيرون آمد. از طرف ديگر با اين تحليل صحيح پي خواهيم برد امپراطوري غرب مانند امپراطوري شرق در حال فروپتشي است و آمريکا قدرت خود را روز به روز بيشتر از دست داده است و امروز ترامپ نماد افول سياستمداري سياستمداران غربي است که بايد از اين فرصت ها به خوبي استفاده کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام ایرانی روز گذشته در حاشیه جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس و رونمایی از پوستر روز ملی خلیج‌ فارس در محوطه برج آزادی در تهران، اظهار داشت:خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.

تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کردیم، اما شاهرگ اقتصادی خودمان را به صورت کامل و در امنیت و پابرجا نگه داشتیم به گونه‌ای که اقتصاد در جنگ به خوبی مدیریت شد و امنیت بنادر اصلی جنوب مانند بندر امام (ره) و بندر بوشهر و میدان نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین مرکز صادرات نفت ما بود، برقرار ماند و در نهایت شاهد پیروزی شیرینی بودیم که نیروهای مسلح به کشور و به مردم هدیه کردند.

«نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان از زمان دفاع مقدس تاکنون پله‌های اقتدار را طی کرده است و پیروزی جدید هم «وعده صادق» بود که به زودی هم نابودی رژیم منحوس صهیونسیتی صورت خواهد گرفت»

ایرانی گفت: امروز خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، البته بیشترین اسکورت‌های کشتی‌های ایران در مناطقی فرامرزی مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس که دشمنان نظام حضور دارند و تروریسم دریایی را تشکیل دادند اسکورت کشتی‌های خود را انجام می‌دهیم، اکنون دریانوردان و تجار ما در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی