Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيشکسوت استقلال درباره اين روزهاي اين تيم مي‌گويد.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"،پيشکسوت استقلال درباره اين روزهاي اين تيم مي‌گويد.
استقلال اين روزها با مربي جديدش شرايط تازه‌اي را تجربه مي‌کند. آّبي‌پوشان پايتخت حالا با بردهايي که پس از آمدن وينفرد شفر به دست آورده اند به آينده اميدوارترند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اميدواري را حتي مي شود در صحبت هاي پيشکسوتان اين تيم هم ديد. عبدالعلي چنگيز هم حسابي به آينده استقلال با شفر اميدوار است. او در گفت‌وگو با خبرآنلاين درباره يک نقطه ضعف اصلي تيم استقلال مي گويد. ضعفي که اگر منصوريان آن را برطرف مي کرد ديگر نيازي به آمدن مربي جديد نبود. گفت‌وگوي با ما اين پيشکسوت استقلال که در حاشيه نمايشگاه مطبوعات انجام شده است را در ادامه مي خوانيد.
*وضعيت استقلال اين روزها را چطور مي بينيد؟
من قبلا هم گفته بودم تيم استقلال و موقعيتي که داشت، دو حالت داشت و مربي جديد مي تواند يک انگيزه جديد باشد. به قول خودمان بعضي اوقات تعويض مربي نه براي اين است که يک مربي بهتر بياورند، براي اين است که يک شوک به تيم وارد کنند. اين شوک فعلا هنوز براي استقلال جواب نداده. خوشبختانه يا بدبختانه هم خيلي زود به دربي خوردند. اگر مثلا چند بازي بعد به دربي مي خوردند خيلي بهتر بود و اثر مربي بيشتر ديده مي شد ولي موقعيت استقلال، موقعيتي است که من روز اول که اين تيم را ديدم و يک بازي اش جلوي پديده را در استاديوم ديدم، تنها نقطه ضعفش مربي نبود بلکه نبود يک بازيکن گلزن يا تمام کننده بود. اين چيزي است که متاسفانه در تيم هاي بزرگ هر تيمي نداشته باشد صد در صد نتيجه را واگذار مي کند. به اين دليل که تيم ها دائما جلوي تيم هاي بزرگ دفاعي بازي مي کنند و براي همين بايد حتما يک گلزن خوب باشد که بتواند بازي را دربياورد. حداقل تماشاگر بداند که بازي را برده. حتي اگر بد هم بازي کند اما بازي را ببرد چون بيشتر تماشاگرهاي فوتبال در دنيا ظرفيت باخت ندارند. هر جاي دنيا هم سرچ کني همينطور است. بايرن مونيخ خيلي هم خوب و ايده آل بازي مي کرد اما به محض اينکه باخت گفتند کسي بيايد که ببرد. امروزه کل دنيا همين است و نمي شود کاري کرد. شايد تعداد انگشت شماري باشند که زيبايي فوتبال را بخواهند و باخت هم خيلي مهم نباشد ولي برد استقلال مي تواند در مراحل آينده وضعيت را بهتر کند. استقلال اين روزها به صبر نياز دارد و هيچ کاري هم نمي شود کرد.
*استقلال در دربي نتيجه نگرفت. به نظر شما زيبا بازي کرد؟
من بازي را نديدم ولي شنيدم بازي آنقدري جالب نبود و آنطوري نبوده که دلمان مي خواسته. و همانطور که گفتم استقلال اصلا اين روزها نياز به زيبا بازي کردن ندارد، به برد احتياج دارد و اين برد هم احساس مي کنم تا يک گلزن خوب نداشته باشند محقق نمي شود و نياز به يک بالانس مناسب دارد.
*اين گلزن الان در ليست استقلال وجود دارد و نمي تواند کاري انجام بدهد؟
اين نکته خيلي جالب است امروزه در دنيا خيلي زود نقاط ضعف و قوت تيم هايشان را پيدا مي کنند. اين تيم استقلال تيمي بود که مشخص بود اين تيم گل نمي زند. توپ از خط 18 هم رد مي شود اما وارد دروازه نمي شود. يک روز من را به ليگ قطر بردند و فقط من را براي گل زدن بردند. 20 دقيقه اول بازي ديدم کسي به من توپ را پاس نداد. رفتم توپ را از دروازه بان گرفتم. براي اينکه اينها دنبال يک گلزن مي گشتند و من در دو جام برايشان بهترين گلزن شدم. گلزن هم مجاني نيست اگر استقلال سه بازيکن هافبک دارد درست نيست بايد جاي اين سه تا برود يک گلزن بياورد. در همان قطر مربي به من گفت شما ساعت ده صبح بايد بيايي خصوصي تمرين کني. پرسيدم براي چي؟ گفت براي اينکه آبروي من، آبروي خودت و نتيجه دست من و تو است. تو بايد بيشتر از اين بازيکن ها فعاليت کني. بعد از دو هفته که تمرين صبح خصوصي داشتم گل هايي که من آنجا مي زدم را بارها تلويزيون نشان مي داد و باز هم باورشان نمي شد توپ وارد دروازه شده است. شانسي يا شير يا خط يا با دعا نبود، فقط از همان تمرينات بود. اما متاسفانه در ايران بازيکن هاي فوروارد ما اصلا مربي ها رويشان کار نمي کنند. تاکتيک يک برنامه هماهنگ کننده است اما گلزن بايد به طور اختصاصي در ذاتش چيزهايي داشته باشد و تمرينات جدا کند. اگر مي خواهيد راجع به استقلال هم صحبت کنيم اول بايد يک بازيکن براي اين تيم بياوريم که گلزن باشد.
*سوال من اين بود که اين بازيکن الان در ليست اين بازيکن هاي حال حاضر استقلال وجود دارد و کارآيي ندارد؟
اگر بود يکي دو تا زده بود و دلمان خوش شده بود. گمشده اين تيم يک بازيکن گلزن است. بايد جاي هر چيزي اول فکر يک گلزن مي کردند. دو بازيکن در تيم هاي بزرگ صد در صد بايد بهترين باشند. يکي دروازه بان و ديگري گلزن. بقيه خوب بازي مي کنند ولي گلزن بازيکني است که بايد سطحش از بقيه فاصله داشته باشد. چون در شرايطي است که بايد بين چهار، پنج دفاع و دروازه بان کاري کند توپ وارد دروازه شود. در قطر هم به همين دليل مربي به من گفت مسووليت يک فوروارد دهها برابر بازيکن هاي ديگر است. شما هافبک باشي جا داري حرکت مي کني ولي فوروارد اصلا جا براي حرکت ندارد، منطقه خيلي بسته است و او بايد در همين شرايط کار کند.
*از شفر شناختي داشتيد؟
بله اما حرف من اين است که اگر دواي استقلال مربي بود من مي گفتم. دواي استقلال فقط يک گلزن است.
*يعني اگر منصوريان هم يک گلزن داشت موفق مي شد؟
صد در صد. شک نکنيد اگر مربي بزرگ باشد هر جاي دنيا با دروازه بان خوب و مهاجم خوب تيم موفق مي شود. چرا به نيمار اين قدر پول مي دهند؟براي اينکه دقيقه به دقيقه بازي بوي گل مي دهد.
*استقلال کاوه رضايي را از دست داد.
بله. اينها اصلا در باغ نبودند که چه مي کنند. بايد پول سه بازيکن را به او مي دادند مي ماند. يک بازيکن گلزن ذاتا گلزن است. يعني بايد گلزن به دنيا آمده باشد ولي خب تمرينات هم مي خواهد. چند بازيکن در تيم ملي داريم که چون در اروپا کار مي کنند اينجا هم به راحتي تيم ما را به جام جهاني بردند. ببينيد چه گل هايي مي زنند. سردار آزمون يکي از آنهاست. در ايران بازيکني داريم که اينطور باشد؟ هر لحظه توپ به اينها مي رسد توي گل مي رود. اين نشان مي دهد که به طور اختصاصي تمرين دارند.
*بعد از اينکه برانکو به پرسپوليس آمد انسجامي در اين تيم به وجود آمد و رفاقتي بين بازيکنان و مربي ايجاد شد که اين رفاقت در زمين هم جواب داد.
بله همينطور است. همانطور که مي گويند رهرو آن نيست که گه تند و گه آهسته رود. برانکو آهسته آهسته اين تيم را ساخت و تماشاگر احساس کرد، اين تيم جديد است و روش جديد دارد. اولين چيزي که برانکو داشت يک آرامش خاص بود. ديد بازيکن ها اضطراب و آشفتگي دارند آرامش را به اين تيم تزريق کرد. مربي بايد جامعه شناس بزرگي باشد. روان شناس بزرگي باشد. تمرينات رواني کند تا بتواند بازيکن در زمين خودش را نشان بدهد. برانکو به تيم جابجايي و آهنگ داد. اوايل برانکو را شما ببين. صبوري مردم باعث شد تا تيم به اينجا برسد که مردم راضي باشند.
*شفر اين ويژگي ها را دارد؟
صد در صد ولي استقلالي که به دست او افتاد خيلي بحران داشت. شک نکنيد که با دو برد استقلال نجات پيدا مي کند.
110
*اتفاقي که بعد از دربي افتاد اين بود که سکوها استقلال را بعد از باخت هم تشويق کردند.
اين خيلي خوب است پس شک نکنيد که تيم توانسته آن آرامش را به دست بياورد. آرامش تيم به تماشاگر مي رسد. اگر ديديد تماشاگر سر و صدا مي کند بدانيد که تيم آرامش ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپر گل پاک‌پرور همه را شوکه کرد

به گزارش ورزش سه، در‌ مرحله یک هشتم جام حذفی دو تیم سپاهان و استقلال ملاثانی در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف یکدیگر رفتند که بازی با تک گل کاوه رضایی در آستانه اتمام بود اما یک ضربه دیدنی از سوی بازیکن استقلال کار را به تساوی کشاند.

در اوقات اضافه نیمه دوم پاس رضا آنتیک به میلاد پاک پرور رسید و این بازیکن ریزنقش و شوت زن از فاصله ۴۰ متری شانس خود را برای گشودن دروازه پیام نیازمند امتحان کرد تا شاهد یکی از زیباترین گل‌های این فصل فوتبال ایران باشیم.

پاک‌پرور که سابقه بازی در استقلال اهواز و فولادخوزستان را در لیگ برتر دارد، در طول ۱۲۰ دقیقه در سمت چپ خط دفاعی اجازه فرار به رامین رضاییان را نداد و به خوبی قدرت اصلی هجوم سپاهان را مهار کرد و با شوت زیبایش در دقیقه ۹۳ ورزشگاه را منفجر کرد.

ویدئو: 331120

البته سپاهان در دقایق پایانی وقت‌های اضافی موفق شد از روی نقطه پنالتی به گل برسد و به مرحله بعد صعود کند.

دیگر خبرها

  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • دو استقلالیِ تیر در انتظار استقلال! (عکس)
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • سوپر گل پاک‌پرور همه را شوکه کرد
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • گل اول سپاهان به استقلال ملاثانی + فیلم