Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره بازداشت های اخیر و شرایط فعلی این کشور رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی درباره اوضاع این کشور مذاکره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات مقام های سعودی در مقابله با فساد مالی تاکنون موجب بازداشت ده ها نفر از شاهزادگان و مقام های بانفوذ شده است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: کاردار آمریکا در ریاض روز چهارشنبه با سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان دیدار کرده است.

حریری استعفای خود را در حالی که در عربستان سعودی بوده، اعلام کرده است. وی حاضر نشد درباره گزارش های منتشر شده مربوط به حصر حریری در عربستان سعودی توضیح دهد.

نوئرت افزود: تیلرسون در مذاکرات خود با جبیر از دولت عربستان سعودی خواسته است تا روند مقابله با فساد مالی را منصفانه و با روشی کاملا شفاف انجام دهد.

مقام های سعودی به بهانه مقابله با فساد مالی، ده ها نفر از اعضای خاندان سلطنتی، تجار و بازرگانان بزرگ را بازداشت کرده اند. این بازداشت ها از شنبه گذشته آغاز شده است. این افراد متهم به جرائم مختلف مالی از پولشویی گرفته تا اخاذی شده اند.

دولت ترامپ از پاکسازی و تصفیه خاندان سعودی و مقابله ریاض با مفاسد مالی حمایت کرده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرکوب شاهزادگان و مقام های بانفوذ اقدامی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است تا پایه های قدرت خود را تقویت کرده و اصلاحات سیاسی اقتصادی و اجتماعی را با شتاب بیشتری اجرا نماید.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم

سید احساس خاندوزی در پیام خود که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد دیدار با همتای سعودی خود را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت: فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت کرد و بر تدوین نقشه راه همکاری اقتصادی در بخش دولتی-خصوصی و سرعت اجرای آن تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه