Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-بازپرس قضایی پرونده ربوده شدن امام موسی صدر در لبنان، به صورت غیابی حکم جلب «موسی کوسا» وزیر امور خارجه لیبی را به اتهام دست داشتن در ربودن امام صدر صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این حکم پس از انجام تحقیقات بیشتر در پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش (محمد یعقوب و عباس بدرالدین) صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و جنبش امل به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر قذافی رییس جمهوری وقت این کشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شدند و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
موسی کوسا از نزدیکان «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین لیبی است که در زمان ربودن امام موسی صدر از جمله شخصیت های امنیتی نزدیک به قذافی محسوب می شود. وی سپس دارای مشاغل امنیتی در سفارت‌خانه‌های لیبی در اروپا بود. در 1979 به عنوان کاردار سفارت لیبی در لندن شروع به کار کرد. یک سال بعد به دلیل تلاش برای حذف فیزیکی مخالفان حکومت لیبی از انگلستان اخراج شد. از 1992 تا 1994 سمت معاونت امور خارجه را به عهده داشت. از 1994 تا 2009 رئیس سازمان اطلاعات لیبی بود و پس از آن تا 2011 وزارت امور خارجه لیبی را بر عهده داشت. اندکی پس از آغاز درگیری‌ها در لیبی او به انگلیس و پس از آن به قطر گریخت.
حدود یک ماه پیش نیز بازپرس قضایی این پرونده به صورت غیابی حکم جلب «عبدالسلام جلود» از مسئولان سابق لیبی را صادر کرد.
عبدالسلام جلود نخست وزیر وقت و مرد شماره دو لیبی در حکومت قذافی است. او اکنون زنده و احتمالا در ایتالیا است.
حدود یک سال پیش «هانیبال قذافی» پسر معمر قذاقی دیکتاتور لیبی که پس از بازداشت در اختیار مسئولان قضایی لبنان قرار گرفته بود جلود را به دست داشتن در این پرونده متهم کرد.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی، درباره آخرین جزئیات حکم صادر شده برای موکل خود گفت: رای صادر شده است، اما هنوز نمی‌دانیم رای صادر شده چیست.   به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: منتظر هستیم که رأی به ما ابلاغ شود، پس از آن استنکاف کنیم و بعد از آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد.   وکیل توماج صالحی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعی از حکم صادره نداریم. احتمال می‌دهم امروز یا فردا حکم را دریافت کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد