Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به کشف لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل بندرانزلی گفت: مرگ این قلاده فک خزری مربوط به ۲۵ روز الی یک ماه گذشته است.

قربانعلی محمدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به کشف لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل بندرانزلی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اولیه، مدت زیادی از مرگ این فک خزری می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه آثار ضربه بر نقاط مختلف بدن این گونه در معرض انقراض مشاهده است عنوان داشت: احتمال می‌رود دلیل وجود این جراحات، ضربات صیادان به این فک به‌هنگام گرفتار شدن در تور صیادی آنان باشد.

محمدپور با اعلام اینکه مرگ این قلاده فک خزری مربوط به 25 روز الی یک ماه گذشته است خاطرنشان کرد: بررسی و کارشناسی‌های تکمیلی در این زمینه توسط مرکز تحقیقات استان گلستان در حال انجام است و نتیجه آن تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.

وی با یادآوری اقدامات انجام‌ شده توسط اداره محیط زیست در رابطه با حفظ این گونه‌های حیوانی در معرض انقراض تأکید کرد: فک خزری بزرگترین گونه پستانداران دریایی خزر است و نخستین قدم برای مراقب از آن فرهنگ‌سازی بین مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با ساحل‌نشینان دریای خزر در استان گیلان گفت: پاکسازی آلودگی‌های دریای خزر و اطلاع‌رسانی جوامع محلی و صیادان از اقداماتی است که باید انجام شود.

محمدپور با اشاره به راه‌اندازی تصفیه‌خانه بندر انزلی در راستای اجرای کنوانسیون دریای خزر ابراز داشت: استان‌های حاشیه دریای خزر موظف هستند اقدامات لازم جهت رفع آلودگی دریای خزر را انجام دهند.

به گزارش تسنیم یک قلاده فک خزری که از گونه‌های در معرض انقراض و بزرگترین گونه پستانداری دریای خزر است چند روز گذشته در ساحل بندر انزلی کشف شد.

فک خزری از گونه‌های حفاظت شده و در حال انقراضی است که تنها در دریای خزر وجود دارد و یکی از منابع مهم زیست‌محیطی این دریا به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

R7877/P1357/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند این در حالیست مهف مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند.

به گزارش ایسنا صادق ضیاییان در نشست علمی بارش‌های سیل‌آسا طی فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند همچنین قابلیتی در آن‌ها بسط داده نشده است تا بتواند بارندگی عظیم در ایران، عمان و امارات متحده عربی به‌ویژه دبی است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی  ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

وی درباره علت بارش‌های سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می توان شکل گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگه دارد شکل) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد. 

ضیاییان اضافه کرد: عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند. 

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی