Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه اسبق جیرفت در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی گفت: حضور بیش از 20 میلیون زائر در راهپیمایی بی‌نظیر اربعین حسینی، تفکر و اندیشه شیعه را بر همه اندیشه‌های فاسد و منحرف وارد می‌کند، امیدواریم پیرو و رهرو راه سالار شهیدان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جایگاه پدر براساس آموزه‌های دینی و روایات افزود: در آیات بسیاری از قرآن مجید به احسان به پدر و مادر سفارش شده است.
حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به رویکردهای متفاوت زندگی سیاسی، اقتصادی، مجاهدانه، عالمانه گفت: مرحوم حسن سلیمانی، دارای زندگی مومنانه‌ای بود و خداوند اجر و مزد زندگی مومنانه را به وی اعطا کرد.
وی با اشاره به اینکه مرحوم حاج حسن سلیمانی یک زندگی مؤمنانه، پاک و پاکیزه داشت، بیان کرد: برخی‌ها زندگی مجاهدانه‌ای دارند و اهل رزم و جهاد هستند که بسیار ارزشمند است و خداوند به آنها برتری و ارجحیت داده است و برخی نیز زندگی عالمانه‌ای دارند نیز از سوی خداوند درجاتی برای آنها تعیین شده است.
امام جمعه اسبق جیرفت ادامه داد: برخی در زندگی رویکرد اقتصادی دارند و دنبال کار، تلاش و کارآفرینی هستند که کار آنها نیز بسیار ارزشمند است، انسان‌ها در زندگی جلوه‌هایی دارند و در جامعه در یک جهت می‌درخشند، برخی نیز زندگی هنرمندانه‌ای دارند.
حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه مرحوم حسن سلیمانی از حیات طیبه‌ای برخوردار بوده است، گفت: این زندگی می‌تواند برای همه ما درس باشد، اگر امروز قاسم سلیمانی منشا افتخارات و حسنات شده، این نتیجه زندگی مؤمنانه پدر است.
وی تأکید کرد: طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حسنات، برکات و خیرات آن در نامه اعمال پدر مرحوم ایشان نیز ثبت خواهد شد.
حجت‌الاسلام عسکری گفت: دست انسان‌‌های مؤمن در دست خداوند است از او مراقبت می‌کند تا زندگی پاک و پاکیزه‌ای داشته باشد به مرحوم حسن سلیمانی یک فرزند شایسته و نسل پاک و یک سردار سرافراز عطا کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی به عنوان سردار سرافراز یاد می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه خداوند اجر کسانی که زندگی طیب و مؤمنانه دارند را از بین نمی‌برد، بیان کرد: داشتن فرزندانی عالم، قرآنی، مجاهد فی‌سبیل‌الله یا شهید پاداش زندگی مومنانه خانواده‌ها است.
حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اربعین حسینی تأکید کرد: حضرت زینب(س) نزد بنی‌امیه هم نهضت رسواگری و هم نهضت بیدارگری را انجام داد و هم طلسم ترس را شکست و در پایان هم به ذکر مصیبت پرداخت.