Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:55:58 GMT

مردم استان قزوین در اربعین حسینی به سوگ نشسته اند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۰۹۸۷

مردم استان قزوین در اربعین حسینی به سوگ نشسته اند

قزوین-همزمان با اربعین حسینی دوستداران سالار شهیدان در استان قزوین باحضور باشکوه در پیاده روی از امامزاده ها تا مزار شهدا و تجمع در مساجد وراه انداختن دسته های عزاداری سوگوار مولایشان هستند.

خبرگزار مهر- گروه استانها، اربعین که می رسد دوستداران سالار شهیدان سر از پا نشناخته و با پای پیاده عازم زیارت می شوند تا یاد حماسه کربلا را در اذهان زنده کنند و امسال حدود ۲۰ هزار نفر از استان قزوین عازم کربلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه صفر؛ ماه صفر ماه حزن و اندون پیامبر و شیعیان است، ماهی که برگی از آن به سالروز شهادت پیامبر اعظم (ص)، امام رضا (ع)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) اختصاص دارد.

در این ماه، اربعین تجلی زیبایی از وحدت شیعیان و خاری بر چشم بدخواهان اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی است که هر سال با حضور چشمگیرتر میزان این عشق و علاقه افزایش می یابد.

اربعین که می رسد یاد شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن آزادی خواهش دل شیعه را به درد می آورد و روح و جان انسان را به سمت حرم امامین سوق می دهد؛ عشق به اهل بیت بزرگ و کوچک، دین و مذهب نمی شناسد و همه با عشق به ارباب در مسیر رسیدن به میعادگاه عشقشان پای پیاده سختی ها را تحمل می کنند و راهی کربلای معلی می شوند.

عشق حسینی بعد از گذشت چندین سال چنان بوده که شرکت در پیاده روی اربعین در زمان کنونی به یک عشق و ارادتی همیشگی تبدیل شده است و شیعیان و مسلمانان از سراسر دنیا و جهان در روز اربعین در حرم قمر بنی هاشم و ابا عبدالله الحسین تجمع می کنند و با ذکر «لبیک یا حسین» ارادتشان را به امامشان اعلام می کنند.

مردم مؤمن و متدین شهر قزوین هم از حضور در این تجمع سالانه شیعه جا نمانده و دعوت سالار شهیدان را لبیک گفته اند.

حلاوت پیاده روی اربعین چنان به مزاج مردم قزوین خوش آمده که این مردم با حضور گسترده در حرمین، دل بازماندگان کربلای معلی را به سمت حرم سوق می دهند و آرزوی زیارت حرم را در دل آنها زنده می کنند.

امروز کربلا میزبان میلیونها زائر عاشق از اقصی نقاط جهان اعم از مسلمان، شیعه، سنی، مسیحی و سایر ادیان است تا در سرزمین عشق، جرعه ای از محبت حسین(ع) را درک کنند.

در این میان توفیق زیارت به همه بندگان مومن حضرت نصیب نشده و عده ای نیز از این سفر معنوی بازمانده اند اما آنها نیز به یاد پیاده روی اربعین با همان شوق و ذوق و ارادت در شهرها و روستاهای خود مسیرهای امامزاده ها تا مزار شهدا را پیاده طی می کنند تا به نیت سرزمین کربلا در این حرکت دینی سهیم شوند.

به مناسبت اربعین حسینی مراسم پیاده روی کاروان عزاداران حسینی به سمت تپه نورالشهدا در قزوین برگزار شده است.

همنوا با کاروان کربلا، حرکت کاروان پیاده روی عزاداران حسینی از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) تا مزار هشت شهید گمنام در تپه نورالشهدا (فدک) در روز اربعین حسینی برگزار شده است.

عاشقان و دلدادگان حسینی از مقابل حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین به سمت تپه نورالشهدا حرکت کردند تا با شهدا تجدید بیعت کرده و یاد حسین را زنده نگهدارند.

همچنین تجمع بزرگ عزاداران حسینی درروز اربعین در کاروانسرای تاریخی آوج با حضور باشکوه مردم شهرستان آوج در حال برگزاری است.

دیدن حرم آرام و بی هیاهو سخت است

اگر یک بار در میهمانی اربعین حسین حاضر شوی، دیگر برایت خیلی سخت می‌شود، در زمان‌های دیگر که حرم حسین آرام و بی‌هیاهو است آنجا باشی.
چون حس می‌کنی، تنها در اربعین است که حُرمت حرم حسین حفظ می‌شود؛ در اربعین است که کسی آرام وارد حرم نمی‌شود؛ همه به سر و سینه می‌زنند و در فراق حسین اشک می‌ریزند و ناله سر می‌دهند.

اربعین روز درس آموزی از سالار شهیدان برای رسیدن به سعادت است و درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم ...

اربعین روز عشق ورزیدن، عزاداری در سوگ حسین و عهد بستن برای حرکت در راه و منش سالار شهیدان و برپا داشتن پرچم امر به معروف و نهی از منکر، عدالت، ایثار، نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم در جهان در طول تاریخ و برای همیشه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد