Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:08:45 GMT

اعزام 16 کاوران های پیاده مه ولات به مشهد الرضا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۱۷۵۲

اعزام 16 کاوران های پیاده مه ولات به مشهد الرضا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مه ولات گفت: همزمان با روز اربعین حسینی کاروانهای پیاده علی بن موسی الرضا (ع) مه ولات به مشهد مقدس اعزام میشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیمای مه ولات،عباسعلی فاطمی در گفتگو با خبرنگار ما، از اعزام 14 کاروان پیاده برادران، یک  کاروان دوچرخه سوار و یک کاروان ویژه خواهران همزمان با روز اربعین امام حسین (ع) از مه ولات خبر داد و گفت: همه ساله کاروان های پیاده علی بن موسی الرضا(ع) مه ولات جهت شرکت در مراسمات عزاداری روزهای پایانی صفر به مشهد مقدس اعزام می شوند

وی افزود:امسال نیز 16 کاروان پیاده،یک کاروان دوچرخه سواری و یک کاروان ویژه خواهران از روز اربعین حرکت خود را از مه ولات آغاز کرده و مصافت 200 کیلومتری و به سمت مشهد طی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی تصریح کرد: برای تمامی کاروان ها مجوز تردد صادر شده و با هماهنگی دستگاههای مرتبط (پلیس راه ،اورژانس و هلال احمر)  تمامی اقدامات امنیتی و حفاظتی در طی مسیر حوزه استحفاظی مه ولات تا مشهد صورت می پذیرد و نیز محل های اسکان این کاروان ها از لحاظ ایمنی  کنترل می شود.

 وی بیان کرد: کاروان های پیاده متشکل از سه شهر بردسکن ،انابد،و شهر آباد است و فقط کاروان هایی حق تردد در مسیر را دارند که دارای مجوز و جهت بیمه تمامی اعزا اقدام شده باشد.

وی اظهار داشت: جلسه ای آموزشی برای مسئولین کاروانها برگزار شده و همه مسئولین نسبت به رعایت نکات ایمنی و امنیتی و سایر مباحث توجیه خواهند شد و همه کارون ها دارای رابط فرهنگی و روحانی میباشند و  روحانیون طرح هجرت نیز در این امر مارا یاری خواهند کرد.

سرهنگ ذولفقاری فرمانده انتظامی مه ولات در پایان خطاب به تمامی کاروان های پیاده تاکید کرد:تذکرات امنیتی در غالب بسته های فرهنگی به کاروان های پیاده همچون سالهای گذشته بسته های فرهنگی اهدا گردیده و مواردی که حساسیت ویژه ای داشته برای زائران پیاده طراحی شده که در طول مسیر به کارگیری نمایید

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم