Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس دانشگاه اميرکبير گفت: به نظر مي رسد ادغام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در وزارت علوم موجب ارتقاي دانشگاه هاي علوم پزشکي از نظر علمي مي‌شود اما اينکه چقدر اين ادغام با نيازهاي وزارت بهداشت تطبيق داشته باشد مشخص نيست.
دکتر احمد معتمدي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا در خصوص بحث ادغام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در وزارت علوم اظهار کرد: هر کدام از سيستم‌هاي ادغام يا انتزاع علوم پزشکي از وزارت علوم مزايا و معايبي دارند که بايد در جاي خود بررسي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در گذشته متولي آموزش علوم پزشکي و ديگر رشته‌ها يکي بود و حدود سال 65 تفکيک آموزش پزشکي از وزارت علوم اتفاق افتاد گفت: در آن زمان نيز مخالفت هاي جدي در اين زمينه وجود داشت و موافقان و مخالفاني براي اين موضوع بودند.
رييس دانشگاه اميرکبير ادامه داد: آموزش پزشکي پس از تفکيک از وزارت علوم و تمرکز آن در وزارت بهداشت اشکالاتي دارد و يکي از اشکالات اين است که اولا آموزش استانداردهاي متفاوتي خواهد داشت و ثانيا بار اجرايي که در حال حاضر روي دوش رييس دانشگاه وجود دارد بسيار زياد است و اين مساله کار دانشگاه‌ها را دشوارتر مي‌کند.
وي ادامه داد: مسئوليتهايي که در وزارت بهداشت براي رييس دانشگاه تعريف شده شامل مدير کلي بهداشت و درمان در هر استان نيز هست و اين کار اجرايي سنگيني است که زمان بر است و وقت و انرژي زيادي را از رييس دانشگاه مي‌گيرد که در برابر فرصتي که رييس دانشگاه مي‌تواند براي دانشگاه بگذارد خيلي بيشتر است که اين يکي از معايب تفکيک است.
معتمدي با بيان اينکه وجود دو استاندارد و دو روش براي آموزش يکي ديگر از معايب انتزاع آموزش علوم پزشکي از وزارت بهداشت است، گفت: برخي افراد معتقدند به دليل اينکه حوزه آموزش پزشکي با اجرا متصل است مي تواند با نيازهاي کشور بيشتر تطبيق پيدا کند اما از سوي ديگر مخالفان اين موضوع نيز مي گويند که اين موضوع موجب افت دانشگاه‌هاي علوم پزشکي از نظر علمي خواهد بود.
رييس دانشگاه اميرکبير ادامه داد: بنابراين بايد متخصصين و کارشناسان حوزه وزارت بهداشت و آموزش عالي جوانب موضوع را بررسي کنند و راه حل مناسبي را براي اين کار طراحي کنند.
وي افزود: به نظر مي رسد ادغام موجب ارتقاي دانشگاه هاي علوم پزشکي از نظر علمي مي شود اما اينکه چقدر اين ادغام با نياز هاي وزارت بهداشت تطبيق داشته باشد مشخص نيست و از اين جهت ممکن است عملکرد اين وزارت خانه مقداري افت پيدا کند اما شايد بتوان راه حلي پيدا کرد که هر دو جنبه را پوشش دهد و محاسن بيشتري داشته باشد.
رييس دانشگاه امير کبير گفت: در حال حاضر نمونه‌هايي از آموزش علوم پزشکي بر اساس الگويي که در ايران وجود دارد، در دنيا ديده مي‌شود اما به نظر مي رسد در بيشتر کشورها آموزش پزشکي بر عهده وزارت علوم و آموزش پزشکي و آموزش عالي يکپارچه باشد ولي هر دو مدل در دنيا وجود دارد.
وي افزود: بعضا گفته مي‌شود اگر بخواهيم اينطور پيش برويم بايد دانشگاه هاي صنعتي را هم بدهيم به وزارت صنايع يا مخابرات را بدهيم به وزارت ارتباطات و اين ممکن نيست .
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور