Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:48:28 GMT

نظم مالي در خدمت رساني به زوار حسيني

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۱۹۹۶

نظم مالي در خدمت رساني به زوار حسيني

خبرگزاري آريا -  خيل عظيم جمعيت اين روزها فاصله 80 کيلومتري مابين نجف تا کربلا را پياده طي کردند. امسال از بين 20 ميليون زائر اربعين بيش از دو ميليون نفر را زائران ايراني تشکيل مي دهند و شهرداري تهران به عنوان يکي از متوليان امر مسئول خدمات رساني به اين گروه از زائران است.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، حضور قابل توجه زائران ايراني و رشد 55 برابري آنان طي 6 سال گذشته در مراسم پياده روي اربعين سازمان هاي مختلف از جمله شهرداري تهران را بر آن داشت تا با آماده سازي مرزها و ارائه خدمات رفاهي به زائران امکان برپايي هر چه بهتر مراسم را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين راستا، شوراي اسلامي شهر تهران با تصويب اعتبار 10 ميليارد توماني به مديريت شهري پايتخت اين اجازه را داد تا حداقل امکانات را براي تردد زائران از مرزها و حدفاصل شهرهاي نجف تا کربلا تامين کند.
اسکان 20 هزار نفر از زائران در چادرهاي شهرداري
همچون سنوات گذشته، اقدامات شهرداري تهران در مراسم اربعين ذيل ستاد اربعين کشور انجام مي شود و مسئوليت کميته خدمات شهري بر عهده اين سازمان قرار دارد. بر همين اساس، مديريت شهري اقدامات مربوط به اربعين 96 را با تاکيد بر حفظ ايمني مرزها با حضور آتش نشانان، نظافت محيط با حضور نيروهاي پاکبان و سلامت شهروندان با حضور پرسنل شرکت شهر سالم پيگيري مي کند.
در همين زمينه، مجتبي عبدالهي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران پيشتر با اشاره به اهم اقدامات مديريت شهري در اربعين امسال گفت: امسال نيز همچون سال هاي گذشته مناطق 6، 4، 5، 14 و 2 به ترتيب عهده دار آماده سازي مرزهاي شلمچه، چذابه، مهران، خسروي و شهر کوت در خاک عراق هستند.
وي با بيان اينکه گستره فعاليت هاي شهرداري تهران تنها محدود به مرزها نيست و شامل شهرهاي نجف و کربلا هم مي شود، عنوان کرد: تلاش کرديم با استقرار 40 کيوسک راهنماي زائر و گمشدگان در شهرهاي نجف و کربلا و حدفاصل اين دو شهر تا آن جا که ممکن است به زائران کمک کنيم.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از انتقال 15 دستگاه ماشين سنگين شامل لودر و کاميون، مخازن 1100 ليتري و 220 ليتري به کشور عراق براي جمع آوري نخاله و زباله خبر داد و گفت: يکي از موضوعات مهم در راستاي خدمات رساني به زائران بحث اسکان است. به همين منظور، سازمان بهشت زهرا (س) دو چادر با ظرفيت جمعاً 20 هزار نفر را در دو نقطه از شهر کربلا برپا کرد.
عبدالهي تاکيد کرد: امسال براي نخستين بار تلاش کرديم تا ظرفيت بخش خصوصي را پاي کار بياوريم. از اين رو، با رايزني هايي که با مسئولان بيمارستان نيکان داشتيم، اين بيمارستان پذيرفت تا موضوع درمان زائران را در موکب شهرداري تهران واقع در عمود 828 پيگيري کند.
اعزام 2 هزار نيروي شهرداري به عراق
به گزارش خبرگزاري آريا، يکي از مسئوليت هاي مهم شهرداري تهران در مراسم پياده روي اربعين بحث پاک سازي و نظافت مرزها و شهرهاي نجف و کربلا است. به گفته مجتبي يزداني، مهاون خدمات شهري شهرداري تهران در روز 29 مهرماه هزار نفر از نيروهاي شهرداري به منظور رفت و روب و خدمات رساني به شهرهاي نجف و کربلا اعزام شدند و در روز 8 آبان ماه نيز گروه دوم مشتمل بر هزار نفر به گروه قبلي پيوستند تا کار نظافت با جديت بيشتري در حد فاصل شهرهاي نجف به کربلا انجام شود.
بر اين اساس، در حال حاضر دو هزار نفر از نيروي شهرداري تهران براي نظافت المان ها و پاکسازي شهرها و مسير پياده روي در کشور عراق حضور دارند و تا دو روز بعد از اربعين نيز در محل حضور خواهند داشت.
استقرار 20 دستگاه خودروي سبک و سنگين آتش نشاني در مرزها
تامين ايمني زائران در مرزها و شهرهاي نجف و کربلا و مقابله با هر نوع حادثه احتمالي يکي از مهم ترين ماموريت هاي شهرداري تهران در اربعين امسال است که طبق روال معمول سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر اين وظيفه را بر عهده دارد.
در همين زمينه، سعيد شريف زاده پيشتر با اشاره به ماموريت 100 آتش نشان براي بازرسي از موکب ها و ايستگاه هاي شهرداري و مقابله با هر نوع حادثه براي زائران گفت: در تاريخ 29 مهرماه همزمان با اعزام اولين گروه از پرسنل شهرداري 15 نفر از آتش نشانان در کشور عراق مستقر شدند که از اين تعداد 9 نفر در کربلا و 6 نفر در شهر نجف حضور دارند.
وي تاکيد کرد: همچنين، 17 نفر از آتش نشانان همراه با گروه دوم از پرسنل شهرداري به کشور عراق اعزام شدند که در حال حاضر 6 نفر از آن ها در نجف و 11 نفر در کربلا حضور دارند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به تجهيزات در اختيار آتش نشانان مستقر در شهرهاي نجف و کربلا پرداخت و گفت: از آن جا که تامين امنيت و مقابله با هر نوع حادثه احتمالي بر عهده نيروهاي آتش نشان شهرهاي نجف و کربلا است، امکان ارسال ماشين آلات سنيگن و سبک را وجود نداشت. اگرچه، با توجه به حوادثي که در سال هاي گذشته اتفاق افتاد امسال تجهيزاتي همچون دستگاه هاي تنفسي، لوله و سرلوله هاي آتش نشاني و خاموش کننده هاي پودري و آب و گاز را به شهرهاي نجف و کربلا ارسال کرديم.
شريف زاده در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات شهرداري تهران در راستاي ايمني مرزها پرداخت و تصريح کرد: از تاريخ 8 آبان ماه 16 نفر از نيروهاي آتش نشاني در مرز مهران حضور پيدا کردند و در حال حاضر 5 دستگاه خوردو شامل 3 دستگاه خودروي سبک و 2 دستگاه خودروي سنگين در اين مرز مستقر است.
وي با اشاره به حضور 8 آتش نشان در مرز شلمچه عنوان کرد: همزمان با حضور اين نيروها 3 دستگاه خودرو مشتمل بر 2 دستگاه خودروي سبک و يک دستگاه خودروي سنگين به محل اعزام شده است.
اين مقام مسئول تعداد آتش نشانان حاضر در مرز چذابه را 11 نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون يک دستگاه خودروي سنگين، 3 دستگاه خودروي سبک و يک دستگاه موتور سيکلت براي مقابله با هر گونه حادثه احتمالي در مرز آماده به خدمت هستند.
شريف زاده در پايان گفت: در مرز خسروي نيز 10 نفر از نيروهاي آتش نشان به همراه 2 دستگاه خودروي سنگين، 3 دستگاه خودروي سبک و 2 دستگاه موتور سيکلت اطفايي مستقر شده اند.
البته، آن طور که معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام کرد تمام امکانات موجود در مرز خسروي به دليل انسداد مرز از دوشنبه عصر به مرز مهران منتقل شد.
نظافت مرز مهران با حضور 400 نيروي شهرداري
فارغ از اقدامات معاونت خدمات شهري و امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در کشور عراق، مسئوليت تامين زيرساخت هاي مورد نياز به مناطق 6، 4، 5، 14 و 2 واگذار شد. اهم اقدامات مناطق نيز مربوط به نصب سرويس هاي بهداشتي، حمام و نظافت مرزها و در مواردي آماده سازي پارکينگ است. در همين رابطه، شهرداري منطقه 14 با بهره برداري از پارکينگ پايانه مرزي چذابه با گنجايش 2000 خودرو و شهرداري منطقه 5 با اعزام 400 نيروي اجرايي و خدماتي براي نظافت مرز مهران به عنوان پرتردد ترين مسير مواصلاتي ايران به عراق تلاش کردند تا خدمات رفاهي ويژه را به شهروندان ارائه دهند.
البته، شهرداري تهران امسال براي اولين بار در دو شهر کوفه و کوت نيز خدماتي را هر چند به شکل محدود ارائه داد. به گفته محمد حسيني، مسئول ستاد کمپ کربلا در حال حاضر 88 نيروي خدماتي شهرداري تهران در شهر کوفه حضور دارند و به نظافت شهر مشغول اند. شهرداري منطقه 2 نيز بنا بر موقعيت شهر کوت و تردد زائران ايراني از اين شهر با اعزام 66 نفر از کارکنان در قالب نيروهاي خدماتي و 20 مخزن 1100 و 120 ليتري زباله اقدام به جمع آوري پنج تن زباله و نخاله کرد.
اقدامات خدماتي شهرداري تهران امسال نيز همچون سال هاي گذشته با بسيج تمامي بخش ها انجام شد و نيروهاي حاضر در عراق و مرزها قرار است دو روز بعد از اربعين به تهران بازگردند. آن چه در اين ميان اهميت دارد اين است که به گفته مسئولان شهرداري برنامه هاي امسال تفاوت چنداني با سال هاي قبل ندارد اين ادعا در حالي است که سال گذشته به گفته مجتبي عبدالهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران 15 ميليارد تومان براي مراسم اربعين در نظر گرفته شد که اين مبلغ 10 ميليارد بيشتر از مصوبه شورا بود. امسال اما شورا و شهرداري تاکيد دارند تا خدمات شهرداري مبتني بر بودجه مصوب که 10 ميليارد تومان است، باشد. بايد ديد ارزيابي زائران از خدمات اربعين 96 شهرداري چيست و شهرداري تا چه اندازه در هزينه کرد بر اساس مصوبه شورا موفق بود.
.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است