Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:46:58 GMT

پیاده‌روی اربعین خار چشم دشمنان است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۳۳۶۵

پیاده‌روی اربعین خار چشم دشمنان است

امام جمعه موقت زنجان به اهمیت مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی با شکوه اربعین خار چشم دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان اظهار داشت: 19 آبان ماه مصادف با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه است و 23 آبان ماه به روز حمایت از بیماران کلیوی و روز دیابت اختصاص دارد که باید این بیماران مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارتحال ملکوتی آیت‌الله‌العظمی سید محمدحسین طباطبایی اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی صاحب تفسیر المیزان و دارای ویژگی‌های بارزی از جمله علم، تقوا، دیانت و بصیرت بود و جامعه هنوز به آگاهی لازم نرسیده تا به عمق وجود عرفانی و معنوی ایشان پی ببرد.

امام جمعه موقت زنجان به گسترش وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: 25 مهرماه به نام روز وقف نامگذاری شده و هفته وقف از این روز آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دور نخست گفت‌وگوی سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان در سال 2016 در باکو برگزار شد ابراز کرد: دور دوم این گفت‌وگوها هفته گذشته به میزبانی ایران برگزار شد.

موسوی به موضع‌گیری اخیر ترامپ اشاره کرد و گفت: هر کسی که از عقل سالم و تفکر صحیح برخوردار باشد متوجه می‌شود که رفتار و گفتار ترامپ کم‌عقل برای ایجاد تشنج در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ ایران و حزب‌الله را تروریست خوانده بیان کرد: این در حالی است که حزب الله و همین طور ایران جلوه تقوا و صبر است و انسان‌های پاکباز و جوانان آگاه و بصیر را جزو تروریست قرار داده است.

امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد: برخی مسئولان کشور که در مقابل آمریکا مسامحه می‌کردند با رفتار و گفتار آمریکایی‌ها به این امر واقف شدند که آمریکا دشمن ماست و اهل سازش و مذاکره نیست.

موسوی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد از ملت ایران و منابع آن بهره‌کشی کند عنوان کرد: ما یا باید نوکر به تمام معنای آن‌ها شویم یا مانند سرور آزادگان و سالار شهیدان به جای اینکه در مقابل یزیدیان سر تعظیم فرود آوریم، راه عزت را انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما تربیت شده مکتب اسلام هستیم ابراز کرد: ما در مقام مخاصمه و جنگ با هیچ کس نیستیم و برای اینکه عزت و احترام ما حفظ شود زیر بار ذلت نمی‌رویم‌.

امام جمعه موقت زنجان امام حسین (ع) را هدف اصلی مراسم اربعین خواند و گفت: رنج مسافرت، هزینه‌های جانی و مالی، فشارهای روحی و جسمی همه بهانه‌ای برای حسینی بودن در عمل و گفتار است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در کربلا برای پیاده‌روی اربعین 25 میلیون نفر برآورد شده است بیان کرد: این پیاده‌روی و مراسم باشکوه خار چشم دشمنان است و از همه کشورها از جمله ایران و عراق جمعیتی بالایی در آن حاضر شدند.

موسوی جمعیت اعزام شده از ایران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین را بیش از 2.5 میلیون نفر برشمرد و گفت: اهمیت و اجر زیارت اربعین امام حسین(ع) به قدری است که پیر و جوان، مرد و زن و حتی افراد ناتوان در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

R41375/P1357/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه سلماس با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم کودکش    به جنایات خود ادامه  می دهد و کودکان و زنان بی گناه را قتل عام میکند.

حجت الاسلام طباطبایی  در ادامه عملیات وعده صادق را از موفق ترین عملیات های سپاه عنوان کرد و گفت: این عملیات نشان داد جمهوری اسلامی ایران در مقابل هجمه های دشمنان ایستاده است .

او اضافه کرد:  جمهوری اسلامی بدنبال جنگ نیست و اگر دشمنان بخواهند منافع مردم ایران  را مورد حمله قرار دهند بدانند پاسخ دندان شکن دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند