Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی 7ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از5 میلیون و 400 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاههای ذیربط در حل برخی از موضوعات و مسائل مرتبط با ترانزیت در کنار توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در کشور به ویژه در بخش ترانزیت سوخت، طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، بیش از یک میلیون و 600 هزار تن مواد نفتی و حدود 3 میلیون و 800 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین کالاهایی عبوری نظیر مازوت، انواع پارچه، قطعات اتومبیل، برنج ، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با یک میلیون و 950 هزار تن معادل ۳۶/۱ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با 19 درصد و بازرگان با 5 / 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند .

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماههای گذشته سال جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده های نفتی بوده است .

وی با قدردانی از تلاش‌های بخش خصوصی مرتبط با امر ترانزیت کالا در کشور، خاطرنشان کرد: از سر گیری ترانزیت فرآورده های سوختی از مسیر جمهوری اسلامی ایران و تلاش و فعالیت بخش خصوصی و تشکل های صنفی درحوزه حمل‌ونقل بین المللی درکنار اقدامات و رایزنی های بین المللی و منطقه ای گسترده‌ حاکمیتی از دلایل عمده افزایش میزان ترانزیت از کشور بوده است.

نفیسی ابراز امیدواری کرد با حل و فصل مسالمت آمیز برخی از موضوعات منطقه ای که اخیراً باعث وقفه ای کوتاه در ترانزیت ورودی برخی از کالاها از مرزهای غربی کشور شده است، مجدداً این روند صعودی ترانزیت برای ماههای آتی نیز حفظ گردد .

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی