Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۴ کارکرد ویژه زیارت گفت: افزایش معرفت و آگاهی به معارف دینی و مقام پیشوایان دینی ازجمله این کارکردها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله مباحث آثار پیاده‌روی و زیارت اربعین را در گفتگوهایی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دنبال می‌کنیم، در شش بخش قبلی این مصاحبه به ابعاد اخلاقی و تربیتی و معنوی این آئین معنوی پرداخته شد و در این گفتگو به تشریح برخی دیگر از آثار زیارت اربعین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از فرهنگ های اختصاصی اهل بیت(ع)، فرهنگ زیارت است، اظهار داشت: زیارت به معنای دیدار، اظهار ارادت و احترام و کسب فیض از پیشوایان دین است.

وی با بیان اینکه زیارت کردن با قصد قربت؛ عبادت و عملی پسندیده است، تصریح کرد: زیارت نشانه وفاداری به آرمان ها و به جای آوردن حق ولایت و حق پیمان ولایت است.

زیارت های سفارش شده

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه زیارت با این اعتقاد انجام می شود که زیارت شونده، حی است، افزود: «اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ وَ تَسْمَعُ کَلامِی وَ تَرُّدُ سَلامی»؛ به این معنا است که زیارت شونده علم به حضور زائر دارد و زنده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به زیارت های سفارش شده گفت: زیارت خانه خدا یعنی به جای آوردن حج عمره و تمتع و طواف، زیارت پیامبر اکرم (ص)، زیارت ائمه و انسان های مومن و زیارت اربعین سفارش شده است.

وی در ادامه به آداب زیارت اشاره کرد و افزود: معرفت به زیارت یکی از این آداب است، یعنی زیارت «عارفاً بحقه» باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه داشتن طهارت یکی دیگر از آداب زیارت است، از جمله اینکه وضو گرفته و غسل زیارت را به جا آوریم، اظهار داشت: رعایت حرمت از دیگر آداب زیارت است، به این معنا که به هنگام زیارت اذن دخول بگیریم و آهسته و با طمأنینه وارد حرم شویم.

آثار و فواید زیارت

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و فواید زیارت اشاره کرد و گفت: زیارت کارکردهای مختلفی در زندگی انسان دارد، از جمله کارکرد های تربیتی، معنوی و اجتماعی و سیاسی.

وی داشتن ثواب، نورانیت دل، توفیق توبه و ترک گناه، اصلاح نفس و به یاد خدا و مرگ افتادن را از جمله کارکرد های معنوی زیارت برشمرد و تصریح کرد: افزایش معرفت و آگاهی به معارف دینی و مقام پیشوایان دینی از کارکردهای تربیتی زیارت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تحکیم رابطه ولایی بین انسان و اولیای الهی و ارائه الگوی تربیتی مناسب به جامعه را از دیگر کارکردهای تربیتی زیارت برشمرد و افزود: زنده نگه داشتن روحیه حماسی، دلاوری و شجاعت در فرد و جامعه از جمله کارکردهای اجتماعی و سیاسی زیارت است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: ترویج روحیه حق طلبی و عدالت خواهی، حفظ ارزش ها و آرمان ها و ایجاد امید و امیدواری در شرایط سخت و طاقت فرسا را از دیگر کارکردهای اجتماعی و سیاسی زیارت برشمرد.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) پیرامون ثواب و اهمیت زیارت امام حسین(ع) می فرماید «لا تدع زیارة الحسین بن علی علیهما السلام و مر أصحابک بذلک یمد الله فی عمرک و یزید فی رزقک و یحییک‌ء الله سعیدا و لا تموت الا شهیدا» یعنی «زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن وبه دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزی و رزقت را زیاد کند و خدا تورا با سعادت زنده دارد و نمیری مگر شهید شوی»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند

در پی حملات حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی شهردار کریات شمونه که امروز در معرض موشک‌های مستقیم مقاومت قرار گرفته رهبران رژیم اسرائیل را تهدید به شورش بزرگ کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، بعد از شلیک ده‌ها فروند موشک از خاک لبنان به سوی الجلیل و سقوط بسیاری از آنها بر روی ساختمان‌ها و خودروهای موجود در کریات شمونه، شماری از شهرک نشینان زخمی ‌شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، حمله موشکی جدید منجر به آسیب رسیدن به زیر ساخت‌های موجود در این شهرک و قطع کامل برق آن شد.

شاهدان به هاآرتص خبر دادند که دست کم 40 فروند موشک به سوی این شهرک شلیک شده است، این در حالی است که ارتش اسرائیل در بیانیه خود ادعای رهگیری برخی از آنها را کرده است.

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

در همین رابطه افیخای اشترن شهردار کریات شمونه به رسانه‌ها گفت: آنهایی که تصور می‌کنند ساکنان کریات شمونه هتل‌های محل اقامت خود را ترک کرده و (زیر این آتش) به شهرک باز خواهند گشت، سخت در اشتباه هستند، اگر تصمیم جدی در رابطه با سرنوشت و آینده ما گرفته نشود، اعتراضات و درگیری‌‌هایی که در تقاطع کاپالان تل‌آویو شاهد آن هستیم، در مقابل اعتراضاتی ما برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، از این پس یک بازیچه بچگانه خواهد بود.

گابی نعمان رئیس شورای شهرک شالومی هم گفت: آنانی که تصور می‌کنند می‌توان حزب الله را از طریق توافق متوقف کرد فریب خورده و در اشتباه هستند، ارتش باید کاری برای ما انجام دهد.

تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب‌اللهسیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است