Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:12:23 GMT

امام جمعه جدید شهرستان بهاباد معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۴۶۵۷

امام جمعه جدید شهرستان بهاباد معرفی شد

آیین معارفه امام جمعه جدید بهاباد حجت ‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان بهاباد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، عباس اقبال فرماندار بهاباد روز جمعه در آئین تکریم و معارفه امامان جمعه پیشین و جدید بهاباد که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد اظهار داشت: جایگاه رفیع امامت جمعه و نماز جمعه بر همگان روشن و مبرهن است و جا دارد که یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اقبال با اشاره به اینکه نماز جمعه یک نماز عبادی و حکومتی است اظهار داشت: در قرآن آمده است هنگامی که در روز جمعه ندای اذان را می‌شنوید به سوی میعاد گاه‌های نماز جمعه حرکت کنید.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه یکی از دستورات برجسته قران کریم است افزود: نماز جمعه یکی از برجسته‌ترین دستورات در قرآن کریم است و نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر که امام جمعه فرمانده آن است به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه، تریبون امامت و ولایت است که به واسطه نقش و جایگاه مهمی که در جامعه دارد، همواره پیگیر تحقق منویات و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

اقبال افزود: برپایی نماز جمعه یکی از فرصت‌های کم نظیر در مسیر وحدت مسلمانان و پایگاهی فرهنگی برای رشد فکری و سیاسی افراد است و مردم و مسئولان باید با حضور در این پایگاه مهم سیاسی – عبادی، به تقویت جایگاه آن بپردازند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این آئین با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستان گفت: نماز جمعه برکات فراوانی از حیث مادی و معنوی دارد و بزرگترین پیام آن، دمیدن روح تقوا به جامعه است.

حجت الاسلام رضا شریفی عنوان کرد: حفظ این جایگاه سبب می‌شود دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود عقب‌نشینی کند و باید از تریبون نماز جمعه که تریبون ولایت فقیه است، پاسداری و از آن در جهت ایجاد وحدت ، وفاق و جلوگیری از اختلاف و تشتت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه انتظار ظهور و اعلام آمادگی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است گفت: جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه مربوط به امام معصوم است و در زمان غیبت فقیهی که بصیرت داشته و مسؤول اداره امور جامعه است.

شریفی تصریح کرد : نماز جمعه و تشکیل صفوف نماز جمعه یکی از نعمات بزرگ خداوند متعال برای مسلمانان است که بر ما ارزانی فرموده است و حضور حداکثری سبب از بین رفتن روحیه دشمنان و وحدت مسلمانان می‌شود.

در پایان جلسه شورای اداری از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سیف الله دهقانی امام جمعه سابق بهاباد قدردانی و حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی به امامت جدید جمعه بهاباد معرفی شد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بیش از این امامت جمعه شهرهای شهربابک در استان کرمان و شهر شاهدیه یزد را بر عهده داشت.

جلسه شورای اداری بهاباد به یاد شهید محیط بان علی اکبر قنبری زاده و با حضور فرماندار و امام جمعه و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد و اعضای شورای اداری در سالن پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد.

در ادامه این مراسم سید محمود میرابوالقاسمی رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد نیز از زحمات امام جمعه سابق قدردانی و انتصاب امام جمعه جدید را تبریک گفت.

انتهای پیام/

R41376/P1357/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد