Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@02:41:50 GMT

دلیل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۴۷۷۴

به گزارش پارس نیوز،

سمیع الله حسینی مکارم در جمع خبرنگاران در کربلا درباره نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران در کشور عراق در ایام اربعین گفت: با تغییر مدیدیت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود که ضمن تداوم حرکتی که آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی نیز بهتر شود.


وی درباره اینکه چرا شهرداری‌ها باید به برگزاری مراسم اربعین ورود کنند؟ گفت: ستادی در وزارت کشور تشکیل شد که هدفش خدمت رسانی به زائران بود، در آنجا وظایف میان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تقسیم بندی شد و شهرداری تهران هم‌گوشه‌ای از کار را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مالی شهردار تهران با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در مراسم اربعین سال‌های گذشته گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران هم تجربه کافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه کافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج کشور شهرداری تهران حضور پررنگتری داشته باشد. درهمین راستا ما پنج نقطه را در مرز مشخص کردیم.


وی ادامه داد: در کوت عراق 600 دستگاه اتوبوس مستقر کردیم و 70 نیروی خدماتی، چهار چادر بزرگ اقامتی، 10 مخزن 110 و 10 مخزن 120 لیتری و همچنین امکانات رفاهی و درمانی داشتیم. 18 هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پارکینگ آماده کردیم. در مرز مهران نیز 400 نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم شش منبع آب 10هزار لیتری را برای استفاده زائران مستقر کردیم.. 65 سرویس بهداشتی و 25 حمام هم در این مرز ایجاد شد.


معاون شهردار تهران گفت: در شلمچه 50هکتار پارکینگ، 200 سرویس بهداشتی و 10 چادر با طرفیت 250 نفر را به همراه 200نیروی داوطلب مستقر کردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند. در مرز خسروی با 3000 پارکینگ و 200 چادر بهداشتی میزبان زائران اربعین بودیم.


حسینی مکارم ادامه داد: در مجموع 700 اتوبوس برای جابه جایی ها، 130 پایگاه آتش نشانی، 100 پزشک و چهار مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.


معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر کوفه، نجف و کربلا نیز گفت: در نجف و کربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار کربلا، 300نفر را در نجف و 500 نفر را در کربلا مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه ما با دو هدف خدمات رسانی وظیفه دینی و ملی، خدمات رسانی کردیم، گفت: در داخل کشور یکی از وظایف ما خدمات شهری است؛ هم جا به جایی مردم و هم جمع و دفع زباله برای تامین سلامت شهروندان. وقتی جمع کثیری از مردم به کربلا و نجف می آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت آن ها است. از سوی دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین، اقتدار شیعه و اسلام را نشان می دهد و وظیفه ماست که در این حرکت عظیم مشارکت کنیم.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر

تین نیوز

آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات سفر در نوروز با حضور مدیران اجرایی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، در این مراسم که با حضور مسئولین استانداری و شورای شهر تهران برگزار شد اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران در شهر تهران معرفی و تقدیر شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان