Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:04:21 GMT

اوضاع ترافیکی مرزها و تدابیر برگشت زوار/تصاویری از مهران تا کربلا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۹۰۵۵

اوضاع ترافیکی مرزها و تدابیر برگشت زوار/تصاویری از مهران تا کربلا

‍‍‍‍‍‍

بازگشت زوار از مرز یک‌میلیون گذشت و تمهیدات برای بازگشت موج دوم زائران فراهم‌شده است، در این گزارش تصاویری از مرز مهران تا قلب کربلا را می‌بینید.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل آخرین آمار صدور ویزا، ارائه خدمات به زائران، روند برگشت زائران و اعمال محدودیت‌های ترافیکی، برقراری امنیت در مرزها، فوت ۵۰ زائر و برخی از اخبار مرزهای کشور برای تردد در ایام اربعین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع‌بندی آمار صدور ویزا و خروج از مرز

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه به جمع‌بندی آمار صدور ویزا و زائران خارج‌شده از مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: در آخرین جمع‌بندی‌ها اعلام شد که دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۰۹ روادید صادرشده است همچنین دو میلیون و ۳۷۴ و ۲۴۵ خروجی از مرزهای ایران داشته‌ایم که این رقم با احتساب ۵۷ هزار و ۳۶۸ نفر خارجی هستند که از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران خارج‌شده‌اند.

شهریار حیدری افزود: اگر عدد خروجی بیشتر از روادید است با احتساب آمار زوار خارجی بوده، درعین‌حال حدود ۳۵ هزار نفر هم تا دیشب به هر دلیلی نتوانسته‌اند از روادید اربعین استفاده کنند که این زائران می‌توانند بعد از اربعین از ویزا استفاده کنند.

به گفته وی به‌رغم همه تأکیدات تعدادی به‌صورت غیرمجاز از مرزهای غیررسمی قصد خروج از کشور به سمت عتبات داشتند که توسط مرزبانی کشور عراق دستگیر و تحویل مقامات قضایی ایران شدند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین  با تأیید این مطلب از مدیریت صحیح دستگاه‌های انتظامی در جلوگیری از خروج غیرقانونی زوار هم‌ سخن گفت و تأکید کرد: امسال یکسری زیرساخت‌ها ایجاد شد و با نقش کلیدی نیروی انتظامی جلوی این قضیه را گرفتیم.

افزایش ۳۰۰ هزار نفری صدور ویزا

حسین ذوالفقاری با بیان اینکه دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا جمع شده‌اند اما کنسولگری‌ها و سفارت عراق فعال هستند گفت: امسال ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا برای زوار صادر شد، این در حالی است که سال گذشته برای ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر ویزا صادرشده بود که امسال این تعداد ۳۰۰ هزار نفر افزایش‌یافته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین به ارائه آماری از خدمات انجام‌شده در این ایام هم پرداخت و افزود: امسال ۵۵ میلیون وعده غذایی با کمک مردم، هیئت‌های مذهبی و سازمان‌ها برای مدت ۲۰ روز تدارک دیده شد، تا روز جمعه موکب‌های عراقی فعال هستند و از بعدازظهر موکب‌ها را جمع می‌کنند، لذا از این زمان به بعد امکانات و خدمات بیشتری را پیش‌بینی کرده‌ایم تا مردم مجبور نشوند به‌فوریت عراق را ترک کنند.

وی به پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان زائران هم در روزهای پیش رو اشاره کرد و گفت: همچنین ظرفیت اسکان برای  ۱.۵ میلیون نفر  را پیش‌بینی کردیم، به این دلیل که اگر یک زمانی ناوگان حمل‌ونقل جوابگوی جمعیت نباشد، زوار را در مرزها اسکان دهیم و پذیرایی کنیم.

ذوالفقاری به بیمه زوار هم اشاره‌ای کرد و افزود: یک‌میلیون نفر از زوار خود را بیمه کرده‌اند، برخی دفاتر که مستقیماً با سفارت عراق کار می‌کردند، هزینه بیمه را از افراد نمی‌گرفتند؛ این موضوع هم خلاف قانون نبود. اکثر افرادی که در تصادفات این مدت مصدوم شده‌اند، بیمه نیستند.

خودپردازها پول ندارند

میرمسعود حسینیان هم با اشاره به اینکه موج برگشت زوار اوج گرفته، گفته است: در حال حاضر تعداد زیادی از زوار در کربلا حضور دارند و جمعیت متراکم است و  با توجه به حجم زوار و کمبود مالی دستگاه‌های خودپرداز مشکلی در ارائه پول ایجادشده است.

سرکنسول ایران در عراق افزود: در حال پیگیری هستیم تا ظرفیت خودپردازها افزایش یابد و مشکل مالی زوار حل شود. همچنان با مشکل گمشدگان مواجه هستیم؛ تعداد زیادی از افراد بدون شناسایی موکب‌ها خارج‌شده‌اند و وسایل خود را در موکب‌ها جاگذاشته‌اند، به زائران توصیه می‌کنیم تا در حفظ و حراست پاسپورت خود بکوشند و مدیریت پول داشته باشند.

بازگشت بیش از یک‌میلیون زائر

«حجم تردد زوار فروکش کرده و عمده زائران در حال برگشت به کشور هستند» این را پنج‌شنبه معاون عملیاتی مرزبانی ناجا گفت و افزود: از روز گذشته با موج بازگشت زائران از کربلا و عتبات عالیات مواجه بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا فردا این روند پرحجم زائران را شاهد باشیم.بر اساس آخرین آمار بیش از یک‌میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند و به نظر می‌رسد که تا پایان ۱۹ آبان ماه این حجم فروکش کرده و عمده زائران به کشور بازمی‌گردند.

 سردار جلال ستاره ادامه داد: خوشبختانه امسال با همت نیروهای مرزبانی و سایر واحدهای نیروی انتظامی و به‌ویژه قانون مداری خود زائران؛ افراد با مدارک قانونی به مرزها مراجعه کرده بودند و هیچ مشکلی وجود نداشت در آن‌سوی مرز نیز بر اساس گزارش زائران، مسئولان عراقی رفتار مناسبی با زائران ایرانی داشته‌اند درزمینهٔ تدارک تمهیدات لازم برای بازگشت زائران نیز گیت‌های کشور عراق فعال‌شده است و گیت‌های گذرنامه ایران نیز آمادگی لازم را دارند.

فرمانده قرارگاه اربعین هم با تأیید این مطلب از بازگشت یک‌میلیون زائر اربعین به کشور خبر داده و  گفته است: موج بازگشت زوار از روزهای گذشته آغازشده و تا بامداد پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه حجم بازگشت‌ها افزایش پیداکرده  و حجم ورودی به کشور در مرزها به‌ویژه در مرز مهران پرحجم است که طی یک تا دو روز آینده بازگشت زوار با حجم بالا ادامه دارد.

به گفته سردار محسن فتحی زاده شرایط برای بازگشت زائران فراهم است، نکته‌ای که مورد تأکید اکثر همکاران است، این بوده که زوار خسته هستند و نشاط لازم برای رانندگی را ندارند؛ لذا توصیه می‌شود استراحت کافی کرده و سپس به‌طرف مقصد خود حرکت کنند. سعی کرده‌ایم با یک‌طرفه کردن مسیر مهران به ایلام، زوار با آرامش بیشتری حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

پایش هوایی مرزها

«به‌منظور تأمین مرزها در موج بازگشت نیز همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی بسیج شده‌اند»، رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این موضوع از تمهیدات پلیس پیشگیری برای مدیریت جمعیت و بهره‌گیری از امکانات پایش هوایی در مدیریت راه‌ها هنگام بازگشت خبر داد و گفت: پلیس پیشگیری با آمادگی کامل برای مدیریت بازگشت زوار به کشور حاضر است و با در دست داشتن «ابتکار عمل» و «کنترل راه‌ها» می‌تواند در هرلحظه اقدامات لازم را برای کنترل لایه به لایه جمعیت هنگام برگشت زوار صورت دهد.

 به گفته سردار محمد شرفی طرح‌های نهایی پوشش‌های انتظامی و ترافیکی برای تسهیل روند بازگشت زائران تدوین و وظایف هریک از یگان‌های تابعه،  به آن‌ها ابلاغ و تفهیم شده است و با پایش هوایی که توسط فرماندهان ناجا به‌صورت مرتب از محورها و مسیرهای بازگشت انجام می‌گیرد، امکان اتخاذ بهترین تصمیم و اصلاح مسیرهای حرکتی زائران به‌خوبی فراهم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی، در مورد تمهیدات ترافیکی که برای تسهیل بازگشت زائران اعمال‌شده بیان کرد: در این راستا هماهنگی‌های بسیاری با مسئولان استانی، شهرستان‌ و همچنین واحدهای خدمات شهری انجام‌گرفته است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوان تمامی ظرفیت‌های موجود را در اجرای این مأموریت حساس به کار گرفت. در هنگام بازگشت نیز بار سنگینی بر دوش پایانه مرزی مهران و استان ایلام قرار خواهد گرفت پلیس پیشگیری نیز مانند سایر بخش‌های نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به این پایانه مرزی دارد.

جلوگیری از ورود کالای قاچاق

به گفته جانشین پلیس آگاهی ناجا هم بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان پلیس آگاهی اعم از ستادی و سراسر کشور در قالب ۷۱ تیم از گشت‌های خودرویی و موتورسوار محسوس و نامحسوس به استان‌های هدف برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران اربعین به پایانه‌های مرزی اعزام شدند و تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی به‌صورت مجزا با تجهیزات در پایانه‌های سه‌گانه مرزی حضور دارند و  به‌منظور برخورد با خودروهای سرقتی و توقیفی، خودروهای مجهز به پلاک خوان نیز در شهرهای مرزی، پارکینگ‌ها و پایانه‌ها به‌صورت ثابت در ورودی و خروجی استان‌های هدف مستقر هستند.

سردار مسعود منفرد افزود: طی این مدت، کارآگاهان پلیس، مأموریت‌های محوله را درزمینهٔ کشف خودروهای سرقتی، دستگیری سارقان و استرداد اموال به مال‌باختگان، انهدام باندهای حرفه‌ای جیب‌بر، کیف‌قاپ زن و همچنین شناسایی و ارجاع سارقان تحت تعقیب به مقامات قضائی را به نحو احسن انجام داده‌اند و نیروی انتظامی تمام توان خود را برای آسایش و احساس امنیت زائران گذاشته تا آن‌ها با آسایش و طیب خاطر به زیارت رفته و صحیح و سالم به کشور بازگردند و کارکنان ستادی پلیس آگاهی ناجا نیز از حوزه‌های مختلف برای هر چه کامل‌تر شدن این مأموریت به استان‌های مزبور اعزام‌شده تا با کمک به همکاران خود از دشواری مأموریت‌های محوله کاسته شود.

سردار  منفرد تأکید کرد: پلیس آگاهی در بازگشت زوار به ایران نیز از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه که اولویت اول این پلیس است، جلوگیری می‌کند، افراد سودجو با سوءاستفاده از نیت پاک زائران با وعده‌های دروغین و کلاه‌برداری در امر تهیه روادید از آن‌ها اخاذی می‌کنند. نظارت بر نحوه عملکرد کسانی که در این پارکینگ‌ها کار می‌کنند نیز، بر عهده پلیس آگاهی است؛ کارآگاهان به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا اموال مردم در امان باشد.

استقرار ۱۴۰۰ اتوبوس در مرزها

پیش‌بینی ناوگان حمل‌ونقل موردنیاز ازجمله مهم‌ترین ضرورت‌هایی است که برای بازگشت زائران از مدت‌ها قبل پیش‌بینی‌شده است، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در همین رابطه از پیش‌بینی  ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزها خبر داد و گفت:‌ همه دست‌اندرکاران ستاد مرکزی اربعین فعالیت دارند و مرتب مسائل و مشکلات مرزها را رصد می‌کنند، بار ترافیکی تردد زائران روان گزارش‌شده است و تمام امکانات نیز برای پذیرایی و اسکان زائران مهیا است.

شهریار حیدری افزود: اتوبوس‌ها در مرزها حضور دارند و به‌محض ورود زوار آن‌ها را انتقال می‌دهند و اتوبوس‌های دیگر جایگزین می‌شوند،  تاکنون خلائی در انتقال زوار پیش نیامده است و زوار معطل اتوبوس و مینی‌بوس نشده‌اند، موکب‌ها و محل‌های اسکان تا روز دوشنبه برقرار هستند و ارائه خدمات می‌دهند و زائران برای بازگشت عجله نکنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین هم با تأیید این نکات، تأکید کرد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده طی روزهای اخیر موج بازگشت زائران اربعین حسینی شروع‌شده و طبیعتاً در سه روز آینده به کشور برمی‌گردند، با توجه به وضعیت موجود در حال حاضر، هزار و ۱۰۰ اتوبوس در مرز مهران، ۲۰۰ اتوبوس در شلمچه و به همین میزان نیز در مرز چذابه مستقر هستند.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح نیز گفته است: یک روز قبل از اربعین شهادت امام حسین(ع) تا یک روز بعدازآن، با موج بازگشت زائران مواجه هستیم و به همین منظور تعدادی ناوگان در کربلا پیش‌بینی‌شده که زوار را به‌صورت رایگان به مرزها انتقال می‌دهد.

به گفته سردار سید مجید میر احمدی تعداد قابل‌توجهی اتوبوس و خودروهای مطمئن که می‌تواند جمعیت را منتقل کنند، در آن‌سوی مرز توسط سپاه پیش‌بینی‌شده که به‌طور رایگان زوار را از کربلا به مرزها منتقل می‌کند در این‌سوی مرز نیز بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را آماده کردیم، تعدادی خودرو نیز پیش‌بینی‌شده که زائران را از مرز مهران تا پایانه برکت که ۱۱ کیلومتر است، منتقل کند.

ترافیک سنگین باشد محور ایلام یک‌طرفه می‌ماند

رئیس پلیس راهور کشور هم گفته است که همه تمهیدات برای بازگشت زائران در سه مرز مهران شلمچه و چذابه اندیشیده شده تا زائران عزیز بتوانند با سهولت در مرزها تردد داشته باشند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

 سردار تقی مهری افزود: در اربعین امسال شاهد تردد روان زائران در خروج از کشور بودیم و امیدواریم این روند در بازگشت نیز تداوم یابد، طرح ویژه ترافیک اربعین حسینی(ع) با همکاری سازمان‌های خدمات رسان و با محوریت پلیس راهور به اجرا گذاشته شد از مردم ولایتمدار و مهمان‌نواز ایلام هم که با همراهی خود زمینه تردد روان زائران را فراهم کردند قدردانی می‌کنیم.

به گفته وی به دلیل تسهیل در تردد برای زائرین و از سوی دیگر به دلیل کم‌عرض بودن جاده‌های ایلام محور مهران به ایلام را یک‌طرفه کردیم و مسیر ملکشاهی نیز به سمت مهران یک‌طرفه است، به‌صورت میدانی وضعیت جاده‌ها بررسی می‌شود تا زمانی که ترافیک سنگین باشد، این محور یک‌طرفه می‌ماند و بنا به وضعیت موجود آن را به حالت عادی برمی‌گردانیم.

ترافیک مسیرهای منتهی به مرز پرحجم است

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا هم با اشاره به وضعیت راه‌ها، اظهار کرد: بار بازگشت مسافران از مرز مهران نیمه سنگین و از مرزهای چذابه و شلمچه پرحجم گزارش‌شده است.

وی افزود: تردد در محور چذابه - بستان - سوسنگرد پرحجم است؛ وضعیت ترافیکی در محورهای سرابله - حمیل - اسلام‌آباد - ماهیدشت پرحجم گزارش‌شده است. همچنین محور شلمچه - خرمشهر- اهواز نیز دارای وضعیت ترافیکی پرحجم گزارش‌شده است.

رحمانی همچنین با اعلام بارش باران در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل گفت:‌ مه‌گرفتگی در محورهای هشترود و بستان‌آباد در آذربایجان شرقی، ماکو در آذربایجان غربی و همچنین اسالم به خلخال و اردبیل به آستارا در استان اردبیل مشهود است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور  هم با تأیید این مطلب افزود: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و همچنین گزارشات دریافتی از گشت‌های راهداری که در طول مسیرها و محورهای مختلف کشور در حال تردد و گشت زنی هستند؛ ترافیک سنگین و نیمه سنگینی در محورهای منتهی به مرزها گزارش‌شده است.

به گفته رحمان صادقی در محورهای منتهی به مرز مهران، ازنظر ترافیکی در محور صالح آباد-ایلام و اسلام‌آباد -ایوان و سه‌راهی شباب به سمت حمیل شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم. محور مهران به سمت صالح‌آباد شاهد ترافیک سنگین است.

وی افزود: اما در محور شلمچه به سمت خرمشهر در محدوده پایانه مرزی شاهد ترافیک سنگین هستیم و در استان کرمانشاه نیز در محور کرمانشاه-بیستون-سرابله و سه‌راهی حمیل، ترافیک نیمه سنگین گزارش‌شده است.

فوت ۵۰ زائر

پلیس راهور در حالی بارها به زائران توصیه کرده است که از عجله و پرهیز از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری کنند که پنج‌شنبه هم چند تصادف رانندگی تعدادی مصدوم بر جای گذاشت، به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت شرایط جاده‌ای عراق و جمعیت بالای زائران، مراسم پیاده‌روی اربعین را آبستن حوادثی خواهد کرد و متأسفانه تاکنون شاهد فوت ۵۰ نفر از هم‌وطنان در اثر حادثه و یا به‌صورت طبیعی بوده‌ایم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

به گفته  محسن نظافتی ۴۰ نفر از طرف کمیته ثبت‌نام و اعزام به‌عنوان مأمور کارگزاری بیمه ایران در کنار همکاران هلال‌احمر و کمیته بهداشت و درمان برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقرشده‌اند، نمایندگان شرکت کارگزاری بیمه ایران را در کنار همکاران کمیته بهداشت و درمان و هلال‌احمر در بیمارستان‌های عراق و در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر کردیم تا هر زائری که برای درمان به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود از طریق بیمه هزینه‌های درمانی آن‌ها پوشش داده شود به دلیل اینکه هزینه‌های درمانی در عراق بسیار گران هست.

تاکنون تقریباً دوسوم از فوت‌شدگان و آسیب دیدگان ایرانی مراسم پیاده‌روی اربعین ازجمله کسانی بودند که به هر طریق غیر از سامانه سماح ویزا دریافت کرده بودند و تحت پوشش بیمه نبوده‌انددبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین افزود: زائران اربعین که بیمه بودند تا سقف ۲۲ میلیون برای درمان تحت پوشش بیمه هستند و افرادی هم که به‌صورت عادی و یا به دلیل بیماری فوت کرده بودند پرونده‌های آن‌ها در حال تکمیل است که ۳۰ میلیون تومان به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود همچنین کسانی که در اثر حوادثی ازجمله تصادفات و یا پرت شدن از بلندی فوت کرده بودند این‌ها هم تا ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون تقریباً دوسوم از فوت‌شدگان و آسیب دیدگان ایرانی مراسم پیاده‌روی اربعین ازجمله کسانی بودند که به هر طریق غیر از سامانه سماح ویزا دریافت کرده بودند و تحت پوشش بیمه نبوده‌اند، علی‌رغم تماس‌های برخی از این عزیزان و خانواده‌های آنان با سازمان حج و زیارت، امکان ارائه تسهیلات بیمه‌ای به آنان تا این لحظه فراهم نیست اما خانواده‌های زائران فوت‌شده و همچنین زائران آسیب‌دیده در مراسم پیاده‌روی اربعین که دچار جراحت یا قطع عضو شده و یا در مراکز درمانی تحت درمان بوده‌اند و بیمه نداشته‌اند، می‌توانند از روز شنبه بیستم آبان ماه به دفاتر حج و زیارت استان‌ها مراجعه کنند و مشخصات خودشان را اعلام کنند تا بررسی لازم صورت گیرد که آیا امکان دارد از طریق ستاد مرکزی اربعین و یا سایر نهادهای مرتبط تسهیلاتی را برای این عزیزان در نظر گرفت یا خیر.

بستری ۷۵۰۰ زائر در مراکز درمانی

سخنگوی اورژانس کشور  هم با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه فوریت‌های پزشکی و بیمارستانی از مرز ۴۷۰ هزار نفر عبور کرد افزود:  ۲۷۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و هفت هزار و ۵۰۰ نفر از زائران بستری و مابقی مرخص شده‌اند.

 مجتبی خالدی افزود: درزمینهٔ اورژانس پیش بیمارستانی نیز ۱۹۲ هزار و۶۶۴ نفر به پایگاه و عوامل اورژانس مستقر در مرزها مراجعه کرده‌اند، از این تعداد پنج هزار و ۵۹۴ نفر مربوط به بیماران قلبی، بیش از هزار نفر نیز مربوط به بیماران تنفسی بوده است. نسبت به سال گذشته ارائه خدمات بهتر و اکیپ‌های بیشتری مستقرشده و خدمات در دسترس تر بوده است.

 به گفته وی تا پایان مراسم که توسط ستاد مرکزی اربعین اعلام شود عوامل بهداشت و درمان در نقاط مرزی و همچنین سطح کشور ارائه خدمت می‌کنند،  هنوز زمان آن مشخص نشده و این بستگی به روند بازگشت زائران دارد. تاکنون مورد خاصی در حوزه بهداشت و درمانی به‌غیراز حوادث ترافیکی نداشته‌ایم.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم گفت: درمانگاه‌های مستقر در مسیر نجف- کربلا بعدازظهر ۱۹ آبان ماه جمع‌آوری می‌شوند و درمانگاه‌های شبانه‌روزی در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین تا دو روز بعد از اربعین فعالیت دارند.

حال و هوای زائران اربعین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

خدمت عاشقانه پاکستانی‌ها به زائران اربعین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حرکت کشتی «سفینه النجاه» از کاشان به کربلا

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

عزاداری زائران اربعین در بین الحرمین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

عزاداری منحصر به فرد زائران پاکستانی در مرز شلمچه

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

عزاداری قمی‌ها در حرم امام حسین(ع)

حضور زائران اربعین حسینی در حرم حضرت عباس (ع)

برای اطلاع از آخرین اخبار پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی(ع) به صفحه اربعین خبرگزاری مهر مراجعه کنید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است